  • Data: 2009-11-28 22:08:48
    Temat: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > Owszem, niestety to prawda znakomicie też sieją różne DSLe itp.
    > wynalazki.

    Tutaj to też potrafi działać w drugą stronę. Czytałem o ludziach, którzy
    nie mogą mieć szybkiego Internetu via ADSL z powodu bliskiego sąsiedztwa
    nadajnika średniofalowego.
    U mnie na szczęście jakichś straszliwych zakłóceń nie ma. Komputery,
    ładowarki czy świetlówki słychać, ale audycję jak najbardziej da się
    zrozumieć. Ja uświadomiłem sobie obecność zakłóceń dopiero po wyłączeniu
    wszystkich ich źródeł. A i tak test był robiony na starym, rosyjskim
    "Artku" - turystyczne radyjko tranzystorowe o bezpośrednim wzmocnieniu.
    W kuchni znajduje się trochę lepszy odbiornik - tam 225 kHz (uprzedzając
    sugestie: nie pomyliłem sobie z PR1 na UKF) odbiera naprawdę ładnie.

    > Wystarczy, ale jak chcesz ją włączać bezpośrednio w obwód andoowy to
    > się upewnuj, że jej składowa stała nie zaszkodzi.

    Hmm... Z jakiegoś powodu w tym przypadku nie da się dać przed wyjściem
    słuchawkowym kondensatora, który odcinałby składową stałą?

    > Albo użyj dowolnej współczesnej (16?, 32?, wraz z dowolnym
    > transformatorem głośnikowym), dokładne dopasowanie nie jest tu
    > specjalnie istotne.

    Musiałbym się najpierw upewnić czy gdzieś nie ma transformatora
    głośnikowego.