  • Data: 2009-11-28 22:40:37
    Temat: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Nov 2009 23:08:48 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Atlantis <m...@w...pl> nadala:

    > Tutaj to też potrafi działać w drugą stronę. Czytałem o ludziach, którzy
    > nie mogą mieć szybkiego Internetu via ADSL z powodu bliskiego sąsiedztwa
    > nadajnika średniofalowego.

    A gdzie ty masz (w Polsce_ nadajnik średniofalowy? Są jakieś bardzo
    lokalne, nadające znikomą mocą.

    > U mnie na szczęście jakichś straszliwych zakłóceń nie ma. Komputery,
    > ładowarki czy świetlówki słychać, ale audycję jak najbardziej da się
    > zrozumieć. Ja uświadomiłem sobie obecność zakłóceń dopiero po wyłączeniu
    > wszystkich ich źródeł. A i tak test był robiony na starym, rosyjskim
    > "Artku" - turystyczne radyjko tranzystorowe o bezpośrednim wzmocnieniu.
    > W kuchni znajduje się trochę lepszy odbiornik - tam 225 kHz (uprzedzając
    > sugestie: nie pomyliłem sobie z PR1 na UKF) odbiera naprawdę ładnie.

    Wiesz, ja to jak ładny odbióe może być na zakresach AM przekonałem się
    na wsi (na Elektricie Fidelio).

    > Hmm... Z jakiegoś powodu w tym przypadku nie da się dać przed wyjściem
    > słuchawkowym kondensatora, który odcinałby składową stałą?

    Można, ale musisz jakoś anodę lampy zasilić, pzostaje ci wtedy
    praktycznie tylko dławik, albo kombinacja dławik + opornik.

    > Musiałbym się najpierw upewnić czy gdzieś nie ma transformatora
    > głośnikowego.

    Wystarczy dowolne trafo głosnikowe, nawet sieciowe 220V/9V.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator