  • Data: 2016-04-12 09:26:52
    Temat: Re: radio internetowe
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-11 o 11:49, a...@g...com pisze:

    > jest sobie radyjko, stare Lena 2, pytanko, jak je przerobic, czy
    > raczej co dolozyc mu (jakas przystawka), by z niego zrobic radio
    > internetowe Wi-fi. Moze byc nawet mikroprocek na Arduino, a co mi
    > tam.A moze sa jakies gotowe przystawki?

    Zależy co chcesz osiągnąć. Jeśli to ma tylko odtwarzać streamy z sieci,
    ale sterowanie nie ma być bezpośrednio powiązane z radiem, to chyba
    najprostszym rozwiązaniem w tej chwili jest Chromecast Audio. Niemniej
    uważam to za marnotrawstwo, bo to radyjko nie zapewni odpowiedniej
    jakości, nie ma nawet fabrycznego wejścia audio, więc musiałbyś je
    dorobić. Lepiej już podłączyć go do jakiegoś zestawu stereo.

    Jeśli chcesz sterować odtwarzaniem z poziomu oryginalnych gałek i
    przycisków, to nie ma rady - musiałbyś wykonać kilka daleko idących
    przeróbek, niszcząc oryginalne radio, którego zwyczajnie szkoda. Ok -
    nie jest to (jeszcze) zabytek najwyższej klasy, ale z czasem będzie ich
    już tylko mniej. Jeśli twój jest w dobrym stanie i działa, lepiej go
    zachować. W przeciwnym razie za jakiś czas możesz żałować jego zniszczenia.
    Tak dla formalności mogę jednak powiedzieć, że najprościej taką
    przeróbkę można by wykonać przy pomocy jakiegoś Raspberry Pi z
    zainstalowanym MPD. Oczywiście musiałbyś napisać własnego daemona/skrypt
    zajmujący się obsługą interfejsu.

    Jeśli chcesz mieć radio internetowe za grosze, to dzisiaj nie jest to
    żadnym problemem. Na Allegro można za bezcen kupić stare PDA z WiFi.
    Instalujesz odpowiedni soft i masz radio z dotykowym Interfejsem.
    Pozostaje tylko podpiąć do to jakiegoś wzmacniacza. Musisz też zwrócić
    uwagę, czy dany model obsługuje współczesne standardy szyfrowania w
    sieciach WiFi.
    Ewentualnie możesz użyć jednego ze starszych modeli tych tanich,
    chińskich tabletów na Androidzie. Na tym przynajmniej zainstalujesz
    klienta współczesnych usług streamingowych, jak Spotify. Chociaż za
    najlepsze rozwiązanie i tak uważam wspomniane wcześniej RasPi.