    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Date: Sat, 21 Nov 2009 10:03:55 +0100

    Jacek Maciejewski pisze:

    > No dało by się ale jakoś nie trafia mi restauracja zabytku drogą wciskania
    > diod krzemowych w obudowę selena czy nowego elektrolitu wlutowanego w rurę
    > po starym, na chińską modłę :) No i zostało że nie gra.

    Hmm... Na krakowskiej giełdzie, pod halą ma stoisko gość handlujący taką
    zabytkową elektroniką. Głównie lampy (na powieszonym szyldzie chwali
    się, że nawet te do odbiorników przedwojennych) ale też widzi się sporo
    innych części z epoki.

    Generalnie mi bardziej zależałoby na grającym zabytku. Na kompromis
    musieli iść już domorośli "serwisanci" w czasach PRLu, kiedy
    wykorzystywało się to, co było pod ręką. Stąd nieraz układ elektroniczny
    takiego zabytkowego odbiornika po tych wszystkich przeróbkach potrafi
    się różnić od oryginału. ;)