    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 6 Jan 2015 23:46:03 -0800 (PST)
    Subject: Re: python...
    From: g...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 23:23:41 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > a mozesz przyblizyc po czym dokladniej sprawia takie wrazenie? sam nie czytalem
    chyab zadnych wypowiedzi i nie kojarze (Kiedys w "koders at work" chyba czytalem
    wypowiedzi tworcy javaskryptu i ten 'autor' o ile pamietam mowil z sensem - dlatego
    poniekad jakos od pewnego czasu interesuje sie zestwaieniem javascript vs python ale
    ledwo znam i ten i ten)

    Jest taka ksiazka "Wielkie umysly programowania" (naprawde fatalnie
    przetlumaczona na jezyk polski, o czym moze napisze w osobnym watku),
    i w niej mozna przeczytac wywiad z Guido.

    Tym, co mnie zrazilo, bylo m.in. przytaczane chyba na tej grupie stwierdzenie:
    "Prymitywne operacje konieczne do zaimplementowania [pojec z jezykow funkcyjnych] sa
    wbudowane w pythonie, natomiast w jezykach funkcyjnych
    pojecia te wystepuja jako operacje prymitywne. Operacje 'reduce()' mozna
    napisac za pomoca kilku linijek kodu w Pythonie. W jezyku funkcyjnym
    jest zupelnie inaczej"

    > nie znam php ni w zab

    znasz, tylko o tym nie wiesz
    PHP to skladnia C (z tym ograniczeniem, ze wszystkie zmienne musza sie
    zaczynac od dolara) i dynamiczne typowanie z lispu (czyli z grubasza taka
    jak w Pythonie. W innych modnych jezykach jak Perl czy Ruby znajdziesz
    to samo)

    > dla mnie to nie jest + bo raczej szczerze niecierpie wyrazen regularnych (wyaja mi
    sie chyab gorsze niz dziwne deklaracje typow w c)
    > perla tez nie znam

    Wiele problemow zwiazanych z przetwarzaniem tekstu daje sie najzwiezlej
    i najwygodniej wyrazic przy pomocy wyrazen regularnych

    > 3P mowisz? ostatnio ukulem nazwe 4c - na cztery klony jezyka c tzn java, cs, obj-c
    i c++ - bo sa to tak naprawde klony

    mowiac szczerze, to nie za bardzo znam jave, c# i objective-c, ale
    nie wydaje mi sie, zeby slowo "klon" tutaj dobrze pasowalo. chyba
    lepszym slowem bylby "mutant" :)