eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyquattro snieg
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 21. Data: 2010-01-12 10:37:25
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 12 Sty, 06:57, Olleo <o...@t...pl> wrote:
    > > Specjalnie napisałem w cudzysłowie dlatego że w Audi przyciskiem ESP wyłącza
    > > się ESP oraz w części kontrolę trakcji  - stąd można zerwać przyczepność kół
    > > przy ruszaniu.
    >
    > No i? Audi, nie Audi, ale czy jezdziles Quattro (torsen) kiedys? W
    > Subaru nie ma zadnej kontroli trakcji, przy nieduzo mniejszej mocy
    > silnika na sliskim zawsze traci przyczepnosc i jeszcze sie na ulicy
    > nie zakopalem. Inna sprawa poza ;) Ale tutaj zadna kontrola trakcji
    > nie pomoze, a wrecz przeszkodzi.
    > --

    W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC
    (podobno pod tym skrótem kryje się więcej jest niż tylko kontrola
    trakcji:).

    A co do jazdy Foresterem w kopnym śniegu to przy wyłączony idzie
    znacznie lepiej - wczoraj sprawdzane :)
    Podejrzewam, że w Audi Quattro będzie podobnie - oba samochody mają
    stały napęd na 4 koła.

    Pzdr.
    Jacek


  • 22. Data: 2010-01-12 10:44:22
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "daro" <d...@u...ue> wrote in message news:hifskc$ug5$1@news.onet.pl...
    >> Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    >> najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu??
    >> Czy wylaczac ESP??
    >
    > Z moich obserwacji wynika że "wyłączenie ESP" najczęściej powoduje
    > zatrzymanie samochodu w kopnym śniegu.

    Ciekawa teoria, mam samochod bez ESP, staly naped na 4 kola i ponad 200KM -
    ani razu nie zatrzymalem sie w sniegu z tego powodu, nawet na letnich
    oponach. Mozesz rozwinac?


    Pozdrawiam
    Kmial


  • 23. Data: 2010-01-12 13:17:32
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Sytuacja byla pod kontrola, mieszkam kolo puszczy i pojezdzilem sobie po
    > kopnym sniegu, zeby zobaczyc potestowac. Wjechalem i wyjechalem. Temat
    > zalozylem w celu dyskusji, a nie prosby o poratowanie , bo samochod stoi w
    > lesie i nie moge go wyciagnac :) Snieg byl do progow.

    W takiej sytuacji wylaczyc ESP i przec do przodu. Jak wjedziesz za
    gleboko, to bron Boze sie nie zatrzymuj, bo juz nie ruszysz.
    --
    Olleo


  • 24. Data: 2010-01-12 13:18:53
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC
    > (podobno pod tym skrótem kryje się więcej jest niż tylko kontrola
    > trakcji:).

    Albo masz automatyczna skrzynie, albo znacznie nowszy model?

    --
    Olleo


  • 25. Data: 2010-01-12 13:29:36
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org>
    > I czasem jest to po prostu konieczne. W sobotę teraz wyciągałem
    > moją żonę z śniegu na parkingu. Omega, automat (co zresztą nic
    > nie zmieniało), kontrola trakcji ciągle miga, koła się pomału
    > kręcą w miejscu, tak samo do przodu jak i do tyłu.
    > Wsiadłem, wyłączyłem kontrolę ESP, zablokowałem na "2", rura -
    > wykopało dziurę aż do asfaltu, wtedy do tyłu trochę, jeszcze raz
    > to samo do przodu, i ruszyło bez problemu. Doły miały tak z 5cm
    > głębokości.

    A film masz ? To jakis kopny snieg byl ?

    Bo z mojego doswiadczenia - kopal przez 5 cm ubitego sniegu bedzie
    dlugo.
    A jak juz sie dokopie to z 5cm dolka nie wyjedzie.
    Trzeba by chyba z godzine frezowac rowek na pol metra, zeby dal
    rade rozpedzic i wyjechac.

    J.


  • 26. Data: 2010-01-12 13:51:09
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kor" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hifsaf$ftu$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    > najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu??
    > Czy wylaczac ESP??
    > Pozdrawiam
    > Kor

    Na swoim przykładzie, circa 200KM i torsen żadnych ESP czy tam ASR, śniegu
    30cm i bez większych problemów da się wszędzie dojechać, jedynie ten pier***
    ABS przeszkadza w normalnej jeździe.
    A tak BTW ma ktoś może schemat od takiego cudownego wyłącznika ABS jaki był
    montowany w starych modelach audi 80B3/B4 90? Wyjęcie bezpiecznika czy
    odpięcie czujnika od jednego z kół powoduje przejście skrzyni biegów
    (automatycznej) w tryb serwisowy, po zablokowaniu kół.

    Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował problemów z
    ASB?
    Znajomy miał kiedyś starą B4 ze skrzynią ZF i miał właśnie taki cudaczny
    wyłącznik...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 27. Data: 2010-01-12 15:17:15
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: daro <d...@o...pl>


    > Ciekawa teoria, mam samochod bez ESP, staly naped na 4 kola i ponad
    > 200KM - ani razu nie zatrzymalem sie w sniegu z tego powodu, nawet na
    > letnich oponach. Mozesz rozwinac?

    W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu
    auto zbierało sie coraz wolniej, uciekało na boki, musiałem majstrować
    pedałem gazu ale i tak w pewnym momencie koła już straciły przyczepność
    i pod górkę nie ruszył. Po lekkim cofnięciu i włączeniu trakcji jako
    tako sie wyzbierał. Opony zimowe, nowe.
    --
    d.


  • 28. Data: 2010-01-12 15:25:24
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-12 13:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org>
    >> I czasem jest to po prostu konieczne. W sobotę teraz wyciągałem moją
    >> żonę z śniegu na parkingu. Omega, automat (co zresztą nic nie
    >> zmieniało), kontrola trakcji ciągle miga, koła się pomału kręcą w
    >> miejscu, tak samo do przodu jak i do tyłu.
    >> Wsiadłem, wyłączyłem kontrolę ESP, zablokowałem na "2", rura -
    >> wykopało dziurę aż do asfaltu, wtedy do tyłu trochę, jeszcze raz to
    >> samo do przodu, i ruszyło bez problemu. Doły miały tak z 5cm głębokości.
    >
    > A film masz ? To jakis kopny snieg byl ?
    > Bo z mojego doswiadczenia - kopal przez 5 cm ubitego sniegu bedzie dlugo.
    > A jak juz sie dokopie to z 5cm dolka nie wyjedzie.
    > Trzeba by chyba z godzine frezowac rowek na pol metra, zeby dal rade
    > rozpedzic i wyjechac.
    Filmu oczywiście nie mam. Śnieg to był taki biały napadany,
    ujeżdzony/udeptany z piaskiem syfem - zamarznięta bryja (jak to na
    parkingach pod blokiem bywa), a potem na to spadł deszcz i zamarzł w
    ładną skorupę. Delikatnie kręcąc (z pomocą ESP) po prostu powstawała
    powstawanie śliskiego dołka. Równocześnie pod cięzarem auta przód też
    się w tym zagłębiał...
    Porządne depnięcie (na 2, prędkościomierz to tak ~100 wskazywał)
    spowodowało pewnie nadtopienie pierwszej warstwy lodu i wykopanie w
    śniegu dołu. Może i zimówki dobre dały tu coś, ale przód-tył i wykopało
    się prawie od razu, robiąc niezłą fontannę z syfu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 29. Data: 2010-01-12 16:36:28
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu
    > auto zbierało sie coraz wolniej, uciekało na boki,  musiałem majstrować
    > pedałem gazu ale i tak w pewnym momencie koła już straciły przyczepność
    > i pod górkę nie ruszył. Po lekkim cofnięciu i włączeniu trakcji jako
    > tako sie wyzbierał. Opony zimowe, nowe.

    Naped na ile kol? Jak zrealizowany? Do tej pory nie sprecyzowales, a
    my tu gadamy o stalym napedzie AWD z samoblokujacym sie dyferencjalem
    (bo za taki chyba mozna torsen uznac).
    --
    Olleo


  • 30. Data: 2010-01-12 17:49:43
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
    news:5372b789-6a48-42a2-a5b9-4c872defaf70@35g2000yqa
    .googlegroups.com...
    >> W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu
    >> auto zbierało sie coraz wolniej, uciekało na boki, musiałem majstrować
    >> pedałem gazu ale i tak w pewnym momencie koła już straciły przyczepność
    >> i pod górkę nie ruszył. Po lekkim cofnięciu i włączeniu trakcji jako
    >> tako sie wyzbierał. Opony zimowe, nowe.
    >
    > Naped na ile kol? Jak zrealizowany? Do tej pory nie sprecyzowales, a
    > my tu gadamy o stalym napedzie AWD z samoblokujacym sie dyferencjalem
    > (bo za taki chyba mozna torsen uznac).

    I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do
    polowy felg na letnich oponach pod gorke bez wielkich problemow (oczywiscie
    delikatnie z gazem, bo tylek ucieka szybko), kolega w civicu musial zawrocic
    i poszukac innej drogi. Podejrzewam, ze wiekszosc haldexow itp tez by
    odpadla.


    Pozdrawiam
    Kamil

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: