  • Data: 2014-09-30 22:00:27
    Temat: Re: profile icm
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak na "zdrowy rozum", powinno być odwrotnie, bo najwyższą temperaturę
    >
    > barwową ma właśnie światło zimne. Na początku i na końcu błysku światło
    >
    > powinno być właśnie najcieplejsze.

    w lampach wyladowczych xenonowych jest inaczej.
    dla niskich napiec na elektrodach rzedu paruset volt widmno spectralne swiatla jest
    mniej wiecej zrownowazone tzn w zakresie widzialnym nie wystepuje piki dla
    okreslonych dlugosci fali.
    w miare wzrostu napiecia nastepuje przyrost intensywnosci w okolicach 500 mi a wec
    rosnie udzial swiatla czerwonego - barwa swiatla sie ociepla. Pojawia sie takze pik w
    okolicach 400 mi a wiec niebieski , ale przyrost czerwonego jest wiekszy.

    oznacza to , ze dla krotkich czasow blyskow ( a wiec krotki czas dzialania swiatla
    cieplego ) udzial czasu zaplonu jest wiekszy a tym samym swiato zimniejsze.
    temperatzre barwowa swiatla podaje sie dla pelnej energii blysku , ale na krotkich
    czasach blysku swiatlo bedzie zimniejsze.

    znalazlem w wiki nawet zdjcie/animacje rozpalajacej sie lampy blaskowej:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Blitzr%C3%B6hre#

    w drozuszych lampach systemowych uklad zaplonowy jest w stanie szybciej rozbudowac
    napiecie , a wiec lampa ma stabiulniejesze widmo spektralne .
    to jest praktyczna dla fotografa roznica pomiedza lampami tanimi za 600- 800 zl i
    systemowymi za 2000 zl. Niekoniecznie te tanie lampy daja dokladnie ok 5500K.
    odchylka moze byc spora - jak wpsomnialem pomierzonoa do 8000 K