  • Data: 2010-05-13 07:59:09
    Temat: Re: randomizowany quicksort: analiza dzialania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Maj, 08:12, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Rozrysuj sobie to na kartce, sam to stwierdzisz.
    Z reguły rozmowy na grupie traktuję rozrywkowo (ale nie olewacko czy
    złośliwie),
    rozrysowuję sobie w wyobraźni... z różnym efektem. Tym razem chyba z
    dobrym. Wybacz że nie zsumowałem tego szeregu, ale nie mam
    wprawy i zajęłoby mi to mnóstwo czasu.

    Niech mamy N elementów:
    E1, E2, E3, E4, E5, ... EN

    Wybieramy parę (Ei, Ej) gdzie i<j.
    Odległość elementów zdefiniujmy jako {Ex} gdzie i<x<j

    Do porównania dojdzie jeśli za element osiowy zostanie
    wybrany element Ei lub Ej. Czyli prawdopodobieństwo
    że para zostanie porównana wynosi 2/N.

    W drugim wywołaniu para może zostać porównana
    tylko gdy osiowy element nie należy do Ex. Więc
    to prawd. równa się ( |Ex| + 2 ) / N.

    Upraszczamy sprawę i zakładamy że w drugim wywołaniu ilość
    elementów maleje o połowę.

    Czyli szansa porównania drugim wynosi ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / N ) * ( 2 /
    (N/2) )

    Prawdopodobieństwa są rozłączne.
    Odległość pomiędzy parą nie zmienia się w kolejnych wywołaniach.

    W pierwszym wywołaniu mamy:
    2/N
    w drugim
    ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / N ) * ( 2^2 / N )
    w trzecim
    ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / (N/2) ) * ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / N ) * ( 2^3 / N )
    w czwartym
    ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / (N/2^2) ) * ( 1 - ( |Ex| + 2 ) / (N/2) ) * ( 1 -
    ( |Ex| + 2 ) / N ) * ( 2^3 / N )

    Niestety nie umiem tego zsumować na szybko.

    > Puscilem to pytanie na kilku forach, bardziej mi chodzilo o
    Może na matematyce znajdzie się ktoś chętny?

    > odtworzenie sposobu myslenia autorow, ale ze wzgledu na zero
    > odpowiedzi zaczynam liczyc ten wzorek, moze sie okaze, ze sie skraca
    > do tego co autorzy podali na koncu (wartosc oczekiwana), choc mocno
    > watpie.
    Jeśli autorzy również uprościli że dochodzi do równego podziału i
    jeśli się nie rąbnąłem gdzieś to powinno wyjść to samo.