-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 21:26:16 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 97
Message-ID: <jl51ev$apn$1@mx1.internetia.pl>
References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
<jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl> <jl4mg3$fm2$1@node2.news.atman.pl>
<jl4mua$abl$1@inews.gazeta.pl> <jl4nfg$gre$1@node2.news.atman.pl>
<jl4pec$hgl$1@inews.gazeta.pl> <jl4sa6$763$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1333135647 11063 83.238.197.12 (30 Mar 2012 19:27:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 19:27:27 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jl4sa6$763$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:8.0) Gecko/20120216
Icedove/8.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196455
[ ukryj nagłówki ]On 30.03.2012 19:59, f...@g...pl wrote:
> <f...@g...pl> napisał(a):
>
>> bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
>>
>>> W dniu 2012-03-30 18:27, f...@g...pl pisze:
>>>
>>>>>
>>>> nie tak samo szybkie tylko tak samo wolne (zobacz jak to dziala pod
>>>
>>> No widzisz, pozbÄdziesz siÄ artefaktĂłw a szybkoĹÄ (ktĂłrÄ jak
>>> naprawiÄ teĹź mĂłwiĹem) pozostanie osobnym problemem.
>>>
>>>> linkiem wyzej) - pod drugim linikiem jest dyskusja nt czegos co
>>>> w demoscenie nazywa sie rotozoomer - bede musiec sie troche
>>>> pomeczyc i zobaczyc czy uda mi sie to zmusic do dzialania
>>>
>>> ZerknÄ Ĺem. RobiÄ tak jak mĂłwiĹem:
>>>
>>> "
>>> ARGB_Img1[ti] = ARGB_Img0[(y0>>10)*ImW+(x0>>10)];
>>> "
>>>
>>> ti to "iterator" jadÄ cy po obrazku odcelowym.
>>> Obliczane wspolrzÄdny y0 i x0 na obrazie-ĹşrĂłdle
>>> uaktualniane sÄ przez dodawanie i trzymane jako staĹy przecinek.
>>>
>>>
>>
>> to albo niezbyt wyraznie albo jednak nie o tym, bo to nie
>> jest po prostu transformacja na cos sin /-sin cos tylko w druga
>> strone -
>>
>> tutaj sie transformuje tylko narozne punkty i liczy proste dx dy ,
>>
>> chyba bedzie dzialac bo
>>
>> float dxdx = (Bx-Ax)/200.0,
>> dydx = (By-Ay)/200.0,
>> dxdy = (Cx-Ax)/200.0,
>> dydy = (Cy-Ay)/200.0;
>>
>> long offs = 0;
>>
>> // loop for all lines
>>
>> for (int j=0; j<200; j++)
>> {
>> Cx = Ax;
>> Cy = Ay;
>> // for each pixel
>> for (int i=0; i<200; i++)
>> {
>>
>> unsigned color = sprites_buf_[(int)Cy][(int)Cx];
>>
>> int adr = ((50+j)*CLIENT_X+i+50);
>>
>> ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
>>
>> // interpolate to get next texel in texture space
>> Cx += dxdx;
>> Cy += dydx;
>> }
>> // interpolate to get start of next line in texture space
>> Ax += dxdy;
>> Ay += dydy;
>> }
>> }
>>
>> zaczyna mi dzialac - co prawda tylko na floatach a w oryginale jest
>> na intach (na intach nie chialo zadzialac a nie petrzylem wiecej)
>> i bede sie musiec nabiedzic nad tym ze ja mam podwojna
>> translacje-rotacje a nie tylko pojedyncza (z lekka mnie glowa
>> rozbolala wiec moze jutro) - ale chyba powinno dzialac i raczej
>> powinno byc zbacznie szybciej przez te dx/dy
>>
>>
>>
> czyli (?) -
>
> musze przepuscic (logiczne) rogi
> sprite'a przez oryginalna (podwojna)
> transformacje (na sinusach) -
Transformację robisz RAZ. Potem robisz mnożenie przez współczynniki.
>
> - bede miec wierzcholki A B C w
> koordynatach fiz - sprawdzic czy
> to lezy w zakresie widzialnym -
Dlatego liczy się w 2 stronę - iterujesz tylko po zakresie widzialnym i
uwzględniasz co zrobić jak wychodzisz poza teksturę - zawinięcie,
przycięcie, odbicie.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
- 31.03.12 14:18 bartekltg
- 31.03.12 14:19 Sebastian Biały
- 31.03.12 14:21 bartekltg
- 31.03.12 14:31
- 31.03.12 15:26 yamma
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?