  • 1. Data: 2010-08-09 09:02:58
    Temat: pytanie o sigmę Sigma 70-200/2.8 EX APO HSM DG Macro II
    Od: " tomczysko1" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy możecie mi podać zalety i wady tego obiektywu? Google pokazały kilka
    opinii, ale im więcej tym lepiej. Aparat d300, obiektyw potrzebuję do
    portretu. Oczywiście Nikkor jest lepszy, ale kupuję to na co mnie stać.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-08-09 10:04:18
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > opinii, ale im więcej tym lepiej. Aparat d300, obiektyw potrzebuję do
    > portretu. Oczywiście Nikkor jest lepszy, ale kupuję to na co mnie stać.
    używam tej sigmy z Canonem...
    ale do sportu, według mnie do portretu to jest to średni obiektyw...
    Nie wiem jak pod Nikona ale do canona jest dużo portretowych stałek....
    Do nikona kupisz Samayanga 85 F:1,4 i podobno działa automatyka (poza AF)
    a to szkiełko w wersji "ostrej" jest super do portretu..
    pozdr.
    Gr

  • 3. Data: 2010-08-09 10:38:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-09 11:02:58 +0200, " tomczysko1" <t...@W...gazeta.pl> said:

    > Czy możecie mi podać zalety i wady tego obiektywu? Google pokazały kilka
    > opinii, ale im więcej tym lepiej. Aparat d300, obiektyw potrzebuję do
    > portretu.

    Poszukaj na forum Nikoniarze.pl, było tam parę opinii, nieraz całkiem
    sprzecznych ;-) Jeśli mnie pamięć nie zwodzi konkluzja większości była
    taka, że Tamron ostrzejszy, Sigma ma lepszy AF. Ale oba mają rzesze
    zadowolonych użytkowników i paru takich, dla których były zbyt
    kiepskie. A że nigdy nie wiesz jakie wymagania i jakie punkty
    odniesienia ma autor takiej opinii, to opieranie się w kwestia jakości
    optycznej tylko na nich, jest takim se pomysłem. Tu lepiej zerknąć na
    syntetyczne testy (z poprawką na rozrzut jakości egzemplarzy), a wśród
    ludzi szukać informacji o awaryjności, jakości serwisu itp.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-08-09 11:00:09
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > syntetyczne testy (z poprawką na rozrzut jakości egzemplarzy), a wśród
    > ludzi szukać informacji o awaryjności, jakości serwisu itp.

    Oczywiście można kupić stałkę, jednak taki zakres ogniskowej pozwoli mi na
    wykorzystanie go (obiektywu) do zdjęć w plenerze czy sporcie. Nie pisałem o
    tym wcześniej. Zgadzam sie ze opinie są subiektywne, muszę znaleźć kompromis
    między ceną i jakością.

  • 5. Data: 2010-08-09 11:23:27
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Dlaczego?
    Tak całkiem obiektywnie pytam.
    Bo zoom, bo od 70mm (x 1.6), bo "tylko" 2.8, bo Sigma, bo HSM ?

    -----

  • 6. Data: 2010-09-01 10:21:42
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2010-08-09 11:02, tomczysko1 pisze:
> [...]
    > opinii, ale im więcej tym lepiej. Aparat d300, obiektyw potrzebuję do
    > portretu. Oczywiście Nikkor jest lepszy, ale kupuję to na co mnie stać.

    mam pierwszą wersję tego szkła - bardzo przyjemne, choć trochę miękkie
    na 2.8. Zastanawiam się nad kalibracją w serwisie sigmy bo się troche AF
    rozjeżdża tj. na skrajnych mam FF i BF.

    http://alexhawk.digart.pl/digarty/ większość robiłem tą sigmą (zobacz w
    exifie jak ogniskowa 70-200 to sigma tylko)