  • 21. Data: 2012-03-13 08:51:10
    Temat: Re: pytanie o laser w CD
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    news:8635587956$20120312084334@squadack.com...
    > Hello sofu,
    >
    > Monday, March 12, 2012, 8:00:52 AM, you wrote:
    >
    > [... bełkot adiovoodoo ...]
    >
    > Facet, pojęcie "ślepy test" znasz? Wiesz, że w takich testach te Twoje
    > kable nie są rozróżnialne? Wiesz, że "rozróżnialność" w zwykłym teście
    > rośnie wraz z ceną i wiarą kupującego?
    >
    > --

    Hello RoMan i reszta tych co "wszystko wiedzą najlepiej"

    Facet znam!
    Dla mnie tylko testy odsłuchowe mają sens. A nie epatowanie się często
    wymyślonymi danymi mającymi niby świadczyc o tym, że się wie co się
    fizycznie dzieje w takim kablu i dla czego?
    Ja nie napisałem tego tekstu po to, aby komuś wciskać jakiś kit, albo się
    nad czymś użalać, aby komuś coś sprzedawać.
    Napisałem prawdę odpowiadając na maila MIRKA.
    A że się odezwałeś to twoja sprawa. Zresztą zawsze tacy się odzywali jak
    ty. Jak daltoniści lubiący dyskutować o kolorach udawadniający, że takowe
    oprucz szarości nie istnieją.

    SKĄD WIESZ, ŻE W ŚLEPYM TEŚCIE MOJE KABLE SĄ NIE ROZRÓŻNIALNE?

    Znasz mnie? Miałes z nimi kiedykolwiek do czynienia? Porównywałeś z innymi?
    Jesteś w stanie w ogóle wychwycić róznicę pomiędzy jakimikolwiek kablami
    podpiętymi do systemu? Różnice brzmieniowe pomiędzy głosnikami czy użytym
    sprzętem?
    Zapewne gdyby ci dano do posmakowania dobrego drogiego wina, to byś go nie
    odróżnił od kwacha za parę złotych, bo przecież jedno i drugie jest kwaśne,
    brzmienia skrzypiec dobrego lutnika od chińskiego badziewia, bo przeciez
    obydwa sa zrobione z drewna w podobny sposób, sera z mleka od tego z
    tłuszczu roślinnego farbowanego na żółto, itp. itd. Ale w sumie to bardzo
    fajnie nie widzieć różnic. Można kupic byle co za grosze i się tym cieszyć
    bardziej niż ten, co wydał tysiące i ciągle niezadowolony czegoś dalej
    szuka.

    Nie robię już kabli od 1997 roku. Majątku się nie dorobiłem, bo jeden
    komplet kabli robiłem prawie tydzień, z początku dla grona znajomych.
    I to oni mnie namawiali żeby zająć się tym bardziej profesjonalnie. Nie będę
    już robił kabli nigdy chyba, że coś dla samego siebie.
    Abstrachujac od mojej matki, którą już nie muszę się opiekować z powodu jej
    smierci, ja za te kable zapłaciłem własną straszną życiową cenę, z czym
    borykam się do dnia dzisiejszego.

    Jedno wiem na pewno, są różnice brzmieniowe pomiędzy użytymi w systemie
    kablami i to często kolosalne, podobnie jak i w odniesieniu do reszty
    sprzętu. A najgorsza jest zwykła poutleniana miedź z niezliczoną ilością
    diod w swojej strukturze i na powierzchni.

    J.

  • 22. Data: 2012-03-13 09:08:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sofu,

    Tuesday, March 13, 2012, 9:51:10 AM, you wrote:

> [...]

    [....]

    > Jedno wiem na pewno, są różnice brzmieniowe pomiędzy użytymi w systemie
    > kablami i to często kolosalne, podobnie jak i w odniesieniu do reszty
    > sprzętu.

    Bla, bla, bla...

    > A najgorsza jest zwykła poutleniana miedź z niezliczoną ilością
    > diod w swojej strukturze

    OMG! Kierunkowe kable wracają!

    > i na powierzchni.

    To się naucz lutować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-03-13 10:05:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sofu napisał:
    [..]
    > SKĄD WIESZ, ŻE W ŚLEPYM TEŚCIE MOJE KABLE SĄ NIE ROZRÓŻNIALNE?

    Jeśli Twoje kable nie dodają do sygnału nic od siebie czyli go nie
    zniekształcają to nie mają prawa być odróżnialne od kawałka kabla
    telefonicznego podpiętego na okrętkę (w rozsądnym zakresie mocy nie
    niszczącym kabla) i to właśnie udowadniają ślepe testy (o ile do nich
    dochodzi z wiadomych powodów).

    [..]
> [...]
    > sprzętu. A najgorsza jest zwykła poutleniana miedź z niezliczoną ilością
    > diod w swojej strukturze i na powierzchni.

    Jaki wpływ mają diody w poniższym układzie?

    D D DD D D
    o----+---+-++--+--+-----o
    `-D-` DD D D

    D - dioda w dowolnej polaryzacji

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 24. Data: 2012-03-13 10:23:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Tuesday, March 13, 2012, 11:05:43 AM, you wrote:

    [...]

    > Jaki wpływ mają diody w poniższym układzie?

    > D D DD D D
    > o----+---+-++--+--+-----o
    > `-D-` DD D D

    > D - dioda w dowolnej polaryzacji

    Co Ty wiesz o audiovoodoo? Nawet gniazdko sieciowe ma znaczenie dla
    prawdziwego audiofaszysty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2012-03-13 12:30:56
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Co Ty wiesz o audiovoodoo? Nawet gniazdko sieciowe ma znaczenie dla

    Dla ciebie audiofil czyli człowiek lubiacy posłuchac dobrze brzmiącej muzyki
    to faszysta? Gratuluje!
    A ty kto? Elektrobolszewik, co najlepiej z kołchoźnika mu pasuje słuchać?

  • 26. Data: 2012-03-13 12:38:12
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    (Napiszę trochę od siebie, czerpiąc z wiedzy ogólnej, ale ujętej "na
    chłopski rozum")
    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zniekształcają to nie mają prawa być odróżnialne od kawałka kabla
    > telefonicznego podpiętego na okrętkę (w rozsądnym zakresie mocy nie

    W rzeczy samej. Idealny kabel, to kabel 0omów, czyli nadprzewodnik, oraz
    zerowa rezystancja zestyków i innych połączeń, nie licząc... o tym za
    moment.

    > niszczącym kabla) i to właśnie udowadniają ślepe testy (o ile do nich
    > dochodzi z wiadomych powodów).

    Kiedyś, wykonano nieco inny test - porównanie najdroższego sprzetu audio
    top-end, z oryginalnym pianistą na prawdziwym instrumencie. Sprzęt
    audiofilski "padł na tarczy", jak niepyszny.

    > [..]

    Skoro są różnice, to znaczy, ze coś jest totalnie do dupy. Czy inne wtyczki,
    lepiej/gorzej stykające, inne nastawy sprzętu (no bo np. przeciez do każdego
    rodzaju kabla trzeba inaczej ustawić jakąś kompensację), nie wiem.

    > Jaki wpływ mają diody w poniższym układzie?
    >
    > D D DD D D
    > o----+---+-++--+--+-----o
    > `-D-` DD D D
    >
    > D - dioda w dowolnej polaryzacji

    Jakby to pomierzyć na poziomie subatomowym, to może wpyw jakiś będzie...
    Chyba, ze korozja międzykrystaliczna (która dotyka też i stosowane
    srebro)... To i z wtrącenia w masę czynną...

    Teraz apropos kabli. Lubimy DIAmagnetyki - kabelki z dobrej miedzi... a co
    diamagnetyzm na to? Gdy płynie prąd, to i powstaje pole manetyczne, a pole
    magnetyczne, w diamagnetyku powoduje wzrost rezystancji, zatem, przewodnik z
    diamagnetyku nie jest idealnie liniowy, ergo - zniekształca przebieg.
    Tlenki? Nie przypominam sobie, aby ktoś cały sprzęt trzymał w pokoju
    całkowicie pozbawionym tlenu (siarczki na to czekają), Diamagnetyki? To
    dajemy srebro... uch, to też diamagnetyk, ała, złoto, mamusiu, teeeż... To
    paramagnetyka dajmy...? Dawaj, sodu trochę, sód jest paramagnetykiem, a jak
    kto wrażliwy, to przewód aluminiowy, glin też jest paramagnetykiem, a nie
    jest tak nielubiącym wody, jak sód (też nie lubi, ale nie ulega dzięki
    pasywacji).
    Może taki stop? Nie wiem...
    Z racji diamagnetyzmu miedzi nie uwierzę w doskonałość wykonanych z niej (i
    srebra) przewodów top-audio.
    Z racji skończonej rezystancji styków, materiałów i połączeń, nie uwierzę,
    że różnice w brzmieniu są jedynie z tego, jaki materiał na przewody dano. A
    jeśli słyszalna różnica jest, to zatem impedancje wzmacniaczy (o impedancji
    głośników nie mówię, XL=omegaL...) są albo daleko za male, albo daleko za
    duże, niż należy, poza tym wynikła z tego charakterystyka częstotliwościowa
    jest niedoskonała, więc raczej sprzętowi bym sie przyjrzał.

    Sledziłem kiedys ten emat bardzo wnikliwie, uczciwie stwierdzam, że
    jakkolwiek warto tworzyć sprzet o dobrych parametrach, tak cyzelowanie "w
    nieskończoność" tychże, "brandzlowanie się" nimi, to próżność i powiedzmy
    eufemistycznie, "niewiedza". Idzie się w parametry, ale traci się
    naturalność i wierność przekazu... Ja wysłyszę różnicę MP3 320 i WAV, ale
    nie robię z tego złotego cielca.

    PS. Post by czysto subiektywny, wszelkie uproszczenia i wyolbrzymienia, itd.
    zamierzone. Jedynie informacje o tym, co jest diamanetykiem, a co
    paramagnetykiem, na bieżąco zweryfikowałem z Sieci.

  • 27. Data: 2012-03-13 12:47:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sofu,

    > Dla ciebie audiofil czyli człowiek lubiacy posłuchac dobrze brzmiącej muzyki
    > to faszysta? Gratuluje!

    Każdy, kto twierdzi, że do słuchania muzyki potrzebuje specjalnego
    gniazdka sieciowego jest dla mnie walniętym audiofaszystą.

    Każdemu normalnemu wystarcza sprawne gniazdko.

    > A ty kto? Elektrobolszewik, co najlepiej z kołchoźnika mu pasuje słuchać?

    Chciałbyś choć raz posłuchać sprzętu, na którym kiedyś pracowałem.
    Profesjonalnego sprzętu, bez audiovoodoo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-03-13 12:48:22
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Czasem jak przełączam kanały w TV trafiam na gościa który jest wielkim
    > mistrzem reiki, uzdrawia czakry, oczyszcza kanały energetyczne, robi
    > jakieś kundalini i inne pierdoły, w środowisku jego apologetów piszą o nim
    > same superlatywy, piszą o nim w fachowych pismach a ja twierdzę że jest
    > wyrachowanym oszustem trzepiącym kasę na frajerach choć dopuszczam 5%
    > prawdopodobieństwa że sam wierzy w to co robi...

    Ano, Ojciec (przepraszam, ze tak) :), też takie rzeczy obserwuję i śmiało
    rzec mogę, że większość bardziej może roi sobie "przepowiednie", niż są one
    rzeczywiste.
    Daleko nie szukać - Jackowski. Może on nawet i ma jakieś zdolności, może
    nawet i pomógł nieraz policji i ludziom. Ale, 1. przewidywał bankructwo
    Polski coś koło początku listopada 2011, tymczasem .pl ma się całkiem
    nienajgorzej. 2. Orzekł, że wybory wygra PiS, tymczasem PiS poniosło
    porażkę, a wygrała Platforma. Nie... nie chodzi mi o wskazanie, która partia
    lepsza, chodzi mi o to, że "wyrocznia" miała zwykłą obsuwę. W 2 istotnych
    sprawach obciach na całego. To wystarczy, żeby traktować sceptycznie.
    Przypuszczam, że jeśli ktoś naprawdę ma jakieś rzeczywiste właściwości
    paranormalne, to się z nimi tak nie obnosi. Żyje sobie gdzieś skromnie i
    może się czasem udziela za talerz zupy, kanapkę, kąt do spania... nie z
    frajerstwa, tylko z postawy - bogactwo mu niepotrzebne, szczęśliwy jest, że
    może komuś pomóc, a wdzięczność jest najlepszą zapłatą... bo sam jest w
    stanie zarobić.
    Ja mogę się nauczyć tego i owego, aje jak nie otrzymałem DARU, to z wiedzy
    raczej nie skorzystam...

  • 29. Data: 2012-03-13 13:32:39
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > I to jest twój problem. Słyszy się mózgiem, nie uszami. Uszy tylko
    > odbierają dźwięk.

    Takowoż. Mózg to komputer. Który potrafi czasem wyłączyć "interpretację"
    części (a nawet całości) sygnałów z otoczenia, podobnie wzrok, obraz na
    siatkówce jest ponoć bardzo kiepskiej jakości, a mózg go przetwarza na tyle,
    że staje się całkiem zdatny. Oczywiście wiadomo, że jak nie będzie miał z
    czego przetworzyć (np. krótko/długowzroczność, zaćma, czy wręcz bielmo) to
    zesra się, a gówno wyjdzie, jak mawiał Ferdek Kiepski.
    Także węch, spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że węch ludzki niezbyt się
    od psiego różni, natomiast "obróbka sygnałów" jest u psa daleko lepsza...
    I chyba ty by było na tyle.

  • 30. Data: 2012-03-13 16:13:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >może nawet i pomógł nieraz policji i ludziom. Ale, 1. przewidywał
    >bankructwo Polski coś koło początku listopada 2011, tymczasem .pl ma

    No - to akurat wdzieczny temat - bo zadluzenie kraju jest ogromne i
    ciagle rosnie.

    Zbanktutowalismy ? Niby na razie nie, ale jak to obiektywnie
    stwierdzic ?

    J.