    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: randomizowany quicksort: analiza dzialania
    Date: Tue, 4 May 2010 05:55:46 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 10:40, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    >   Wg autorow = 2/(j-i+1) i podaja na dowod tego bardzo prosty wniosek
    > -- element yi lub yj musi byc wybrany w pierwszym podejsciu z
    > podzbioru yi,yi+1,..yj-1,yj.
    >
    >   Zebym nie wiem jak na to patrzyl nie moge dojsc do tego samego
    > wniosku -- wg mnie mozna wybrac w pierwszym podejsciu element np. yh
    > (i>h), a w drugim yi co bedzie skutkowalo porownaniem yi i yj. Innymi
    > slowy autorzy pomijaja prawdopodobienstwo redukcji pelnego zbioru y do
    > podzbioru do yi...yj, a przeciez to nie jest pewnik.
    >
    > Albo o wskazanie literatury, gdzie jest dokladny opis tego algorytmu, a nie

    Jaki to jest dokladny i do czego potrzebny? Mnie wystarcza fakt, ze
    zlozonosc jest analogiczna do pola prostokata, gdzie jeden bok to
    ilosc elementow, a drugi to logarytm z ilosci elementow.

    Dokladna analiza prawdopodobienstwa porownania dwoch elementow
    wydaje sie dosc skomplikowana. Do póki dwa elementy nie zostana
    od siebie odzielone to istnieje niezerowe prawdopodobienstwo ze
    zostana porownane. Gdy dzielimy na pol to (1/2*n)^2 par straci
    szanse na porownanie. Gdy dzielimy 1 do (n-1) to wszystkie pary
    beda porownane. Ilosc odpadajacych zmian zalezy od tego ktory
    co do wielkosci element wybierzemy.

    Pozdrawiam