eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?Re: przepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?
  • Data: 2010-03-15 21:38:32
    Temat: Re: przepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hnm6jq$p85$1@news.onet.pl...

    > ciężko mi to ująć w temacie:) ale interesuje mnie sprawa działania
    > przepięciówek B, C itp, takie z wymiennymi modułami. Czy w przypadku
    > przepięcia zawsze wywala ten moduł wymienny, czy np. jest tak, że on
    > wytrzymuje ileś tam przepięć i dopiero wywala czerwone pole że jest do
    > wymiany?

    Nie zawsze :)
    "Moduł" (warystor) jest wielorazowy, ale nie wieczny, po każdym strzale
    degraduje się aż w końcu ulega uszkodzeniu, czasem nawet przy normalnym
    zasilaniu (przegrzanie od prądu upływu). Jeśli przepięć jest mało, może
    służyć latami, choć również trochę się starzeje.
    Czerwone pole jest tylko prostą kontrolką spalenia się wewnętrznego
    bezpiecznika - moduł staje się wtedy rozwarciem.

    e.