  • 61. Data: 2014-03-05 17:48:20
    Temat: Re: protest ukrainski
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 5 Mar 2014 16:19:11 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Nie uczestniczysz jeszcze w evencie ani nawet nie zalajkowales?

    Nie :)

    >Musi, zes ukryta opcja rosyjska! ;-)

    Wczoraj mnie od pisiorów wyzwali, dziś "opcja rosyjska" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 62. Data: 2014-03-05 18:59:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, March 5, 2014, 5:47:43 PM, you wrote:

    > No, czy calkiem tak bylo jak piszesz to nie wiem, komuchy tez
    > wiedzialy ze rewolucje potrafia powstrzymac,

    Krwawo...

    > rzad sie sam wyzywi,

    Demagogia Urbana.

    > a i chyba spodziewaly sie wolniejszego tempa przemian.

    Owszem. Nie sądzę, żeby przed 6 czerwca ktokolwiek nawet marzył o
    rządzie Mazowieckiego.

    > Tylko czy tam w ogole jakies papiery na nich byly ?
    > Cos wykraczajace poza jakies smieci ?

    Było sporo.

    > Kartoteke agentow trzymano raczej do konca, bo to nie wiadomo co z
    > tych negocjacji wyjdzie, i kiedy jeszcze beda potrzebni.

    Kartoteka agentów poszła z dymem. Do dzis nie wiem, komu internowanie
    zawdzięczam :( Moje dane zachowały się tylko w archiwach
    więziennictwa.

    > Tylko chyba nie ich chcial kolega rozliczac.

    Ja? Ja chciałem rozliczać jeszcze w 1989 roku. Potem stopniowo mi
    przechodziło. A po aferze Olszewskiego przeszło mi całkiem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2014-03-05 19:20:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >Krwawo...

    Ale nie dla nich krwawo, wiec co im tam.
    Poza tym dlaczego krwawo - Jaruzelski to zalatwil niemal w
    rekawiczkach, to czemu mialoby sie nie powtorzyc.

    >Demagogia Urbana.

    Dla rzadu starczy.

    >Owszem. Nie sądzę, żeby przed 6 czerwca ktokolwiek nawet marzył o
    >rządzie Mazowieckiego.

    O rzadzie to nie, ale ze Jaruzelski nie przewidzial ze przegra
    wszystko, to sie dziwie.
    Tzn wszystko co mial do przegrania, bo zagwarantowal sobie i partii
    calkiem niezla pozycje.
    Tylko kolegow z listy krajowej spuscil na smietnik.

    >Było sporo.

    A co ?

    >Kartoteka agentów poszła z dymem. Do dzis nie wiem, komu internowanie
    >zawdzięczam :(

    Jaruzelskiem przeciez.
    No chyba ze odkrycie jakiegos pionka przyniosloby ci satysfakcje.
    Niekoniecznie zreszta komucha, bo moze np jechal po pijaku samochodem

    No bo chyba nie chcesz wieszac jakiegos oficera SB za rzetelne
    sprawowanie swoich obowiazkow - byles element wywrotowy i nalezalo Cie
    posadzic :-)

    >Ja? Ja chciałem rozliczać jeszcze w 1989 roku. Potem stopniowo mi
    >przechodziło. A po aferze Olszewskiego przeszło mi całkiem.

    No to trzeba bylo wziac kamien w reke i przywalic spawaczowi.

    Tak czy inaczej - na gospodarke by to nie wplynelo.

    J.

  • 64. Data: 2014-03-05 19:32:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości
    >Na takim ewentualnym bojkocie Lukoila w Polsce najbardziej po tyłku
    >dostaną pracownicy Lukoil Polska. Za wschodnią granicą się nawet nikt
    >tym nie przejmie.

    O, ktos te stacje jednak ma.
    Jak im spadna obroty, to ktos sie przejmie.
    A jak spadek sie utrzyma i przyjdzie je zamknac i sprzedac ze strata,
    to sie przejmie drugi raz.

    No chyba ze biegly w biznesie, kupi jakas cypryjska spolka, z pompa
    oglosi ze protest odniosl skutek i teraz stacje przejal np NikOil, a
    pieniadze beda trafiac tam gdzie trafialy :-)

    J.

  • 65. Data: 2014-03-05 19:38:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, March 5, 2014, 7:20:09 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale nie dla nich krwawo, wiec co im tam.

    Jak pokazała historia - komuchy jednak bardziej szanowały naród...

    > Poza tym dlaczego krwawo - Jaruzelski to zalatwil niemal w
    > rekawiczkach, to czemu mialoby sie nie powtorzyc.
    > Dla rzadu starczy.

    Na krótko.

    > O rzadzie to nie, ale ze Jaruzelski nie przewidzial ze przegra
    > wszystko, to sie dziwie.

    Nie pierwsza i nie ostatnia rzecz, w której się pomylił...

    > Tzn wszystko co mial do przegrania, bo zagwarantowal sobie i partii
    > calkiem niezla pozycje.
    > Tylko kolegow z listy krajowej spuscil na smietnik.

    Nikogo nie spuścił - lista krajowa weszła w całości na podstawie
    zmiany ordynacji pomiędzy I a II turą...

    > A co ?

    Chciałbym wiedzieć. Wiem tylko, że w każdej instytucji, która miała
    solidne kotły c.o. mieli problem ze spaleniem tego. A zima była bardzo
    lekka...

    > Jaruzelskiem przeciez.
    > No chyba ze odkrycie jakiegos pionka przyniosloby ci satysfakcje.

    Satysfakcję? Nie. Ale chciałbym potwierdzić swoje podejrzenia.

    > Niekoniecznie zreszta komucha, bo moze np jechal po pijaku samochodem

    Ten, którego podejrzewam był zahukanym studenciną. I na pewno SBcja z
    nim rozmawiała, bo mnie w dość nieudolny sposób ostrzegał...

    > No bo chyba nie chcesz wieszac jakiegos oficera SB za rzetelne
    > sprawowanie swoich obowiazkow - byles element wywrotowy i nalezalo Cie
    > posadzic :-)

    Nie taki wywrotowy a wiem doskonale, kto się mną opiekował.

    > No to trzeba bylo wziac kamien w reke i przywalic spawaczowi.

    Już to zrobił kolega Jurka Przystawy. I wcale mi się to nie podobało.

    > Tak czy inaczej - na gospodarke by to nie wplynelo.

    Zdecydowanie nie. Ale powiedz to zwolennikom grzebania w papierach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-03-05 20:51:00
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 19:32:17 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > oglosi ze protest odniosl skutek i teraz stacje przejal np NikOil, a
    >
    > pieniadze beda trafiac tam gdzie trafialy :-)

    Oczami wyobraźni widzę jak państwo będące drugim na świecie eksporterem paliw
    kopalnych przejmuje się zmniejszonymi wpływami z kilkudziesięciu stacji benzynowych w
    Polsce. W spadek sprzedaży większy niż 1% nie wierzę bo mają dobre ceny na paliwo.
    Poza tym ludzie maja głęboko w dupie to co się dzieje w najbardziej skorumpowanym
    kraju w Europie.

  • 67. Data: 2014-03-06 00:14:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 11:51:00 -0800 (PST), k...@g...com

    > Oczami wyobraźni widzę jak państwo będące drugim na świecie eksporterem paliw
    kopalnych przejmuje się zmniejszonymi wpływami z kilkudziesięciu stacji benzynowych w
    Polsce.

    Jerzu nie pisal "panstwo", tylko "ktos".
    Ktos te stacje ma, lub ktos za nie odpowieda, i to raczej nie jest
    jedna stacja na tysiac dla tego kogos ...

    J.

  • 68. Data: 2014-03-06 00:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 19:38:27 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    > Jak pokazała historia - komuchy jednak bardziej szanowały naród...

    No, pare razy do niego strzelaly.

    > Na krótko.

    Na dlugo. Rzad maly, narod duzy :-)

    > Nie pierwsza i nie ostatnia rzecz, w której się pomylił...

    To trudno nazwac pomylka, to raczej calkowita nieznajomosc pogladow
    narodu. Czyzby SB klamalo w raportach ?

    A moze nieslusznie mu zarzucamy, bo zagwaraantowal sobie tyle ile
    trzeba jeszcze przed wyborami.

    > Nikogo nie spuścił - lista krajowa weszła w całości na podstawie
    > zmiany ordynacji pomiędzy I a II turą...

    Tylko ilosciowo - na puste mandaty zrobiono ponowne wybory,
    ograniczone do kandytatow obozu rzadzacego. Ale zaden z odpadnietych w
    pierwszej turze nawet nie kandydowal.

    > Chciałbym wiedzieć. Wiem tylko, że w każdej instytucji, która miała
    > solidne kotły c.o. mieli problem ze spaleniem tego. A zima była bardzo
    > lekka...

    Ale czego sie spodziewasz ? Ze SB odnotowalo jak to jeden sekretarz
    drugiemu sekretarzowi talon na poloneza dal, czy ciezarowke cementu na
    prywatna budowe podeslal ?

    > Satysfakcję? Nie. Ale chciałbym potwierdzić swoje podejrzenia.

    > Ten, którego podejrzewam był zahukanym studenciną. I na pewno SBcja z
    > nim rozmawiała, bo mnie w dość nieudolny sposób ostrzegał...

    to wiele ci z tej wiedzy przyjdzie :-)
    Chyba ze dzis to juz posel, albo biskup :-)

    I myslisz ze w trosce o takiego studencine akta palono ?

    J.

  • 69. Data: 2014-03-06 00:47:27
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 00:14:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Ktos te stacje ma, lub ktos za nie odpowieda, i to raczej nie jest
    >
    > jedna stacja na tysiac dla tego kogos ...

    Ten ktoś to Łukoil sp.z o.o. Firma która w Rosji płaci prawie 40 miliardów dolarów
    podatków różnych. Mają w dupie protest kilkunastu osób w Polsce. Gazem i ropą też
    żądzą. Jak by im spadła sprzedaż polskiej benzyny jaką sprzedają na swoich stacjach w
    Polsce, to podniosą cenę gazu i sobie wyrównają straty. Może w ramach wykończenia
    ruskich zacznij pić herbatę na nie gotowanej wodzie z kranu. Kartofle mocz w zimnej
    wodzie zamiast gotować.

  • 70. Data: 2014-03-06 01:12:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, March 6, 2014, 12:36:42 AM, you wrote:

    > No, pare razy do niego strzelaly.

    Spójrz na Ukrainę... W 3 dni nieźle poszaleli.

    > Na dlugo. Rzad maly, narod duzy :-)

    Ale nie było już dolarów...

    > To trudno nazwac pomylka, to raczej calkowita nieznajomosc pogladow
    > narodu. Czyzby SB klamalo w raportach ?

    SB nie musiała kłamać. Ubarwiają zazwyczaj po drodze...

    > A moze nieslusznie mu zarzucamy, bo zagwaraantowal sobie tyle ile
    > trzeba jeszcze przed wyborami.

    Co do samego Jaruzelskiego - rzeczywiście brakło politycznej woli do
    rozliczenia jego w czasie, gdy proces nie był groteskową zemstą na
    ledwie zywym staruszku.

    > Tylko ilosciowo - na puste mandaty zrobiono ponowne wybory,
    > ograniczone do kandytatow obozu rzadzacego. Ale zaden z odpadnietych w
    > pierwszej turze nawet nie kandydowal.

    Bo nie chcieli. Obrazili się na naród. A głosowanie na listę krajową w
    drugiej turze byo fikcją - wynik nie miał znaczenia.

    > Ale czego sie spodziewasz ? Ze SB odnotowalo jak to jeden sekretarz
    > drugiemu sekretarzowi talon na poloneza dal, czy ciezarowke cementu na
    > prywatna budowe podeslal ?

    Komuchy trochę więcej nakradli niż ciężarówkę cementu. Zbyt łatwo
    wystartowali w kapitalizm.

    > to wiele ci z tej wiedzy przyjdzie :-)
    > Chyba ze dzis to juz posel, albo biskup :-)

    Nie mogę go namierzyć w Sieci. Historyk - może pracuje w IPN...

    > I myslisz ze w trosce o takiego studencine akta palono ?

    Palono akta jak leci. Moich też nie ma i nawet nie mogę udowodnić, że
    nie jestem wielbłądem. Ostały się jedynie zapisy slużby więziennej.

    --
    Best regards,
    RoMan