  • 1. Data: 2010-05-04 08:40:11
    Temat: randomizowany quicksort: analiza dzialania
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    Hej,

    Czytam opis randomizowanego quicksorta (Metody probabilistyczne i
    obliczenia, Michael Mitzenmacher , E. Upfal) i nie moge dojsc jak
    autorzy doszli do pewnego wniosku.
    Chodzi o obliczenie prawd. ze dwa elementy beda ze soba porownane.

    Na wejsciu mamy posortowana liste y (y1,..yN) i wybieramy z niej
    losowo element osiowy. Pytamy o prawd. porownania elementow yi i yj
    gdzie j>i.

    Wg autorow = 2/(j-i+1) i podaja na dowod tego bardzo prosty wniosek
    -- element yi lub yj musi byc wybrany w pierwszym podejsciu z
    podzbioru yi,yi+1,..yj-1,yj.

    Zebym nie wiem jak na to patrzyl nie moge dojsc do tego samego
    wniosku -- wg mnie mozna wybrac w pierwszym podejsciu element np. yh
    (i>h), a w drugim yi co bedzie skutkowalo porownaniem yi i yj. Innymi
    slowy autorzy pomijaja prawdopodobienstwo redukcji pelnego zbioru y do
    podzbioru do yi...yj, a przeciez to nie jest pewnik.

    Prosze o oswiecenie mnie :-) Albo o wskazanie literatury, gdzie jest
    dokladny opis tego algorytmu, a nie tylko koncowe wnioski (Knuth: nic
    nie znalazlem, Cormen -- tylko ogolne oszacowanie).

    Z gory dziekuje!

    milego dnia, hej

  • 2. Data: 2010-05-04 12:55:46
    Temat: Re: randomizowany quicksort: analiza dzialania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 4 Maj, 10:40, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:
> [...]
    > podzbioru do yi...yj, a przeciez to nie jest pewnik.
    >
    > Albo o wskazanie literatury, gdzie jest dokladny opis tego algorytmu, a nie

    Jaki to jest dokladny i do czego potrzebny? Mnie wystarcza fakt, ze
    zlozonosc jest analogiczna do pola prostokata, gdzie jeden bok to
    ilosc elementow, a drugi to logarytm z ilosci elementow.

    Dokladna analiza prawdopodobienstwa porownania dwoch elementow
    wydaje sie dosc skomplikowana. Do póki dwa elementy nie zostana
    od siebie odzielone to istnieje niezerowe prawdopodobienstwo ze
    zostana porownane. Gdy dzielimy na pol to (1/2*n)^2 par straci
    szanse na porownanie. Gdy dzielimy 1 do (n-1) to wszystkie pary
    beda porownane. Ilosc odpadajacych zmian zalezy od tego ktory
    co do wielkosci element wybierzemy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-04 13:47:26
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 4 May 2010 05:55:46 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    > Do póki dwa elementy nie zostana
    >od siebie odzielone to istnieje niezerowe prawdopodobienstwo ze
    >zostana porownane.

    Wiem, ale chodzi mi o konkret, a nie ustalenie faktu, ze to
    prawdopodobienstwo jest niezerowe.

    milego dnia, hej
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 4. Data: 2010-05-04 14:45:05
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    >   Wg autorow = 2/(j-i+1) i podaja na dowod tego bardzo prosty wniosek
    > -- element yi lub yj musi byc wybrany w pierwszym podejsciu z
    > podzbioru yi,yi+1,..yj-1,yj.

    A to nie jest błąd ? Może prawdopodobieństwo wylosowania wynosi nie "=
    2/(j-i+1)" a "=2/(N-i+1)" ?

  • 5. Data: 2010-05-05 05:41:02
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 4 May 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Jan Górski <g...@o...pl>
    wrote:

    >A to nie jest bł?d ? Może prawdopodobieństwo wylosowania wynosi nie "=
    >2/(j-i+1)" a "=2/(N-i+1)" ?

    a) nie widze z czego wynika podany przez Ciebie wzor ( no i czemu j
    jest pominiete, a i nie)

    b) nawet jesli to typo w ksiazce, to i tak ten wzor jest zbyt prosty,
    bo rozpatruje tylko jeden krok -- i tu nadal nie widze tego, w jaki
    sposob mozna je pominac (a skupic sie wylacznie na podzbiorze y)

  • 6. Data: 2010-05-05 17:05:46
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Jednak wydaje się, że moja sugestia nie jest poprawna. Tak teraz na
    spokojnie usiadłem i jednak to nie to.

  • 7. Data: 2010-05-07 18:38:57
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 4 Maj, 15:47, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Wiem, ale chodzi mi o konkret, a nie ustalenie faktu, ze to
    > prawdopodobienstwo jest niezerowe.

    Wszystkich par jest N*(N-1)/2. Quicksort wykonuje
    N*log(N) porównan. Wiec prawdopodobienstwo ze
    para bedzie porownywana wynosi:
    (N-1) / ( 2 * log(N) )

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-05-10 06:34:41
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 7 May 2010 11:38:57 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Quicksort wykonuje
    >N*log(N) porównan.

    Bzdura.

    Dla ustalenia uwagi -- nie interesuja mnie wiesci ludowe, "a mi sie
    wydaje", tylko twarde konkrety. Wiec prosze, jesli to mozliwe, nie
    pisz juz w tym watku, zwiekszasz tylko stosunek szumu do sygnalu.
    Dziekuje.

    milego dnia, hej

  • 9. Data: 2010-05-10 16:21:55
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Szukałeś na google z dopiskiem "proof" ? Po polsku jest sporo o
    quicksort. Nie mam teraz czasu, żeby pomóc w szukaniu, bo odpowiedzi
    chyba nie wymyślę. Jak znajdziesz odpowiedź jednak, to napisz tutaj,
    żeby jakoś zakończyć wątek. Powodzenia w szukaniu/mysleniu nad tym.

  • 10. Data: 2010-05-10 18:52:38
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Maj, 08:34, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Bzdura

    To ile wykonuje porównań jeśli nie n * log(n) ?