  • 1. Data: 2009-08-13 05:03:28
    Temat: protest A2
    Od: "Rafal B. [R1]" <r...@w...pl>

    Moze my z Poznania i okolic tez sie wezmimy za protest?
    Jak wszyscy to wszyscy!
    Tez piatek i tez 18:00?
    Pozdrawiam,
    Rafal B. [R1]

  • 2. Data: 2009-08-13 05:04:39
    Temat: Re: protest A2
    Od: "Rafal B. [R1]" <r...@w...pl>

    http://moto.onet.pl/1570293,1,kolejna-blokada-autost
    rad-w-polsce,artykul.html?node=15

  • 3. Data: 2009-08-13 07:51:37
    Od: "plebi" <p...@o...pl>

    Moim zdaniem protest jest bez sensu i tworzycie sobie dodatkowych wrogow w
    postaci zwyklych kierowcow samochodow osobowych.
    Gdyby stworzyc protest przeciw wysokim oplatom rowniez dla samochodow
    osobowych to by moze i mialo sens a tak to co chcecie osiagnac ?
    Jak czesto motocyklem smigasz po autostradzie ze jest to problem dla ciebie
    ? Ja jeżdze dosyc czesto wiec widze ze motocyklistow praktycznie nie ma a co
    dopiero tych ktorzy smigaja codziennie na autobanie (mozna latwo rozpoznac
    jak sie smiga do roboty o tej samej porze - samochody sie powtarzaja a
    zucajace sie w oczy motocykle nie powtarzaja sie wcale).

  • 4. Data: 2009-08-13 08:06:19
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    plebi wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > autobanie (mozna latwo rozpoznac jak sie smiga do roboty o tej samej
    > porze - samochody sie powtarzaja a zucajace sie w oczy motocykle nie

    a jak myslisz - dlaczego ich nie ma?

    Motocyklem korki na normalnej drodze ominiesz i nie musisz za to bulic 11
    zyla na bramke.
    Gdyby opłaty nie bylo - napewno częsc wjechalaby na autostrade a tym samym
    puszki nie miałyby na co narzekać na innych drogach, ze 'sie wciskajom'.

    ps. przy czym autostrada na tym nie ucierpi.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 5. Data: 2009-08-13 08:08:03
    Od: "plebi" <p...@o...pl>

    > ps. przy czym autostrada na tym nie ucierpi.
    A ucierpi Twoja chata jakbym tak wpadl od czasu do czasu z kolesiami
    przespac sie u Ciebie ?
    Argumenty troche dziecinne jak i ta blokada.

  • 6. Data: 2009-08-13 08:25:42
    Od: "Rafal B. [R1]" <r...@w...pl>

    Użytkownik "plebi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem protest jest bez sensu i tworzycie sobie dodatkowych wrogow w
    > postaci zwyklych kierowcow samochodow osobowych.

    Jesli zorganizuja sie motocyklisci w calej Polsce protest bedzie jeszcze
    bardziej zauwazalny i odczuwalny dla wszystkich. Mysle, że jednak
    samochodziarze rozumieją to ze względu na to, ze sami maja obiekcje do
    wysokości oplat.
    Oczywiscie, że Ci co beda stali w korku moga byc mniej wyrozumiali, ale przy
    naglosnieniu akcji mogą przewaznie wybrac trase alternatywna.

    > Gdyby stworzyc protest przeciw wysokim oplatom rowniez dla samochodow
    > osobowych to by moze i mialo sens a tak to co chcecie osiagnac ?
    W przypadku motocykli opłata jest razaco nieadekwatna. To tak jak by busy do
    3,5 płaciły tyle co TIR-y załadowane po brzegi. Które to TIR-y placa ogolnie
    mniej, jesli sie wezmie pod uwage, ze winieta obowiazuje cala dobe i TIR nie
    przejezdza przez jedne bramki, a winieta na dobe kosztuje 38zl.

> [...]
    > jak sie smiga do roboty o tej samej porze - samochody sie powtarzaja a
    > zucajace sie w oczy motocykle nie powtarzaja sie wcale).
    Jezdze od 3 do 5 razy w tygodniu w 2 strony (2x11). Przewaznie jezdze
    samochodem, ale cholera mnie bierze jak mam za odcinek 40 km placic ponad
    20zl dziennie (wiec czesto omijam bramki stara A2).
    Pozdrawiam,
    Rafal [R1]

  • 7. Data: 2009-08-13 08:45:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    plebi wydusił z siebie te słowy:

    > A ucierpi Twoja chata jakbym tak wpadl od czasu do czasu z kolesiami
    > przespac sie u Ciebie ?
    > Argumenty troche dziecinne jak i ta blokada.

    No skoro baardzo chcesz takiego porównania to prosze bardzo.

    Jak wpadnie kilku znajomych od czasu do czasu ... to chata nie ucierpi. Ale
    jak wpadnie kilku znajomych ze słoniami, ktore sobie hodują ... to ucierpi

    Niszczenie autostrady w wyniku poruszania sie na niej pojazdów jest wprost
    proporcjonalne do ilości sladów jakie te pojazdy zostawiają oraz (zwlaszcza)
    nacisku na oś pojazdu. Tak sie sklada, ze nacisk na os w motocyklu ma sie
    nijak do nacisku na os w samochodzie osobowym i ciężarowym. Stąd wlasnie
    znikoma szkodliwość motocykli na autostradzie.
    Jesli tego nie rozumiesz, to już nie moj problem.

  • 8. Data: 2009-08-13 09:31:04
    Od: "plebi" <p...@o...pl>

> [...]
    > ciężarowym. Stąd wlasnie znikoma szkodliwość motocykli na autostradzie.
    > Jesli tego nie rozumiesz, to już nie moj problem.

    Moze inaczej:
    Wlascicleowi hotelu wytlumacz ze przespisz sie w wolnym pokoju na podlodze i
    zeby nie pobieral oplaty (albo np. 50% rabatu) bo nic nie zniszcysz ?
    Pacisz za przejazd czy za niszczenie ?

    Generalnie proponuje znienic cel na "zmniejszenie oplat dla osobowych i
    motocykli, przy czym motocykle powinny mniej placic niz osobowe" a wtedy
    zyskasz sprzymierzencow a nie wrogow i wiecej prywatnych uzytkownikow na tym
    moze zyskac "nie niszczacych autostrady" jak to nazywasz.

  • 9. Data: 2009-08-13 09:56:20
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 10:45:48 +0200, Kuba (aka cita) <y...@w...pl>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > motocyklu ma sie nijak do nacisku na os w samochodzie osobowym i
    > ciężarowym. Stąd wlasnie znikoma szkodliwość motocykli na autostradzie.

    IMO jeszcze większym problemem jest to, że minister wyprodukował
    rozporządzenie będące bublem prawnym, ustawa umieszcza motocykle
    w oddzielnej kategorii, a rozporządzenie nie powinno być sprzeczne z
    ustawą.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 10. Data: 2009-08-13 10:19:44
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 10:06:19 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >a jak myslisz - dlaczego ich nie ma?

    Bo motocyklem jeżdzi się gównie dla przyjemności, a autostrada jest
    nudna. Jeżeli się nie spieszę, nie jadę bardzo daleko, albo przez
    niewybranie autostrady nie nadkładam jakichś chorych kilometrów, to
    wybieram zwykłą drogę. I kasa nie ma tu nic do rzeczy.

    A co do protestów, demonstracji i innych tego typu zabaw, to uważam,
    że mój czas (który bym poświęcił wybierając się na taką demonstrację)
    jest wart dużo więcej niż ten ewentualny ochłap w postaci różnicy w
    wysokości opłat auto/moto, którą motocykliści TEORETYCZNIE mogliby
    wynegocjować. A że do tego absolutnie nie wierzę, że takie pajacowanie
    cokolwiek da, to nie bawię się w takie akcje z założenia.

    --
    Darz bór,
    Eskimos