  • 41. Data: 2010-01-13 14:11:42
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Ze stalym napedem na sliskim jest za to inny problem - trzeba uwazac przy
    > zdejmowaniu nogi z gazu w zakretach, bo hamowanie silnikiem tylnej osi
    > potrafi zarzucic. Lepiej pocwiczyc jazde bokiem kilka godzin na pustym
    > placu, niz zdziwic sie na drodze..

    W Foresterze raczej tego problemu w zakretach nie ma - gorzej z
    hamowaniem. Bardzo sie w zakrecie robi wtedy nadsterowny, wiec trzeba
    z hamulcem uwazac, ale i mozna sie pobawic ;)
    --
    Olleo

  • 42. Data: 2010-01-13 14:20:01
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 13 Sty, 11:04, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "Olleo" <o...@t...pl> wrote in message

    d.googlegroups.com...

> [...]
    > zdejmowaniu nogi z gazu w zakretach, bo hamowanie silnikiem tylnej osi
    > potrafi zarzucic. Lepiej pocwiczyc jazde bokiem kilka godzin na pustym

    Mam całkiem inne odczucie.
    Poprzednio miałem miałem FWD i rzucało na lodzie jak chciało - przy
    odejmowaniu gazu. Teraz mam AWD (50:50) i jest znacznie lepiej przy
    hamowaniu silnikiem. Samochód jedzie jak po sznurku, na prostej, a na
    zakrętach nie zarzuca nim tak mocno jak FWD.
    Może to kwestia rozłożenia momentu?

    Jacek

  • 43. Data: 2010-01-13 14:24:01
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 13 Sty, 14:11, Olleo <o...@t...pl> wrote:
    > W Foresterze raczej tego problemu w zakretach nie ma - gorzej z
    > hamowaniem. Bardzo sie w zakrecie robi wtedy nadsterowny, wiec trzeba
    > z hamulcem uwazac, ale i mozna sie pobawic ;)

    Potwierdzam. To dziwne bo wygląda to jakby tył mocniej hamował. Ale
    też jest czasami przydatne i fajne bo można zacieśnić zakręt. Ma się
    wtedy wybór: lądujemy na zewnętrznej, czy wewnętrznej lub piruet :)

    Jacek

  • 44. Data: 2010-01-13 15:30:32
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Potwierdzam. To dziwne bo wygląda to jakby tył mocniej hamował. Ale
    > też jest czasami przydatne i fajne bo można zacieśnić zakręt. Ma się
    > wtedy wybór: lądujemy na zewnętrznej, czy wewnętrznej lub piruet :)

    Raczej odciaza tyl :) Kola sie przeciez nie blokuja, wiec nie ma mowy
    o zerwaniu przyczepnosci z tego tytulu.
    --
    Olleo

  • 45. Data: 2010-01-13 16:47:12
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > A wypiąć mu pompę? Będzie "chciał zadziałać" ale nie będzie miał ciśnienia
    > i nic nie zrobi.

    Coś w tym jest...
    o nawet jakiś schemat udało mi się wynaleźć:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5a18221be7
    2e477b
    tylko zakupić oryginalny wyłacznik i przekaźnik, tylko nie wiem od jakiego
    to modelu audi i czy pogodzi się ze skrzynią ale z tego co widać odcina
    pompe... więc powinno być git.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 46. Data: 2010-01-14 08:34:37
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 13 Sty, 15:30, Olleo <o...@t...pl> wrote:

    > Raczej odciaza tyl :) Kola sie przeciez nie blokuja, wiec nie ma mowy
    > o zerwaniu przyczepnosci z tego tytulu.

    Może i tak - zapewne zależy to od siły hamowania. Na śliskim (lód)
    miałem uczucie, że koła nie idą po swoim torze tylko bokiem - ale to
    może tylko wrażenia :)

    Jacek