  • Data: 2013-10-02 02:46:07
    Temat: Re: pytanie o naukę fotografowania
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz [mr.] in news:l25f0l$2kq$1@news.task.gda.pl
    > No i doszliśmy do oczywistości - cała sprawa jest kwestią gustu! :)
    > Jeśli ktoś się "wychował" na zachwytach nad ziarnem:
    > - "Oh, jakie to ahtystyćne... Tek, to mnie konweniuje..."

    tutaj bezdyskusyjnie sprowadzasz "sprawe ziarna analogowego" do absurdu.

    ziarno analogowe w czasach analogowych bylo tak czesto stosowane w sposob
    max naturalny, ze mowienie iz w znaczaco czestych przypadkach bylo
    pretensjonalna maniera nad ktora OCH, i ACH - jest po prostu... mijaniem sie
    z prawda? gorzej.

    > ... To oczywiście wciąż będzie doceniał tę ułomność analoga.

    ... ktora tym sie rozni od ulomnosci pikselozy/szumu w cyfrze, jak "cecha"
    od "ulomnosci"

    > I nie
    > zaprzeczę - widziałem kilka fotografii, gdzie ziarno dodawało tego
    > specyficznego, oldchoolowego smaczku, "robiło nastrój".

    mowisz o foto cyfrowych? o foto analogowych? bo jesli chodzi o te drugie, to
    ja na przyklad widzialem setki (pod tysiac) takich foto.
    A cyfrowe? widzialem b. malo. I cos mi sie zdaje, ze to byly foto, przy
    ktorych byla trudnosc naocznej natychmiastowej diagnozy: czy to z cyfry, czy
    to z analoga foto...

    iarno-do-zdjec-mono-e
    > I od razu poważny błąd. Cyfrówki ziarna nie generują. Ziarno to
    > skupiska bromków srebra czy innego dziadostwa, oczywiście
    > niewystępującego na cyfrze.

    oczywiscie masz ra.
    cyfrowki ziarna nie daja.

    > Czyli "zapraszamy do progsów dodających ziarno?" Chyba dobrze
    > rozumiem intencje autora? :))

    jest podejrzenie, ze masz racje :) Niestety.

    a jesli chodzi o mnie, to chcialbym robic zdjecia cyfrowo, ale tak, by mogly
    na 100% uchodzic za wykonane analogowo :)