  • Data: 2013-09-25 16:46:53
    Temat: Re: pytanie o naukę fotografowania
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Pożycz z biblioteki dowolną książkę o podstawach fotografowania byle
    > starszą niż 20 lat.

    Nie zgodzę się.

    To była rada zaledwie "jako taka" gdzieś maksimum do roku... ~2007,
    teraz jest to nauka DTP zaczynająca od kursu odlewania ołowianych
    czcionek...

    Dowolna książka foto sprzed 20 lat to najczęściej będzie szkoła
    naświetlania negatywu B&W z radami typu "naświetlaj na cienie", "jeśli
    nie wiesz jak naświetlić - naświetl wyżej", "nie ufaj wbudowanemu
    światłomierzowi - kup najlepszy światłomierz", "nie kupuj negatywów w
    przydrożnych punktach" etc. Naprawdę uważasz, że początkujący jest w
    stanie oddzielić stare, nieaktualne rady od aktualnej wiedzy
    fotograficznej? :))

    Może nie zauważyłeś, ale przeżyliśmy kilka lat niespotykanego nigdy
    wcześniej boomu na wydawnictwa fotograficzne (kiedyś widziałem nawet
    ofertę książek w gazetce Biedronki :) - można zacząć orientowanie
    się w temacie od odwiedzenia wydawnictwa helion.pl - tam wejść w dział
    foto, a prawie każdy tytuł ma przykładowy rozdział do ściągnięcia w
    formacie PDF.

    Niczego nie polecę, bo nie wiem jaki jest poziom startowy, ani jaka
    znajomość języków obcych, więc tylko przypomnę ogólną krzywą rozwoju
    fotografa:

    http://enticingthelight.com/wp-content/uploads/2010/
    01/Stages-of-a-Photographer.png

    ;-)

    A już z resztą posta zgadzam się całkowicie... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]