  • Data: 2012-04-24 00:26:21
    Temat: Re: pytanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Apr 2012 22:55:32 +0200, megrims wrote:

    > Dzisiaj piękny CL się zesrał.
    > Zwariowała elektronika sterująca zawieszeniem.
    > Objaw był taki, że przód został opuszczony, a tył się
    > podniósł i dupę zadarło do góry. Nie szło jechać.
    > Auto kompletnie nie trzymało się drogi. Telefon na
    > assistance i laweta. Na ekranie ABC Malfunction.
    >
    > Pytanie teoretyczne z gatunku ROTFL:
    >
    > Czy gdyby przy prędkości 250 km/h podniósł się
    > przód a tył został na dole, to czy auto wy mogło
    > się wyjebać do tyłu na plecy?

    Myślę że 250 to chyba jeszcze za mało żeby wygenerować taką siłę nośną.

    Ciekawe czy takie auto po awarii tego systemu może opaść tak nisko żeby
    zacząć szorować podwoziem o asfalt - wtedy możnaby się nieźle zdziwić na
    jakieś wystającej studzience.

    Stare Citroeny po awarii tego ich zawieszenia potrafiły osiąść zupełnie
    podwoziem na asfalcie.