    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Date: Mon, 21 Jun 2010 23:16:26 +0200

    "Janko Muzykant" hvohv8$8re$...@n...onet.pl

    > ...skacze do apteki po pigułki, gdy ich brak zaczyna sprawiać, że mądrość zanika...

    Ja dziś skoczyłem. :) Ale zadano mi poważne pytanie -- 50 czy 200? :)
    Wziąłem 200. :) Na leczenie głowy już za późno, ale leczę to, co niżej. ;)
    (czyli szyję, bo boli ręka -- usycha!!!)

    -=-

    Pigułka to inaczej środek antykoncepcyjny. :)
    Tak jest w Polsce od wielu lat. :)

    Zaś Ty chyba masz na swej myśli leki psychotropowe, a te chyba są na recepty.

    Podejrzewam, że takie leki zawierają jedynie wypełniacze :) i jakieś środki
    uzależniające -- nie wierzę w to, że duszę można uleczyć tabletkami,
    a psychiatra leczy właśnie duszę, nie ciało. Podobnież leczy psycholog
    i psychoterapeuta, ale ci ostatni przyznają, że leczą słowem, czyli
    ,,lekarstwem duchowym''. Uczelniany psycholog (kiedyś psychologii uczono
    chyba na każdym kierunek) Grzegorz Zalewski nawet przytaczał nacinanie
    płata mózgowego jako metodę :) leczenia a TV właśnie dziś pokazywała
    film ,,Lot nad kukułczym gniazdem'' -- czytałem książkę wielokrotnie,
    słuchałem w radiu czytania książki i oglądałem film wielokrotnie...
    Raz nawet w kinie nad białostockim (był wówczas tylko jeden Empik
    w tym mieście) Empikiem, do którego jechałem z domu autobusem
    linii 3, z którego wyskoczyłem w tak zwanym biegu, gdyż kiedyś
    ceniłem czas o wiele mocniej/wyżej niż dzisiaj a i zdrowie dopisywało...

    Nawet na witaminy chcą receptę!!!
    I mówią, że na receptę 2 razy taniej -- czyli o 80 groszy taniej. :)

    -=-

    BTW -- książka właśnie ukazywała obłudę amerykańskiej psychiatrii.

    -=-

    BTW -- trzymasz ;) się tematu jak pijany drogi. :)
    (najpierw duchowni, teraz pigułki -- Samu i aborcja Cię nakręca?)

    -=-

    JPG nie nadaje się do obróbki -- chyba, że do obracania i przycinania.
    Można o tym przeczytać niemal w każdej książce poświęconej obróbce graficznej.
    Książek jest dużo w ,,czytelniach'' i można je czytać do woli -- za darmo!!!

    Mądrzejsi od nas piszą tam, że do obróbki graficznej należy używać TIFFka
    z 16 bitami na piksel, chyba że mowa o HaDRowaniu, gdzie potrzeba 32 pikseli,
    co później i tak się tnie do 8 bitów w JPG...

    Można (to już ode mnie) też używać wewnętrznych formatów zapisu programów
    graficznych i formatów aparatowych -- zwanych RAWkami. W ogóle słowo RAW
    ma tak duże pole do opisu, że niewiele znaczy. :) (jest zbyt ogólne i nie
    bierze swego początku z fotografii)

    Do prezentacji w necie najlepiej używać PNG i JPG. PNG może mieć niestratną
    kompresję, zaś JPG musi mieć stratną. Są to ,,w miarę'' uniwersalne formaty,
    dość dobrze znane i opisane. Nie na tyle dobrze, żeby uniknąć niespodzianek
    na strona WWW oglądanych różnymi przeglądarkami. :)

    RAWki należy czytać programami dedykowanymi danemu aparatowi lub
    specjalnymi programami do obróbki -- typu choćby Adobe Photoshop.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'