  • 1. Data: 2009-08-12 15:02:01
    Temat: Nolan N103 - hałas
    Od: " Bartek" <b...@g...pl>

    Witam Grupę.

    Mam dziwny (przynajmniej dla mnie) problem z Nolanem N103.

    Jest głośny. Tak wiem, szczęka. Okazało się jednak, że znaczna część hałasu
    dochodzi do moich uszu z dołu kasku. Przez tę część wyściółki kasku która
    dotyka szyi i karku. Połączenie kasku i szyi jest po prostu nieszczelne.
    Podczas jazdy przyłożenie dłoni (tak jak by uszczelnienie połączenia szyja-
    kask) zmniejsza w zdecydowany sposób niepożądane zjawiska dźwiękowe.
    Pytania:
    1. Czy to normalne w Nolanie i w innych kaskach?
    2. Jeżeli nie to czy macie jakieś pomysły jak się tego zjawiska pozbyć (tak
    wiem, wymiana kasku może pomóc ale na razie nie wchodzi w rachubę)?
    3. Czy przyczyną może być wygnieciony neck protector? Kask używany codziennie
    ale tylko w tym sezonie (praktycznie nowy).

    Bartek

  • 2. Data: 2009-08-12 15:11:53
    Temat: Re: Nolan N103 - hałas
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

    bylo niedawno.

    mam sharka s 800 i jest tak samo. mozesz sie szczelnie owinac
    szalikiem i upchac go w szpary a tak na powaznie np do shoei jest do
    dokupienia kolnierz ktory sie wklada pomiedzy kask a wysciolke ktory
    przylega do szyi czyli uszczelnia :)

    pzdr

    Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    www.bikepics.com/members/atlobek
    http://atlobek.grono.net

  • 3. Data: 2009-08-13 08:53:09
    Od: " Bartek" <b...@g...pl>

    Atlobek <a...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > szalikiem i upchac go w szpary a tak na powaznie np do shoei jest do
    > dokupienia kolnierz ktory sie wklada pomiedzy kask a wysciolke ktory

    Przeczytalem prawie caly watek o niewiejacych kaskach.

    Wynika z niego ze albo Shoei albo Schubert to kaski zapewniajace jako taki
    komfort akustyczny podczas jazdy.

    To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies
    poduszki/uszczelniacze/gumeczki/kolnierzyki? Zostawic tego tak jak jest nie
    moge bo mam wrazenie ze gluchne.

    B.

  • 4. Data: 2009-08-13 09:58:33
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 10:53:09 +0200, Bartek <b...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies
    > poduszki/uszczelniacze/gumeczki/kolnierzyki? Zostawic tego tak jak jest
    > nie moge bo mam wrazenie ze gluchne.

    To nie wrażenie, to prawda. :-) Stopery do uszu to jedyne
    działające rozwiązanie. Z mojego doświadczenia wynika że
    takie piankowe są najwygodniejsze, aczkolwiek mam zamiar sobie
    zrobić u audiologa indywidualnie dopasowane i zobaczę jak
    one się będą sprawować.

    > B.
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 5. Data: 2009-08-13 18:49:35
    Od: " Bartek" <b...@g...pl>

> [...]
    > takie piankowe są najwygodniejsze, aczkolwiek mam zamiar sobie
    > zrobić u audiologa indywidualnie dopasowane i zobaczę jak

    Wiem. Tyle ze to nie jest smieszne... Sluch dobry jeszcze musi mi sie przydac
    w zyciu.

    Jezdze w stoperach i mam wrazenie ze na te przypadlosc kaskow niewiele
    pomagaja. Fale "uderzeniowe" docieraja do okolic ucha i sa odbierane przez
    narzad sluchowy poprzez drgania kosci skroniowej w czesci za uchem.

    Bede eksperymentowal.

    Ze tez jeszcze nie zrobili naprawde cichych kaskow...

    B.

  • 6. Data: 2009-08-13 18:51:02
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies
    > poduszki/uszczelniacze/gumeczki/kolnierzyki? Zostawic tego tak jak jest nie
    > moge bo mam wrazenie ze gluchne.
    >
    > B.

    Przez poprzednie 3 lata jeździłem w Nolanie N100, a w tym roku
    zamieniłem go na Schubertha C3. Potwierdzam: Nolan jest kaskiem głośnym,
    przy prędkości >80km/h nie słychać nic w interkomie, a moje moto ma
    wysoką szybę. W Schubercie nawet w okolicach 200 km/h słychać wszystko.
    Te kaski to zupełnie inny świat, Schuberth wart jest każdych pieniędzy,
    jeśli chodzi o ciszę. Ma jednak pewną wadę: otóż nie da się jechać z
    otwartą szybą >100 km/h, bo sama się zamyka. Obojętnie, na którym ząbku
    jest podniesiona. W Nolanie nie miałem takich problemów. Nie jest to
    problem tego egzemplarza, bo mam 2 Schuberthy, oba z tym samym
    problemem. Jak dla mnie to spora niedogodność.

