  • Data: 2009-12-29 17:29:55
    Temat: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wi c jak? U mnie to samo zdj cie ma mniejsz GO ni u Was?
    > Bo  moje nie jest przeskalowane? Bo ma 3000 pikseli na 4500,
    > a inni maj 300 na 450? W takim razie do czynnik w warunkuj cych
    > GO zalicz tak e przeskalowanie w programie graficznym.

    tak jest .
    malo tego formalnie c500 d ma nieco mniejsza GO z takim samym
    obiektywem i tymi samymi ustawieniami , odl itd niz c50d.

    a to dlatego te pixelpitch wc500 d o ile pamietam to 4,7 mikro a w
    c50d to 5,4 mikro.

    czyli c50d pozwala na wiekszy krazek rozproszenia,
    a tym samym wieksza GO

    w kategoriach fotografii cyfriowej przy resamplingu w dol rzeczywisty
    pixel zastepujesz jakims virtualnym wiekszym - zwiekszasz tym samym
    dopuszczalny krazek rozproszenia czyli zwiekszasz GO.

    to jest powod dla ktorego zdjecia nieostre po zmniejszeniu
    rozdzielczosci wydaja sie ostre - zwiekszylismy pozornie GO. I to
    koresponduje z klasycznym , analogowym podejsciem do zagadnienia GO.