    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pytanie z mutexów
    <kqkrpk$4rc$1@news.task.gda.pl>
    Date: Fri, 28 Jun 2013 15:51:14 -0500

    On Fri, 28 Jun 2013 22:30:48 +0200, Marek Borowski
    <m...@x...com> wrote:

    >No wreszcie. Jak sadze dla Michoo bardziej podstawowy jest ten mechanizm
    >ktory jest bardziej sprzetowy z czym zreszta sie zgadzam w 100%.
    >Niedlugo dojdzie do ze ktos bedzie pisal iz obiekt jest podstawowa
    >jednostka przechowywania informacji ;-).

    Dla tego kto ma mlotek, wszystko jest gwozdziem. I ow osobnik nawet
    nie przypuszcza ze istnieje sruba i srubokret. A jak mu sie pokaze
    srube i srubokret, to bedzie protestowal i wmawial ze gwozdz i mlotek
    to "podstawowe jednostki"

    Ale jak popatzrec na rozwoj inzynierii programowania, to od samego
    poczatku glwnym trendem bylo odseparowanie programisty od szczegolow
    spzretowych. Owszem, w pewnych zastosowaniach odseparowac sie nei da,
    ale generalnie, gdy pisze na przyklad program symulacyjny, rozwiazuje
    rownania rozniczkowe czy rozwiazuje problemy numeryczne, jest dla mnie
    dokaldnie obojetne co sie dzieje na poziomie sprzetu

    Software od dawna - co najmniej 50 lat - definiowano jako nalozone
    jedna na drugie warstwy abstrakcyjnych procesorow.

    Niestety, to poszlo w zapomnienie, i dzisiejsza edukacja w tej
    dziedzinie odbywa sie na poziomie "mlotek-gwozdz". Co wynika lacno z
    dyskusji na tej grupie.

    Podobnie w przypadku programowania wspolbieznego. Po to sie wymysla
    nowe paradygmaty, aby nie zajmowac sie duperelami. Jak ktos chce, to
    prosze bardzo. Ale daleko sie nei zajedzie programujac systemy
    wspolbiezne metoda mlotka i gwozdzi.

    A.L.