-
1. Data: 2011-08-29 00:50:40
Temat: pytanie do mechaników
Od: venioo <p...@o...eu>
Mam kilka pytań amatorskich ;)
1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem mostki? Czy
nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
cofnąć z ćwierć obrotu? Ściągając głowicę miesiąc temu nie zwróciłem
uwagi jak mocno były mostki przykręcone.
3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
4. Górna czy dolna rolka to napinacz? Bo łatwiej mi było rozebrać całość
odkręcając górną, ale nie widzę na niej żadnej "fasolki" czy innej
regulacji, więc to pewnie tylko rolka prowadząca.
Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
Pozdrawiam
--
venioo
GG:198909
-
2. Data: 2011-08-29 02:14:28
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: PiteR <e...@z...pl>
na ** p.m.s ** venioo pisze tak:
> 1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
> mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
a niby dlaczego nie smarować? smarować
> 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
nom ale reką czy kluczem?
przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
i wałek ma się kręcić.
> Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
> nie narobił
coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
pomieszałeś może nakładki miejscami?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
3. Data: 2011-08-29 12:14:21
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:
> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i
zerwanie paska masz gwarantowane.
-
4. Data: 2011-08-29 12:37:12
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>
>
>> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
>> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
>> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
>> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
>> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
>
> Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
> oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i zerwanie
> paska masz gwarantowane.
Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze
tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o
tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.
Pozdrawiam - Darek.
-
5. Data: 2011-08-29 13:52:33
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: k...@o...pl
> 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
> cofnąć z ćwierć obrotu?
Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
wypozyczyc narzedzie i dzialac.
Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
olejem, albo olejem montazowym.
Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
kapec
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2011-08-29 19:16:52
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-29 13:52, k...@o...pl pisze:
>
>> 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
>
>> cofnąć z ćwierć obrotu?
>
> Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
> wypozyczyc narzedzie i dzialac.
A kto powiedzial, ze klucza nie mam?
Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał???
> Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
> olejem, albo olejem montazowym.
> Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
> znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
> przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
> kapec
>
Jakbym to chcial wozic do warsztatu, to juz dawno bym to zrobil a nie
sam sie bawil. Tu chodzi o cala frajde ze "zrob to sam" a nie warsztaty.
Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)
--
venioo
GG:198909
-
7. Data: 2011-08-29 19:19:41
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-29 02:14, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** venioo pisze tak:
>
>> 1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
>> mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
>
> a niby dlaczego nie smarować? smarować
>
Pytam, poniewaz slyszalem teorie, ze niescisliwy olej utworzy
"poduszke", ktorej przy skrecaniu sie dobrze nie wypchnie i przez to
mostki nie beda dobrze dokrecone.
>
>> 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
>
> nom ale reką czy kluczem?
Oczywiscie, ze kluczem. Reka nawet bym nie probowal przy mojej watlej
budowie ;)
>
> przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
> i wałek ma się kręcić.
>
>
>> Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
>> nie narobił
>
> coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
> pomieszałeś może nakładki miejscami?
>
Nakladki sa na pewno dobrze nalozone, sa nawet podpisane przez
producenta, wiec nie da sie ich zle nalozyc.
Dzieki za wszelkie rady, jeszcze raz rozloze i zloze smarujac dobrze
uprzednio olejem.
--
venioo
GG:198909
-
8. Data: 2011-08-29 19:20:11
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-29 12:14, Olo pisze:
> W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:
>
>> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
>> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
>> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
>> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
>> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
>
> Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
> oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i
> zerwanie paska masz gwarantowane.
>
Okej, rozloze i przejrze wszystko jeszcze raz. Dzieki.
--
venioo
GG:198909
-
9. Data: 2011-08-29 19:20:50
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-29 12:37, news-gazeta pisze:
>>
>>> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
>>> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
>>> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
>>> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
>>> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
>>
>> Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z
>> wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle
>> złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane.
>
>
> Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze
> tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o
> tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.
>
Predzej to pierwsze. Zawory na pewno nie oparly sie o tloki.
Pozdrawiam
--
venioo
GG:198909
-
10. Data: 2011-08-29 23:29:32
Temat: Re: pytanie do mechaników
Od: PiteR <e...@z...pl>
na ** p.m.s ** venioo pisze tak:
> Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)
hehe :) do "mojego mechaniora" nie oddasz bo gościu właśnie zmienia
polbruk na marmur no i trzeba być wprowadzonym. Trzeba się kłaniać
nisko i chodzić do kościoła. Terminy na za dwa tygodnie ;)
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98