  • Data: 2013-09-25 14:54:23
    Temat: Re: pytanie o naukę fotografowania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:429e187a-7992-4e6e-a81b-da92ad5879ec@go
    oglegroups.com...

    > Witam, chciałbym nieśmiało poprosić o radę, gdzie mógłbym nauczyć się
    > robić zdjęcia?

    Pożycz z biblioteki dowolną książkę o podstawach fotografowania byle starszą
    niż 20 lat.

    > Chciałbym nauczyć się robić zdjęcia w którym to ja steruję aparatem i
    > później potrafię prawidłowo to zdjęcie wywołać w photoshopie.

    Zapomnij na chwilę o drugiej części zdania które napisałeś. Najpierw naucz
    się robić zdjęcia które nie wymagają późniejszej obróbki poza ustawieniem
    balansu bieli.

    Nie ma sensu płacić za internetowe kursy bo one nic nie wnoszą. Robienie
    zdjęć wymaga praktyki, praktyki, odrobinę wiedzy i jeszcze praktyki.

    Podstawy wiedzy się nie zmieniają od lat jedyne o czym należy pamiętać to że
    kiedyś aby zmienić czułość filmu zmieniało się film, a teraz zmienia opcję w
    menu aparatu.

    Pierwsze czego trzeba się nauczyć to robić dobre technicznie zdjęcia:
    - poprawnie naświetlone
    - nieporuszone

    Jak już to opanujesz to dochodzi kolejny punkt:
    - poprawnie skadrowane

    Następnie pozostaje już tylko praktyka i będziesz robił poprawne zdjęcia.

    Jeśli jednak chcesz aby zdjęcia były nie tylko poprawne a dobre to musisz
    mieć jeszcze jakiś pomysł. Przed zrobieniem zdjęcia musisz wiedzieć jaką
    "historię" ma ono "opowiadać". I do tego pomysłu dobierasz ogniskową, GO i
    czas naświetlania.

    Pozdrawiam
    Ergie