    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 7. Data: 2009-08-13 18:59:16
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 20:49:35 +0200, Bartek <b...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > Jezdze w stoperach i mam wrazenie ze na te przypadlosc kaskow niewiele
    > pomagaja. Fale "uderzeniowe" docieraja do okolic ucha i sa odbierane
    > przez narzad sluchowy poprzez drgania kosci skroniowej w czesci za uchem.

    To męczące, ale mniej szkodliwe. Słuch zabija bardziej dźwięk wysokiej
    częstotliwości (gwizd wiatru) niż basy (huczenie z dołu kasku).

    > Bede eksperymentowal.

    Ja miałem pomysł żeby zrobić taką kurtynę uszczelniającą szyję co by się
    napełniała powietrzem sama jak się zacznie szybciej jechać, przy niższej

    > Ze tez jeszcze nie zrobili naprawde cichych kaskow...

    Robią dość ciche. Schubertha. ;-) Ale niektóre tanie kaski też są w miarę
    ciche,
    tylko że to i tak loteria. W Polsce nie mamy sklepów z tunelami
    aerodynamicznymi
    jakoś, a producenci się nie przejmują że kaski niszczą ludziom słuch. I
    dopóki ktoś nie oberwie jakimś zbiorowym pozwem na grubą kasę to się raczej
    nie zmieni.

    Czytałem badanie na temat technicznych sposobów wyciszania kasków robionym
    w UK z myślą o zawodowych motocyklistach - policjantach i paramedykach.
    Badania wykazały, ze mają większą utratę słuchu niż ich odpowiednicy nie
    jeżdżacy motocyklami, więc kombinowano co by można zrobić. Kurtyna na dół
    kasku zapewniała pewną niewielką skuteczność, jedyne co dobrze działało
    to ochronniki słuchu wbudowane w kask. Takie słuchwki ochronne w środku.
    Tylko że to strasznie niewygodne podczas zakładania musi być, i może
    osłabiać
    działanie kasku przy uderzeniu z boku. (Chociaż pewnie można by zrobić
    taki ochronnik
    głównie z prasowanego styropianu i trochę cienkiego plastiku :-)))

    > B.
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 8. Data: 2009-08-13 20:10:46
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Leszek Karlik pisze:
> [...]
    > to ochronniki słuchu wbudowane w kask. Takie słuchwki ochronne w środku.
    > Tylko że to strasznie niewygodne podczas zakładania musi być, i może

    A probowal ktos moze latac w sluchawkach dousznych z aktywna redukcja
    halasu zewnetrznego? O np. w takich - http://tinyurl.com/sluchawki1 lub
    takich - http://tinyurl.com/sluchawki2.
    Na chlopski rozum powinno pomoc a i przy okazji mozna sobie muzyki
    posluchac (jak ktos lubi).
    --
    Qlfon, Kraków

  • 9. Data: 2009-08-13 20:29:32
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 22:10:46 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    > A probowal ktos moze latac w sluchawkach dousznych z aktywna redukcja
    > halasu zewnetrznego? O np. w takich - http://tinyurl.com/sluchawki1 lub
    > takich - http://tinyurl.com/sluchawki2.

    W takich pierwszych, aktywnych to ktoś próbował:

    http://www.webbikeworld.com/r4/phillips-noise-cancel
    ing-earphones/

    Według recenzji, niespecjalnie pomagają. Poza tym ZTCP to aktywne
    wytłumianie pomaga na komfort ale na zdrowie włosków w uszach to już
    mniej.

    > Na chlopski rozum powinno pomoc a i przy okazji mozna sobie muzyki
    > posluchac (jak ktos lubi).

    Te drugie, Shure'y to są słuchawki dokanałowe z pasywną redukcją hałasu
    zewnętrznego, czyli słuchawki zintegrowane z zatyczkami do uszu. :-)
    Nie wiem, jak dobrze te Shure wytłumają, ale Etymotic ER-6 są bardzo
    polecane, Etymotic robi niezłe zatyczki a słuchawki też podobno są
    całkiem niezłe: http://42.pl/u/1Jhc_ER6i

    Jak chce się posłuchać muzyki czy GPSa podczas jazdy to jest to, IMO,
    na razie najlepsze rozwiązanie.

    PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki
    do uszu z wbudowanymi słuchawkami, ale to już droga impreza, tak w
    okolicach tysiąca raczej :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 10. Data: 2009-08-13 20:36:56
    Od: Subframe <m...@g...com>

    > Przez poprzednie 3 lata jeździłem w Nolanie N100, a w tym roku
    > zamieniłem go na Schubertha C3. Potwierdzam: Nolan jest kaskiem głośnym,

    Pewnie jest, ja mam starego N40 i chce go zmienić.
    Gdy jeźdzę na nakedach to głośność jest ok.
    Natomiast kiedyś siadłem na CBFa z owiewką i myślałem że ogłuchnę.
    Hałas był tak duży że zabierał całą przyjemność z jazdy, głównie z
    powodu turbulencji.
    Kształt szyby bądź owiewki też może mieć wpływ na głośność :).

    pozr
    Subframe, Bellagio