  • Data: 2009-12-29 17:56:46
    Temat: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Dec 2009, EMPI wrote:
    [...komuś...]
    > Hej !

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Hmm... a to dopiero szok. To po co kupować drogie lustrzanki
    > i kosmicznie drogie jasne obiektywy skoro ja mam w kompakcie kosztującym
    > grosze obiektyw o jasności 2,7 ?

    A ile tam masz podkreślonego wyżej? 5mm? ;)
    Przecież rozmiar matrycy przekłada się na *potrzebną* ogniskową,
    i w tym momencie następuje koniec zabawy.

    BTW: ignorowanie wielkości matrycy jest typowym opisem teoretyka,
    bo rozważania o GO niewątpliwie pozwolą dobrać takie dane wejściowe,
    że "w zapisie" jej nie będzie - za to *cel* fotografii, czyli
    obejmowamy *kadr*, bardzo skutecznie przekłada tę wielkość na
    *potrzebną* ogniskową *w zależności od wielkości matrycy*.
    A wtedy okazuje się, że owa zależność (GO) jest znacznie większa
    niż liniowa.
    Teza o "nieistotności wielkości matrycy" przemyca właśnie brak
    owego ograniczenia - sugeruje, że dla fotografa ważna jest bądź
    to ogniskowa, bądź to rozmiar matrycy (ze wskazaniem ze należy
    go unikać ;)) a to figa prawda: dla niego ważny jest kadr, obejmowany
    danym sprzętem, na co składa się *zarówno* rozmiar matrycy,
    jak i ogniskowa - stąd tak wielka popularność m.in. pojęcia
    "ekwiwalentnej ogniskowej" :)

    pzdr, Gotfryd