  • 11. Data: 2009-08-13 10:46:44
    Temat: Re: protest A2
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 10:45:48 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    > Stąd wlasnie
    >znikoma szkodliwość motocykli na autostradzie.
    >Jesli tego nie rozumiesz, to już nie moj problem.

    A kto powiedział, że te opłaty są proporcjonalne do czegokolwiek? Za
    osobówkę płacisz 11zł, a za osobówkę z przyczepą (nawet najmniejszą
    możliwą i do tego jeszcze pustą) 27zł. W przypadku małej, pustej
    przyczepki masa zaprzęgu wzrasta o powiedzmy 100 czy 150kg, a opłata
    2,5x. Sprawiedliwie?

    Za malucha z kierowcą płacisz tyle samo, co za dziesiecioosobowego,
    wyładowanego busa. Różnica w masie ~3-3,5x. Sprawiedliwie?

    Mamy zdaje się wolny rynek i każdy ustala sobie ceny, opłaty i sposób
    ich naliczania jak chce. Mogą ustalić i 50PLN za kilometr i nic Ci do
    tego - najwyżej nie skorzystasz.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 12. Data: 2009-08-13 10:49:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Eskimos"
    >Mamy zdaje się wolny rynek i każdy ustala sobie ceny, opłaty i sposób
    >ich naliczania jak chce. Mogą ustalić i 50PLN za kilometr i nic Ci do
    >tego - najwyżej nie skorzystasz.

    Nie no, zaraz dojdziesz do wniosku, że oferta "kup pan cegłę" jest
    wolnorynkowa, bo przecież możesz nie skorzystać.

    --
    Kruk@ -\ | Bodies in motion tend to remain in motion.
    }-> epsilon.eu.org | Bodies at rest tend to remain in bed

  • 13. Data: 2009-08-13 11:10:10
    Od: "plebi" <p...@o...pl>

    > Nie no, zaraz dojdziesz do wniosku, że oferta "kup pan cegłę" jest
    > wolnorynkowa, bo przecież możesz nie skorzystać.
    eeeeej,
    chyba slaby byles z polskiego bo nie jest to propozycja na co wskazuje tryb
    rozkazujacy zdania.
    Slaby byles pewnie rowniez z matmy i fizy (nauki scisle) na co wskazuje nie
    zrozumienie prostego tekstu "kup pan cegle".
    Pozwole wiec sobie uswiadomic Ciebie drogi kolego ze nie jest to oferta
    sprzedazy w rozumieniu wolnorynkowym :-))

  • 14. Data: 2009-08-13 11:14:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "plebi"
    >eeeeej,
    >chyba slaby byles z polskiego bo nie jest to propozycja na co wskazuje tryb
    >rozkazujacy zdania.

    Oczywiście. "kup nasz proszek do prania" to też nie jest propozycja, bo
    to tryb rozkazujący.

    >Slaby byles pewnie rowniez z matmy i fizy (nauki scisle) na co wskazuje nie
    >zrozumienie prostego tekstu "kup pan cegle".

    Jeszcze napisz, że z tego wynika, że nie znam się na
    malarstwie flamandzkim.

    >Pozwole wiec sobie uswiadomic Ciebie drogi kolego ze nie jest to oferta
    >sprzedazy w rozumieniu wolnorynkowym :-))

    "W rozumieniu wolnorynkowym". Ładne.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Graph theorists do it discretely.
    \ K...@e...eu.org /

  • 15. Data: 2009-08-13 11:44:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 12:46:44 +0200, Eskimos <e...@t...pl>
    wrote:

    [...]
    > Mamy zdaje się wolny rynek i każdy ustala sobie ceny, opłaty i sposób
    > ich naliczania jak chce. Mogą ustalić i 50PLN za kilometr i nic Ci do
    > tego - najwyżej nie skorzystasz.

    Nie, nie mamy, i nie, nie mogą.

    To znaczy, nie w przypadku akurat tych autostrad o które chodzi. Jak sobie
    ktoś wykupi grunty za prywatne pieniądze i wybuduje na nich całkowicie
    prywatną autostradę, to może sobie ustalić 50 PLN za kilometr a ja najwyżej
    nie skorzystam. Tylko że płatne autostrady to nie jest przykład takiej
    wolnorynkowej sytuacji.

    Nie można budować autostrad za kasę moją, Twoją, Kuby itd. a potem
    mówić "moja autostrada, proszę płacić 50 PLN za kilometr albo spadać".

    Stawki za korzystanie z autostrad są ustalone przez ustawę o drogach
    publicznych oraz odpowiednie rozporządzenia. Problem wynika z faktu, że
    wprawdzie ustawa umieściła motocykle w innej kategorii niż samochody,
    ale minister to później olał i w rozporządzeniu wrzucił je do jednej.
    Co generalnie jest niezgodne z prawem.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 16. Data: 2009-08-13 11:46:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
> [...]
    >wprawdzie ustawa umieściła motocykle w innej kategorii niż samochody,
    >ale minister to później olał i w rozporządzeniu wrzucił je do jednej.

    Niekoniecznie. Można po prostu stwierdzić, że jest ta sama stawka dla
    obu kategorii.

    --
    Kruk@ -\ | I am Julius Borg: We Came, We Scanned, We
    }-> epsilon.eu.org | assimilated.

  • 17. Data: 2009-08-13 11:49:38
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 13:46:23 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    [...]
    > Niekoniecznie. Można po prostu stwierdzić, że jest ta sama stawka dla
    > obu kategorii.

    Można, ale rozporządzenie nie stwierdza, że jest ta sama stawka dla
    obu kategorii tylko stwierdza, że to jedna kategoria. To nie to samo,
    i istnieje różnica. Mówimy o prawie, a nie o zasadach erpega.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 18. Data: 2009-08-13 12:07:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Można, ale rozporządzenie nie stwierdza, że jest ta sama stawka dla
    >obu kategorii tylko stwierdza, że to jedna kategoria. To nie to samo,

    Jedna kategoria w rozporządzeniu obejmująca dwie kategorie ustawy.

    >Mówimy o prawie, a nie o zasadach erpega.

    Wiem.

    --
    \------------------------/ 007 of Borg: On Her Majesty's Secret Assi-
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 19. Data: 2009-08-13 13:10:32
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "plebi" <p...@o...pl> wrote:

    Generalnie masz racje, chociaz nie-zrozumienie pisze sie razem...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 20. Data: 2009-08-13 15:16:28
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 13 Aug 2009 12:19:44 +0200
    Eskimos wrote:

    > Bo motocyklem jeżdzi się gównie dla przyjemności, a autostrada jest
    > nudna. Jeżeli się nie spieszę, nie jadę bardzo daleko, albo przez
    > niewybranie autostrady nie nadkładam jakichś chorych kilometrów, to
    > wybieram zwykłą drogę. I kasa nie ma tu nic do rzeczy.

    No do tego miejsca sie zgadzam.

    > A co do protestów, demonstracji i innych tego typu zabaw, to uważam,
    > że mój czas (który bym poświęcił wybierając się na taką demonstrację)
    > jest wart dużo więcej niż ten ewentualny ochłap w postaci różnicy w
    > wysokości opłat auto/moto, którą motocykliści TEORETYCZNIE mogliby
    > wynegocjować.

    A ktoś Cie za ręke ciągnie na A2? No to nie rozsiewaj propagandy.

    > A że do tego absolutnie nie wierzę, że takie pajacowanie
    > cokolwiek da, to nie bawię się w takie akcje z założenia.

    Da, albo nie da, przynamniej zwrócą uwagę na problem.
    Chyba nie zaprzeczysz, że mamy jedną z najkrotszych i najdroższych sieci
    autostrad w UE? A żeby było 'weselej' to te awtobany były budowane
    za publiczne pieniądze.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb