-
Data: 2012-03-31 14:31:40
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<f...@g...pl> napisał(a):
> M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
>
> > Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):
> >
> > > On 2012-03-31 11:58, M.M. wrote:
> > > > yamma<y...@w...pl> napisał(a):
> > > >
> > > >> Adam Wysocki wrote:
> > > >> > fir kenobi<f...@g...pl> wrote:
> > > >> >
> > > >> >> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> > > >> >> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> > > >> >
> > > >> > Czy to muszą być bitmapy? Na grafice wektorowej byłoby to dużo
> > > >> > prostsze.
> > > >>
> > > >> No chyba, że on to robi dla sportu. Najprostszym sposobem rotowania
> bitma
> > py
> > > >> jest wykonanie szeregu klatek tejże bitmapy co ileś tam stopni i ich
> > > >> animacja a nie zaprzęganie do tego "wyższej" matematyki.
> > > >> yamma
> > > > A co jeśli duszków jest dużo? Warto zapychać pamięć w kompie i potem
> > > > gdy się przełączamy na inny program to czekać aż się wczytają z
> > > > pliku wymiany?
> > >
> > > 1. cache
> > > 2. RAM jest bardzo tani
> > > 3. albo chcesz, żeby szybko działało, albo żeby było proste i małe.
> często ni
> > e
> > > da się tego połączyć
> >
> > Weźmy z 30 duszków na prostą grę 2D. Aby animacja była płynna to dajmy
> > klatkę co 3 stopnie, czyli 30x120 obiektów. Duszek niech ma średnio 70x70
> > pixeli, da to po obrocie obiekty około 100x100. Czyli w RGBA
> > 30x120x100x100x4 =~ 140MB na prostą grę 2D :D
> >
>
> pc (chocby moj prosty wypracowywany obecnie framework) potrafi uciagnac
> znacznie wiecej sprite'ow - naraz na ekranie to chyba nawet pare tysiecy
> (jesli male, zalezy od rozmiaru) a naraz w grze (z odrzucaniem tych
> spoza wievportu) to zdaje sie nawet wielokroc wiecej - 30 spritow to
> sklala gier ze starej epoki (choc dokladnie nie mierzylem ale teraz
> wydaje sie moze smigac znacznie wiecej)
>
dl.dropbox.com/u/42887985/rotowanie%20bitmap.zip
ktos moglby powiedziec ile wykonuje sie ramka w program2.exe,
gdybym mial 4procesorowego procka to bym sprobowal zrownoleglic
ale nie mam,
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 15:26 yamma
- 02.04.12 11:35 zażółcony
- 02.04.12 11:38 zażółcony
- 02.04.12 11:41 zażółcony
- 02.04.12 12:05
- 30.03.12 15:30 Adam Klobukowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=