  • 21. Data: 2011-08-31 22:42:30
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    venioo wrote:

    > W calej tej
    > zabawie chodzi o to, ze takie dlubanie mnie relaksuje,
    > Czytajac duzo mozna natrafic tez na rozne sprzeczne
    > informacje

    Kiedyś wystarczyła do tego instrukcja typu
    "Jeżdżę i naprawiam" - nie było wtedy internetu.
    Mnie sie udało, więc zachowaj odrobinę rozsądku
    przy montażu i baw się dobrze.

  • 22. Data: 2011-08-31 23:00:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a):

    > Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu
    > nie umieć :)

    To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
    dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.

    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2011-09-01 20:13:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:36:36 +0200, venioo napisał(a):

    > ...i jeszcze jedno: znalazlem 2 instrukcje, i w zadnej nie jest napisane
    > jakim momentem przykrecac mostki. Wiec jak piszesz
    > "Zabierasz sie za robote, o ktorej nie masz bladego pojecia.

    No nie masz. Bo jakbys miał, to byś znalazł właściwa instrukcję, a
    półpanewek nei nazywał mostkami...

    --
    ___________ (R)

  • 24. Data: 2011-09-01 21:40:38
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
    > dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.

    I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
    zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 25. Data: 2011-09-03 07:22:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
    > uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
    > dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
    > obrotu.

    Ja sie spotkalem:
    Dokrecic 39Nm
    Dokrecic 98-108Nm
    Poluzowac 360st.
    Dokrecic 39Nm
    Dokrecic 82st.-87st.

    Nissan: silnik 1.7D

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 26. Data: 2011-09-03 07:41:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-01 21:40, venioo pisze:

    > I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
    > zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

    Jesli nie masz danych na temat momentow dokrecania, to posluz sie
    typowymi, podanymi dla danych wymiarow srub z uwzglednieniem skoku
    gwintu. (do znalezienia w sieci)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 27. Data: 2011-09-03 21:37:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-03 07:41, MarcinJM pisze:

    > Jesli nie masz danych na temat momentow dokrecania, to posluz sie
    > typowymi, podanymi dla danych wymiarow srub z uwzglednieniem skoku
    > gwintu. (do znalezienia w sieci)

    Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze jest cos takiego :)
    Znalazlem juz odpowiednie, wszystko zlozone, rozrzad ustawiony, itp...
    ...ale sie okazalo, ze uszkodzenie jest wieksze niz poczatkowo myslalem,
    i jeszcze musze zdjac miske olejowa i zobaczyc ktoredy woda leci (wlewam
    w zbiornik i momentalnie woda wylatuje korkiem na dole).
    Tak wiec niedlugo bede walczyl z blokiem silnika :D A po tym wszystkim
    jak zloze i bedzie jezdzilo to chyba wlasny warsztat otworze ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 28. Data: 2011-09-03 22:10:21
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
    > dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć

    Citroen BX - silnik D6C
    60Nm
    zwolnić
    20Nm
    i jeszcze o 300 stopni

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 29. Data: 2011-09-04 20:44:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MarcinJM,

    Saturday, September 3, 2011, 7:22:43 AM, you wrote:

    > Ja sie spotkalem:
    > Dokrecic 39Nm

    Normalny moment...

    > Dokrecic 98-108Nm

    Dognieść metalowe wkładki przy cylindrach...

    > Poluzowac 360st.

    Ciekawe...

    > Dokrecic 39Nm
    > Dokrecic 82st.-87st.

    Czyli ostatecznie jest tak, jak napisałem - dokręcic do określonego
    momentu i jeszcze ćwierć obrotu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-09-05 20:01:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:40:38 +0200, venioo napisał(a):

    > I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
    > zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

    W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi
    dalej...

    --