  • 11. Data: 2010-01-11 21:55:20
    Temat: Re: quattro snieg
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "kor" <k...@n...pl> napisał

    > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    > najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu??
    > Czy wylaczac ESP??

    Chyba szukasz dziury w całym. Jeśli masz w miarę sensowne zimowe opony i nie
    zawiśniesz na śniegu, to tutaj nie ma żadnej filozofii - wjedziesz i
    wyjedziesz, z dużą radością. Jeśli nie masz zbytniej praktyki w takich
    zabawach, to nie majstruj nic przy ESP. Niech sobie będzie włączone. Jeśli
    chcesz porzucać tyłem i pojeździć poślizgami to wyłącz, bo inaczej nic z
    tego nie będzie.

    Zbigniew Kordan

  • 12. Data: 2010-01-11 22:00:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.01.2010 kor <k...@n...pl> napisał/a:

    > No wlasnie dzisiaj mialem dokladnie taka sama sytuacje, dlatego pytanie. Jak
    > powinno sie jezdzic, rozumiem ze to jest zalezne od sytuacji , ale moze sa
    > jakies glowne zasady pomagajace wyjechac z kopnego sniegu, pierwsza uwaga to
    > wyprostowane kola, a jak jest z moca??

    Czemu wyprostowane? Jak czujesz że przestaje ciągnąć to lekkie ruchy lewo-prawo,
    poszukać trakcji, jak złapiesz to ją trzymasz, auto idzie, nic nie zmieniasz.
    But w podłogę i dokopanie się 'do twardego' jest ok, pod warunkiem że głębokość
    kopania < prześwit, bo inaczej wisisz na brzuchu.
    Ogólnie jak czujesz że przestaje ciągnąć i nie idzie, to odpuść, zmień kierunek
    (przód-tył), rozbujanie auta R-D też jest ok, nawet podskawianie kierowcy i
    pasażera daje chwilowe odciążenia i docisk - pozwala złapać kilka cm, a to może
    uratować dupę.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 13. Data: 2010-01-11 22:13:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kor pisze:
    > Witam
    > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    > najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu??

    Tak ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=korbBm3iWeo

    > Czy wylaczac ESP??

    Poćwicz, popróbuj i odpowiedź sama się wymyśli.
    Generalnie jeżeli chcesz poszaleć gdzieś po śniegu, pojeździć bokami
    itp. to ESP musisz wyłączyć bo nie pozwoli Ci tak wyłożyć samochodu.

    Natomiast do jazdy po ulicach bym nie wyłączał.

  • 14. Data: 2010-01-12 06:57:19
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Specjalnie napisałem w cudzysłowie dlatego że w Audi przyciskiem ESP wyłącza
    > się ESP oraz w części kontrolę trakcji  - stąd można zerwać przyczepność kół
    > przy ruszaniu.

    No i? Audi, nie Audi, ale czy jezdziles Quattro (torsen) kiedys? W
    Subaru nie ma zadnej kontroli trakcji, przy nieduzo mniejszej mocy
    silnika na sliskim zawsze traci przyczepnosc i jeszcze sie na ulicy
    nie zakopalem. Inna sprawa poza ;) Ale tutaj zadna kontrola trakcji
    nie pomoze, a wrecz przeszkodzi.
    --
    Olleo

  • 15. Data: 2010-01-12 06:58:55
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > jakies glowne zasady pomagajace wyjechac z kopnego sniegu, pierwsza uwaga to

    Pierwsza pytanie, to co rozumiesz przez kopny snieg? Siega grubo
    powyzej progow? Tzn. siegal, zanim w niego wjechales? ;)
    --
    Olleo

  • 16. Data: 2010-01-12 07:22:22
    Od: Tomek Glowka <s...@o...pl>

    On 11 Sty, 22:00, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    wrote:
> [...]
    > But w podłogę i dokopanie się 'do twardego' jest ok, pod warunkiem że głębokość
    > kopania < prześwit, bo inaczej wisisz na brzuchu.
    I jeszcze dobrze jest jak pod warstwa sniegu nie ma czegos bardziej
    sliskiego. Przerabialem wczoraj dwie akcje wyjazdu z kopnego sniegu.
    Raz jakis gosc w nexii dokopal sie do bialych pasow (parkowal "nieco"
    za blisko przejscia dla pieszych). A potem ja sam, parkujac, chcialem
    sobie zrobic koleiny wyjazdowe. Dokopałem sie do wczesniej juz ubitego
    sniegu. Odpuscilem, cofnalem i teraz na wprost przed lewym przednim
    kolem mam sliczna lodowa gorke /-:
    > Ogólnie jak czujesz że przestaje ciągnąć i nie idzie, to odpuść, zmień kierunek
    > (przód-tył),
    Jak przypadkiem nie da sie zmienic kierunku, to wg mnie lepsze efekty
    daje cierpliwe "kopanie" na malych obrotach niz "przypalanie" sniegu
    gazowaniem do oporu. Pokopac, odczekac, pokopac .. moze w koncu
    "pojdzie".
    pozdrawiam, tomek

  • 17. Data: 2010-01-12 07:34:02
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > daje cierpliwe "kopanie" na malych obrotach niz "przypalanie" sniegu
    > gazowaniem do oporu. Pokopac, odczekac, pokopac .. moze w koncu

    W praktyce sie nie spotkalem, ale mechanik kiedys mi powiedzial, ze
    oski bardzo nie lubia takiego buksowania jednym kolem ze wzgledu na
    malo wytrzymale lozyska w dyferencjale.
    --
    Olleo

  • 18. Data: 2010-01-12 08:18:28
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "kor" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    > najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu??
    > Czy wylaczac ESP??

    Aby wykorzystać, trzeba włączyć ESP ;)

  • 19. Data: 2010-01-12 08:27:21
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Uzytkownik "Olleo" napisal w wiadomosci >>
    > Pierwsza pytanie, to co rozumiesz przez kopny snieg? Siega grubo
    > powyzej progow? Tzn. siegal, zanim w niego wjechales? ;)
    Sytuacja byla pod kontrola, mieszkam kolo puszczy i pojezdzilem sobie po
    kopnym sniegu, zeby zobaczyc potestowac. Wjechalem i wyjechalem. Temat
    zalozylem w celu dyskusji, a nie prosby o poratowanie , bo samochod stoi w
    lesie i nie moge go wyciagnac :) Snieg byl do progow.

  • 20. Data: 2010-01-12 09:41:40
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak
    > najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu?? Czy
    > wylaczac ESP??

    Wyłącz ESP i jedz tak, jakby bylo sucho.
    U mnie działa...

    Zrywaniem przyczepnosci sie nie przejmuj - auto i tak wyjedzie. O ile
    pamietam quattro to podobny naped co w subaru.

    Mi sie jeszcze zakopac nie udało, a kombinuje niemało (omijanie
    zakopanych aut w sniegu centralnie przez najwieksze zaspy, wyciąganie
    innych, parkowanie w pustych z powodu ilosci sniegu miejscach).

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM