    From: sundayman <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica BUCK na LM2673 - dziwne zjawisko...
    Date: Fri, 11 May 2012 15:16:09 +0200

    > Tak myślałem ;)
    > Czyli nie potrzebujesz pomiaru, tylko zabezpieczenia?

    No i jedno i drugie - poziom tego zabezpieczenia jest ustawiany
    programowo, czyli najpierw mam pomiar napięcia na rezystorze wpiętym w
    szereg z silnikiem. Tyle, że dokładność wymagania niewielka.
    Zresztą, silnik pobiera nierówno - bo napędza pompkę, i waha się ten
    pobór cyklicznie.

    > Pewnie będzie trochę bardziej niż LM - ja zasilam z 34V coś, co bierze
    > 1A przy 12V RMS (prawie non stop) i wprawdzie bez radiatora daje sobie
    > radę, ale wolałem założyć jakiś malutki radiatorek.

    układzik w przetwornicy też jest gorący przy poborze 3A, ale - obchodzi
    się bez radiatora (znaczy miedź z PCB wystarcza).
    Wolałbym w sumie nie dawać radiatora, bo mam mało miejsca...
    Z drugiej strony jednak sprawa jest otwarta, nawet obudowę mogę ew.
    powiększyć...

    > siedzi i dobrze się czuje. Chodzi to na ok. 22kHz, żeby nie piszczało.
    > Wersja zasilana z 12V DC również działa, ale tu mam np możliwość
    > zwiększenia mocy na silniku (ma max 40V, więc bez obawy mogę zaszaleć),
    > mogę płynnie zwiększać obroty i różne inne rzeczy z nim robić (włącznie
    > z kręceniem w drugą stronę jak użytkownik przesadzi). Z przetwornicą to
    > byłoby jednak trochę trudne. Ale to dodatki, które pewnie nie są potrzebne.

    No tak, u mnie ma być tylko ON/OFF. Ważniejsze zachowanie takiej samemj
    pracy (w sensie mocy silnika, obrotów) niezależnie od napięcia
    wejściowego urządzenia. Znaczy, oczywiście chodzi o dokładność rzędu 10%.

    > Ja przy sterowaniu silnika w ogóle bym nie kombinował z przetwornicą.
    > Silnik to wystarczająca indukcyjność.

    Jest to racja na pewno.
    Zaletą przetwornicy jest to, że nie muszę zajmować się sam pomiarem
    zasilania i potem sterowaniem PWM.

    Ale na pewno sprawdzę tą opcję, bo to faktycznie trochę jest
    przerost formy nad treścią, i taka wersja jak twoja jest logiczniejsza.