eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie do mechaników
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2011-08-29 00:50:40
    Temat: pytanie do mechaników
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Mam kilka pytań amatorskich ;)

    1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem mostki? Czy
    nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
    2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
    cofnąć z ćwierć obrotu? Ściągając głowicę miesiąc temu nie zwróciłem
    uwagi jak mocno były mostki przykręcone.
    3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
    4. Górna czy dolna rolka to napinacz? Bo łatwiej mi było rozebrać całość
    odkręcając górną, ale nie widzę na niej żadnej "fasolki" czy innej
    regulacji, więc to pewnie tylko rolka prowadząca.

    Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
    Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
    obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
    popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
    odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

    Pozdrawiam
    --
    venioo
    GG:198909


  • 2. Data: 2011-08-29 02:14:28
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** venioo pisze tak:

    > 1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
    > mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)

    a niby dlaczego nie smarować? smarować


    > 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?

    nom ale reką czy kluczem?

    przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
    i wałek ma się kręcić.


    > Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
    > nie narobił

    coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
    pomieszałeś może nakładki miejscami?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 3. Data: 2011-08-29 12:14:21
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:

    > Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
    > Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
    > obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
    > popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
    > odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

    Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
    oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i
    zerwanie paska masz gwarantowane.


  • 4. Data: 2011-08-29 12:37:12
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    >
    >> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
    >> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
    >> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
    >> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
    >> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
    >
    > Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
    > oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i zerwanie
    > paska masz gwarantowane.


    Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze
    tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o
    tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.

    Pozdrawiam - Darek.



  • 5. Data: 2011-08-29 13:52:33
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: k...@o...pl


    > 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec

    > cofnąć z ćwierć obrotu?

    Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
    wypozyczyc narzedzie i dzialac.
    Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
    olejem, albo olejem montazowym.
    Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
    znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
    przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
    kapec

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2011-08-29 19:16:52
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-29 13:52, k...@o...pl pisze:
    >
    >> 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
    >
    >> cofnąć z ćwierć obrotu?
    >
    > Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
    > wypozyczyc narzedzie i dzialac.

    A kto powiedzial, ze klucza nie mam?
    Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał???

    > Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
    > olejem, albo olejem montazowym.
    > Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
    > znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
    > przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
    > kapec
    >

    Jakbym to chcial wozic do warsztatu, to juz dawno bym to zrobil a nie
    sam sie bawil. Tu chodzi o cala frajde ze "zrob to sam" a nie warsztaty.
    Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)

    --
    venioo
    GG:198909


  • 7. Data: 2011-08-29 19:19:41
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-29 02:14, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** venioo pisze tak:
    >
    >> 1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
    >> mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
    >
    > a niby dlaczego nie smarować? smarować
    >

    Pytam, poniewaz slyszalem teorie, ze niescisliwy olej utworzy
    "poduszke", ktorej przy skrecaniu sie dobrze nie wypchnie i przez to
    mostki nie beda dobrze dokrecone.

    >
    >> 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
    >
    > nom ale reką czy kluczem?

    Oczywiscie, ze kluczem. Reka nawet bym nie probowal przy mojej watlej
    budowie ;)

    >
    > przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
    > i wałek ma się kręcić.
    >
    >
    >> Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
    >> nie narobił
    >
    > coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
    > pomieszałeś może nakładki miejscami?
    >

    Nakladki sa na pewno dobrze nalozone, sa nawet podpisane przez
    producenta, wiec nie da sie ich zle nalozyc.

    Dzieki za wszelkie rady, jeszcze raz rozloze i zloze smarujac dobrze
    uprzednio olejem.
    --
    venioo
    GG:198909


  • 8. Data: 2011-08-29 19:20:11
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-29 12:14, Olo pisze:
    > W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:
    >
    >> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
    >> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
    >> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
    >> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
    >> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
    >
    > Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
    > oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i
    > zerwanie paska masz gwarantowane.
    >

    Okej, rozloze i przejrze wszystko jeszcze raz. Dzieki.

    --
    venioo
    GG:198909


  • 9. Data: 2011-08-29 19:20:50
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-29 12:37, news-gazeta pisze:
    >>
    >>> Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
    >>> Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
    >>> obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
    >>> popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
    >>> odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.
    >>
    >> Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z
    >> wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle
    >> złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane.
    >
    >
    > Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze
    > tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o
    > tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.
    >

    Predzej to pierwsze. Zawory na pewno nie oparly sie o tloki.
    Pozdrawiam


    --
    venioo
    GG:198909


  • 10. Data: 2011-08-29 23:29:32
    Temat: Re: pytanie do mechaników
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** venioo pisze tak:

    > Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)

    hehe :) do "mojego mechaniora" nie oddasz bo gościu właśnie zmienia
    polbruk na marmur no i trzeba być wprowadzonym. Trzeba się kłaniać
    nisko i chodzić do kościoła. Terminy na za dwa tygodnie ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: