  • 11. Data: 2013-01-22 11:04:50
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, January 22, 2013, 10:15:26 AM, you wrote:

    > Przerabialem ostatnio.
    > Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez co
    > czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
    > Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
    > Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po zasniezonej
    > drodze.
    > Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
    > Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania
    > to musialbym wiecej pocwiczyc:)
    > Ale ogolnie prowadzi sie....dziwnie:)

    Dla przyzwyczajonego do trzyliterowych bożków ich nagła utrata
    faktycznie może być traumatycznym przeżyciem... Szczególnie gdy auto
    ma trochę mocniejszy silnik iostrzejsze hamulce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-01-22 11:19:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello wchpikus,

    >Dla przyzwyczajonego do trzyliterowych bożków ich nagła utrata
    >faktycznie może być traumatycznym przeżyciem... Szczególnie gdy auto
    >ma trochę mocniejszy silnik iostrzejsze hamulce.

    Jak stale nie dziala, to pol biedy, mozna narzekac na kierowcow.

    gorzej jak sie urwie w zlym momencie - ty mu w hamulec, a auto mowi
    "wała".

    J.

  • 13. Data: 2013-01-22 11:39:31
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    >Teraz jest panika i
    > przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
    > przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
    > skorygowania) to mamy tragedię.

    Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
    No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
    miec.
    Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
    sniegu..nie widze tego:)
    Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..:)

  • 14. Data: 2013-01-22 14:16:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    wchpikus wrote:

    > Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..

    Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
    tego więcej nie potrafisz.

    > No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
    > miec.
    > Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
    > sniegu..nie widze tego:)

    Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka, w
    innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na lodzie
    on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
    hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

    > Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..:)

    Maluchem wypadłem z drogi na oblodzonym łuku, miałem zimówki, wrzuciło
    mnie na półmetrową śnieżną zaspę z której przeba było mnie ściągać bo
    koła wisiały w powietrzu.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 15. Data: 2013-01-22 15:01:59
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

    > Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
    > tego więcej nie potrafisz.

    Nie ze nie potrafie, nie mialem okazji takowym jezdzic, mysle ze to
    kwestia treningu na pustym placu..

    Co do uwsteczniania, mozna tak samo powiedziec o wszystkim co nas
    otacza, po co sobie pomagac jak mozna zyc jak 30 lat temu...

> [...]
    > on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
    > hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

    Na lodzie to racja, ale mowa o zasniezonych ulicach..
    :)

  • 16. Data: 2013-01-22 15:07:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Jan 2013 13:16:34 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na
    lodzie
    > on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca
    wcale),

    No bo wszystkim się wydaje ze abs służy główne do hamowania, a tak na
    prawdę daje szanse zmiany toru jazdy, żebyś mógł skręcić tam gdzie
    chcesz bo jak koła zablokujesz to na poślizgu już toru jazdy nie
    zmienisz. A efekt skuteczniejszego hamowania z abs (skuteczniejsze bo
    bez poślizgu) nie jest az tak znaczący.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2013-01-22 15:14:02
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=TsNYkpL3RYI

    Tuitaj 1:40 masz slicznie pokazane jak mozna wywinac orla bez abs:)

  • 18. Data: 2013-01-22 15:21:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wchpikus" napisał w
    >http://www.youtube.com/watch?v=TsNYkpL3RYI
    >Tuitaj 1:40 masz slicznie pokazane jak mozna wywinac orla bez abs:)

    Mozna, ale jakos 100 lat ludzie jezdzili bez ABS i sie dalo. Owszem,
    wypadkow bylo troche wiecej.

    Jak zablokujesz kola to tak skonczysz, trzeba po prostu z czuciem
    hamowac, lub pulsacyjnie.

    J.

  • 19. Data: 2013-01-22 15:24:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
    > hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

    Ale przecież ABS na tym właśnie polega, że hamuje pulsacyjnie, do kilkunastu
    razy na sekundę, tak szybko nie dasz rady pulsować pedałem.
    Inna sprawa, co jest punktem wyjściowym do wyzwolenia zadziałania systemu i
    jego nadzorowania przez automat. A rzeczywiście - automaty czasem głupieją.

  • 20. Data: 2013-01-22 15:49:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Mozna, ale jakos 100 lat ludzie jezdzili bez ABS i sie dalo. Owszem,
    > wypadkow bylo troche wiecej.
    > Jak zablokujesz kola to tak skonczysz, trzeba po prostu z czuciem
    > hamowac, lub pulsacyjnie.

    W sytuacji zagrożenia z czuciem czy pulsacyjnie potrafi hamować
    niewielki odsetek kierowców. Zazwyczaj ci, którzy jeżdżą naprawdę
    dużo. Typowy polski kierowca nie radzi sobie w takiej sytuacji.

    Ale to nie temat na pl.misc.elektronika

    --
    Best regards,
    RoMan