  • 11. Data: 2011-01-15 14:32:04
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie
    > landrovera disco.

    Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
    zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem
    bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4
    to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we
    wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.

    --
    wojtek

  • 12. Data: 2011-01-15 15:34:04
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.

    i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?

  • 13. Data: 2011-01-15 17:02:42
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek M" <a...@g...pl:
    > Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
    > w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies

    Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 14. Data: 2011-01-15 17:16:10
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?

    A gdzie pisałem, ze w tych autach przegrzewa sie naped, jesli go zepniemy?

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 15. Data: 2011-01-15 17:21:39
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-15 17:02, magnes pisze:
    > Użytkownik "Arek M"<a...@g...pl:
    >
    > Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

    A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 16. Data: 2011-01-15 17:39:13
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek M" <a...@g...pl> napisał w wiadomości:

    > A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?

    No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz.
    Napisales:
    "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
    w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery"
    Jedynym znanym mi sposoben na "rozspiecie" napedu w Disco to demontaz
    przedniego walu napedowego.

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 17. Data: 2011-01-15 17:46:03
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery"
    > Jedynym znanym mi sposoben na "rozspiecie" napedu w Disco to demontaz

    Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
    Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc
    wyraźnie napisane ...

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 18. Data: 2011-01-15 17:51:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-15 14:32, Wojtek pisze:

    > Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
    > zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem

    No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
    i tak ma jeździć.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 19. Data: 2011-01-15 17:55:23
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek M" <a...@g...pl> napisał w wiadomości:
    > Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)

    Do blokady CMR.

    > Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
    > napisane ...

    A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
    Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
    jego role.
    Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
    przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 20. Data: 2011-01-15 17:57:46
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
    > i tak ma jeździć.

    Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
    centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

    To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM