  • 1. Data: 2011-08-29 15:36:35
    Temat: UOKiK dobrał się do Kia Motors Poland za ograniczanie gwarancji
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Okazało się ża naturalne zużycie poszcz. elementów które nie podlega
    gwarancji, jest klauzulą niedozwoloną.
    Kia aby uniknąć kary zdecydowała się zrezygnować z tego zapisu, co oznacza,
    że gwarancja jakby stała się pełniejsza.

    Tylko się cieszyć.

    http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=2872

  • 2. Data: 2011-08-29 19:42:55
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 29.08.2011 15:36, Cavallino pisze:
> [...]
    > Kia aby uniknąć kary zdecydowała się zrezygnować z tego zapisu, co
    > oznacza, że gwarancja jakby stała się pełniejsza.

    ja tam wyczytałem coś innego. czepiają sie niejednoznaczności czy ma być
    7 czy 3 lata gwarancji, a także "Braku precyzyjnego określenia sytuacji,
    w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa"
    Bo w prawie polskim Gwarancja jest nieobowiązkowa.....

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-08-30 14:37:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-29 19:42, ToMasz pisze:

> [...]
    bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa"
    > Bo w prawie polskim Gwarancja jest nieobowiązkowa.....

    "Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest
    naprawa"
    dotyczy właśnie braku precyzji pojęcia "naturalnego zużycia elementów".
    Jeśli to wyłącznie będzie wykreślone i producent nie będzie mógł już odrzucać
    reklamacji
    na części zużyte niby "naturalnie" to gwarancja będzie obejmowała więcej usterek
    czyli będzie "jakby pełniejsza" - trudno się chyba z tym nie zgodzić?

  • 4. Data: 2011-08-30 14:43:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > usterek
    > czyli będzie "jakby pełniejsza" - trudno się chyba z tym nie zgodzić?

    Dokładnie o to chodzi.
    Ja na przykład nie mam w książeczce gwarancyjnej zastrzeżenia krótszej
    gwarancji na zawieszenie (takie coś jest w nowszych gwarancjach), a tylko
    ograniczenie związane z naturalnym zużyciem.
    Czyli - jeśli to zostanie wykreślone, moja gwarancja będzie obowiązywać na
    wszystko, jeszcze przez 11 miesięcy.

    To jest słuszna droga - jeśli producent chce aby jakaś część nie podlegała
    długiej gwarancji, powinien ją dokładnie określić, w przeciwnym przypadku ma
    naprawiać bez gadania jak się zepsuje w trakcie gwarancji, o ile była
    normalnie eksploatowana.

  • 5. Data: 2011-08-31 13:49:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    >ja tam wyczytałem coś innego. czepiają sie niejednoznaczności czy ma
    >być 7 czy 3 lata gwarancji,

    Jest tez i o gwarancji.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Z jednej strony moze byc ten zapis wcale niepotrzebny, bo to sie
    rozumie samo przez sie, albo dyskretnie przerobi gwarancje i bedzie na
    _usterki_ przez 150kkm, a zuzyte klocki, sprzegla czy amory to nie
    usterka. Moze sie pojawi zapis "a na niektore elementy zgodnie z
    tabela normatywnych przebiegow".
    A moze "pod warunkiem dokonywania regularnych przegladow zgodnie z
    harmonogramem" i bedzie Cavalino bulil za nowe amory co 45kkm, mimo ze
    stare wydawaly sie calkiem dobre :-)

    A z drugiej strony ... moze to doprowadzi do jakiejs ruchawki w prawie
    konsumenckim, bo o ile dobrze rozumiem to teraz sytuacja jest taka ze
    np "producent" komputera zrobi zapis o naturalnym zuzyciu, majac na
    mysli joysticki, klient to zglosi do UKE, producent/gwarant/sprzedawca
    nie bedzie nawet protestowal, bo juz nie sprzedaje joystickow, i zapis
    staje sie obowiazujacy wszystkich. A KIA nikt o zdanie nie pytal.

    J.