  • Data: 2013-10-02 02:46:00
    Temat: Re: pytanie o naukę fotografowania
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa in news:m3bo3dme2e.fsf@intrepid.localdomain
    > No jaasne. Coś jak ta rzeźba z masła, co ją sprzątaczka zniszczyła, bo
    > nie wiedziała że to dzieło sztuki.

    "nie kumasz bazy" :) co jednoczesnie oznacza, ze ja z kolei koneser to nie
    jestem, ale:
    to co napisalem, mialo oznaczac, ze pewien swietny fotografik/operator film.
    polski zwany Bohdanem Dz. gdy zobaczyl skopiowana - jako jedyna
    przekadrowana (!) - swoja foto i bylo raczej znaczace ziarno, i juz nie bylo
    papieru na inne skopiowanie, bo foty jechaly za godzin pare na wystawe do
    Wiednia, a wiec gdy zobaczyl to ziarno, to machnal reka i rzekl byl tak: "to
    sobie z ziarnem obejrza".
    Jak sadzisz, co by powiedzial gdyby zobaczyl pikseloze? to sobie pikseloze
    zobacza? :)

    > W tej chwili jest tylko jeden praktyczny problem - szumy. Zwłaszcza
    > w małym i ciemnym sprzęcie, i przy absurdalnych ISO. Ale w czasach
    > analogowych ISO 400 to był czuły film, obecnie chyba nawet w najgorszym
    > aparacie ISO 400 jest bezproblemowe (może poza komórkami; nigdy nie
    > interesowały mnie najgorsze produkty), a aparaty robią przyzwoite
    > zdjęcia np. z 24 Mpix APS-C i ISO 800 lub 1600 (lub przy większym
    > efektywnym pikselu i większym ISO).

    a ja to niedawno musialem w pochmurny dzien robic foto idiotenkamera
    (samsung, no ale jednak dzien kurcze byl...), zadalem iso 400 i szumy jak
    sie patrzy... Na wystawe to by z pewnoscia chocby z tego powodu nie poszlo.
    A w analogu pewnie by sie tendencyjnie dalo nawet iso 200, forsowalo
    negatyw - i moze by poszlo :)