  • Data: 2010-05-02 21:38:59
    Temat: Re: publikacja_bez zgody_ile osób
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    >[...]
    > Dopóki obraz nie czyni komuś krzywdy, to wara od obrazu.
    > Czy jak napiszę w swoim blogu (nie mam), Andrzej Lawa to fajny kumpel,
    > to muszę Cię pytać o zgodę?
    > Bo jak napiszę, że Andrzej Lawa to ............. wstaw sobie dowolne
    > najgorsze epitety, to chyba jasne, że możesz mnie nawet pozwać do sądu.
    > Dlaczego pysk ma być w lepszej sytuacji?
    >[...]

    Sęk w tym, że pojęcie nie robienia komuś krzywdy jest pojęciem bardzo
    niejednoznacznym. Bo jeśli np. napiszę o Tobie, że jesteś gorącym
    zwolennikiem Jarosława Kaczyńskiego to... może się to okazać w zależności od
    Twoich poglądów politycznych zarówno pochwałą jak i zniewagą. Podobnie ze
    zdjęciem - np. zdjęcie znanej aktorki opalającej sie na plaży w kostiumie
    kąpielowym może się tejże aktorce spodobać - i uzna jego rozpowszechnianie
    za niezłą reklamę, ale może też ona uznać, że przedstawia ją w sposób
    niekorzystny - np. nma na zdjeciu zbyt grube nogi - i jego rozpowszechnienie
    uzna za krzywdzące.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)