-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.
pl!not-for-mail
From: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Date: Thu, 24 Jan 2013 07:46:09 +0000 (UTC)
Organization: Wroclaw University of Technology, Poland
Lines: 25
Message-ID: <kdqos1$i9a$2@z-news.wcss.wroc.pl>
References: <kc434i$bvs$1@node1.news.atman.pl> <kdllbe$1rub$1@news2.ipartners.pl>
<3stLs.1012$pM7.980@fx27.fr7> <kdlq93$1u9o$1@news2.ipartners.pl>
<50fef124$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<5100a720$3@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: infrared.zind.ikem.pwr.wroc.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: z-news.wcss.wroc.pl 1359013569 18730 156.17.14.223 (24 Jan 2013 07:46:09
GMT)
X-Complaints-To: a...@n...pwr.wroc.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jan 2013 07:46:09 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.9.3-20080506 ("Dalintober") (UNIX) (Linux/2.6.32-5-686 (i686))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641188
[ ukryj nagłówki ]Anerys <s...@s...pl> wrote:
>
> Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
> wiadomości news:50fef124$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
>> koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
>> gorzej
>
> Tarcie dynamiczne jest mniejsze od statycznego... Jak zerwiesz przyczepność,
> to prócz MNIEJSZEJ siły hamowania, masz też brak możliwości nadania kierunku
> (jeśli to dotknie kół skrętnych). Najlepsze hamowanie będzie na granicy
> przyczepności, ale bez jej zerwania. Czym to się osiągnie - to już inna
> broszka.
Tak, tylko że ABS działa na poślizgu (wg literatury podanej wcześniej typowo
13%), a ...
> (Kurde, ale nas baba na fizyce z tego wyklasówkowała... o tarciu musieliśmy
> śpiewać już w podstawówce...)
... świat nie jest czarnobiały (szkolne tarcie statyczne vs dynamiczne) -
krzywa Stribecka czasami jest zaskakująca i zdarza się, że maksimum tarcia
dynamicznego jest przy zablokowanych kołach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.13 22:17 Gotfryd Smolik news
- 26.01.13 01:28 Gotfryd Smolik news
- 26.01.13 01:36 Anerys
- 26.01.13 01:57 Anerys
- 26.01.13 02:01 Anerys
- 27.01.13 23:19 Miroslaw Kwasniak
- 28.01.13 17:02 Anerys
- 29.01.13 00:54 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 13:32 Anerys
- 29.01.13 15:19 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 18:26 Anerys
- 03.02.13 14:16 uzytkownik
- 03.02.13 14:20 uzytkownik
- 03.02.13 18:03 AlexY
- 03.02.13 22:30 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS