eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradyjko znalazłemRe: radyjko znalazłem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.cdk152.neoplus.adsl.tpnet.pl!no
    t-for-mail
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radyjko znalazłem
    Date: Sat, 25 May 2024 12:07:47 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <v2sd9j$34kj9$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <v2kmuc$2o065$1@news.icm.edu.pl>
    <iuzl3v0wt6s6$.7v3kkwn6amy8.dlg@40tude.net>
    <v2pb9o$2vlt3$1@news.icm.edu.pl>
    <1xnbul3uneeul$.10vspwh636upy$.dlg@40tude.net>
    <v2q426$30tq7$1@news.icm.edu.pl>
    <14yw74grw0zie$.1t1fypi8mrxy6.dlg@40tude.net>
    <v2qab3$317b4$1@news.icm.edu.pl>
    <almarsoft.4211242125709300976$marico@news.chmurka.net>
    <v2s4g3$345u4$1@news.icm.edu.pl>
    <almarsoft.359499064831548350$marico@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 25 May 2024 10:07:47 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="cdk152.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.160.152";
    logging-data="3297897"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: en-US, pl-PL
    In-Reply-To: <almarsoft.359499064831548350$marico@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:791998
    [ ukryj nagłówki ]

    On 25.05.2024 10:11, Marek wrote:

    > Ludzie. Nie przesadzajmy, że skala nowych  reklam do emisji na godzinę

    Jest *zdecydowanie* większa, niż w przypadku tradycyjnych mediów. To
    wystarczy. Dodatkowo są to reklamy targetowane. W telewizji widziałeś
    wszystko, co było emitowane w bokach reklamowych. W Internecie widzisz
    tylko te reklamy, w przypadku których jakiś algorytm uznał cię za
    potencjalnego odbiorcę.


    > jest tak wielka, że przekracza liczbę np. dodawanych treści przez
    > użytkowników YT i trudno o możliwości weryfikacji tego przez ludzi.

    No jasne. Tylko pamiętaj, że:
    1. Serwis streamingowy ma przynosić dochód. Jeśli firma nie musi
    zatrudniać dodatkowych moderatorów, to tego nie zrobi. A jeśli prawo
    tego od niej bezpośrednio nie wymaga i nikt nie wyciąga konsekwencji za
    publikowanie reklam oszustów, to nie musi.
    2. W przypadku mediów takich jak YT czy FB to reklamodawcy są klientami
    firmy. Oni płacą za jej usługi.Jeśli firma nie musi (bo np. wymaga tego
    od niej prawo) to nie będzie robiła im problemów dodatkową warstwą
    kontroli i ograniczeń.
    3. Nawet w przypadku zwykłych użytkowników mamy do czynienia z cenzurą
    represyjną, a nie prewencyjną. To znaczy nikt nie sprawdza treści przed
    publikacją, własciciel kanału co najwyżej poniesie konsekwencje po fakcie.
    4. Pewien wyjątek stanowią algorytmy skanujące treści przed wrzuceniem,
    ale one działają tak sobie i skupiają się głównie na takich kwestiach
    jak naruszenia prawa autorskiego czy publikacja nagości. Z wykryciem
    ewidentnych scamów najwyraźniej sobie nie radzą.


    > To, że nie ma kontroli treści reklam na FB czy Insta wynika tylko z
    > tego, że jeszcze nikt im się poważnie do dupy za to nie dobrał i mogą
    > sobie pozwalać na oszczędne rozwiązania średniodzialającego AI zamiast
    > świadomych kontekstu moderatorów. Jak im się przyłoży 1mld$ skutecznie
    > ściągniętej kary to zaraz znajdą się osoby by tego pilnować.

    Właśnie o tym mówię. Problem w tym, że jak się rządy zabiorą za robienie
    (potrzebnego) porządku, to będziesz miał tech-bros wrzeszczących, że to
    Orwell i odbieranie wolności. ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: