  • Data: 2011-09-07 18:16:17
    Temat: Re: przegrzanie dławika zasilacza ATX
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:42722926.20110907193638@pik-net.pl...

    > Nawet w tym katalogu, na stronie 41, znajdziesz wykres starzenia się
    > rdzeni z materiału -26. To jest o tyle ważne, że w wyniku starzenia
    > rosną straty i rdzenie grzeją się coraz bardziej - starzenie postepuje
    > wykładniczo :(

    No pięknie w takim razie projektanci urządzeń jakie mam okazję teraz
    rozkręcać też nie maja o tym pojęcia, dławiki gorące z przewagą strat w
    rdzeniu bo sobie z ciekawości przypiąłem termoparkę aby zobaczyć co się
    szybciej grzeje. Potem będzie znów znana już mi akcja serwisowa z wymianą
    dławików. Ale nie moja broszka nie będę ulepszał wszystkiego ;-)

    > Osobiście, z dwojga złego, wolę już Sendust - pomimo niższej indukcji
    > nasycenia.

    Teraz być może będę miał kilka padniętych urządzeń do serwisu
    najprawdopodobniej z takimi kłopotliwymi dławikami. Muszę sobie przypomnieć
    na kartce wzory i spróbuję przeprojektować dławiki na inny rdzeń albo
    sprawdzę jak piszesz na -52 albo na sendust, policzę zobaczę co potrzebne i
    co moge kupić...
    Kurcze organ nie używany (ze dwa lata nie liczyłem ani jednej indukcyjności)
    ulega zanikowi muszę poczytać o optymalizacji strat. Jak wzrośnie F to
    zmaleje dB. W ograniczonym zakresie powinienem więc zwiększyć F
    pozostawiając L dławika identyczną. Ale chyba lepiej nie będę kręcił bo
    jeszcze popsuję stabilność a kto to wie jak oni to projektowali. Pomierzę
    prądy zaprojektuję inny dławik z tym samym L i zobaczę.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz