  • Data: 2015-01-06 23:00:48
    Temat: Re: python...
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 15:08:16 UTC+1 użytkownik firr napisał:
    > ostatnio z nudow poduczylem sie tego jezyka
    > i zastanawiam sie co o nim myslec..
    > jakies opinie? ;o

    poczatkowo bylem bardzo nieprzychylnie nastawiony do tego jezyka.
    w szczegolnosci razacy byl dla mnie pomysl, zeby znaczenie programu
    zalezalo od bialych znakow.

    kiedy jednak zaczalem w nim pisac, okazalo sie, ze nie jest to wcale
    tak wielki problem, i ze ma nawet pewne zalety (python bywa niekiedy
    okreslany mianem "wykonujacego sie pseudokodu")

    w porownaniu do php zaleta pythona jest dobrze zrobiony system modulow
    (oraz bogactwo tychze) i porzadek w kwestii struktur danych.

    w zasadzie jezeli idzie o projekty open-source, to imponuje tez duza zwinnosc
    i dyscyplina srodowiska skupionego wokol pythona.

    najwiekszymi wadami wydaja mi sie dziwny model obiektowy (do ktorego jednak
    mozna sie przyzwyczaic) oraz balagan panujacy w wersjach pythona.
    ten ostatni problem znalazl jednak calkiem niezle rozwiazanie, jakim jest
    "virtualenv", ktory w polaczeniu z repozytorium "pip" daje sie gladko
    uzywac.

    powaznym problemem jest tez brak systemu typow, choc podobno w niedawnym
    "python enhancement proposal" pojawila sie sugestia skladni dla systemu typow.
    niezbyt to imponujace, ale zawsze jest to jakis pierwszy krok.

    irytujace wydaje sie rowniez to, ze autor pythona, Guido van Rossum,
    sprawia wrazenie kompletnego ignoranta w kwestii jezykow programowania
    (podobne -- ale duzo gorsze -- wrazenia sprawial tworca PHP Rasmus Lerdorf.
    Z drugiej strony, Larry Wall sprawial lepsze wrazenie, a jednak jezyk
    Perl -- z tej samej polki co Python czy PHP, tzn. jezykow, ktorych nazwa
    zaczyna sie na litere "P" -- robi wrazenie groteskowego, pomimo ze bardzo
    pchnal do przodu kwestie stosowania wyrazen regularnych)

    ze wszytkiego najbardziej podoba mi sie pythonowy pakiet do obliczen
    naukowych, poniewaz nosi wdzieczna nazwe "SciPy"