eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaprofile icmRe: profile icm
  • Data: 2014-09-27 10:21:24
    Temat: Re: profile icm
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > 2. Aparat fotograficzny, jak ka�de inne urz�dzenie te� posiada swoj�
    >
    > charakterystyk� ale opr�cz tego istniej� inne czynniki jak kolor
    >
    > o�wietlenia sceny (a raczej punktu sceny, kt�ry Ci� interesuje),
    >
    > ustawienia WB, wybrana czu�o�� ISO, obiektyw jaki za�o�ysz i pewnie
    >
    > jeszcze jakie�. Musia�by� zatem mie� ogromn� liczb� profili. Tak wi�c

    >
    > aparatu fotograficznego nie profiluje siďż˝ lecz konkretnďż˝ scenďż˝ z
    >
    > konkretnym sprz�tem (nie tylko aparatem). Je�li kto� to czyni, to nie
    >
    > wie co robi - i co gorsze - jest to powszechna praktyka.

    qrde , najgorzej jest jak sie tworzy domorosle teorie.

    A)mozna stworzyc profil kolorystyczny dla konkternego aparatu.
    profil ten bedzie uwzglednial charakterystyke aparatu ( lacznie z droga obliczeniowa,
    optyka itp ) , czyli jego odstepstawa od standardu.
    robi sie taki profil w oswietleniu 5500K o widmie ciaglym zblizonym do naturalnego
    czyli w swietle o wysokim Ra.
    nazwijmy taki profil profilem A.

    Profil A mozna stosowac do kazdej sceny i woswczas odwzorowanie koloru bedzie
    odpowiadac kolorom rzeczywistym jakie wystepuja przy tym swietle sceny.

    B) mozna stworzyc profil oparatu i okreslonego zrodla swiatla ( np w swietle
    jarzeniowym ). Profil ten pod warunkiem prawidlowego przeprowadzenia balansu bieli
    da nam takie odwzorowanie koloru , ze pomimo iz byly robione w swietle jarzeniowym
    beda one tak interpretowane jakby byly fotografoweane w swietle standardowym czyli
    dziennym, 5500 K Nazwijmy ten profil profilem B.

    Profil B mozna stosowac do kazdej sceny i woswczas odwzorowanie koloru bedzie
    odpowiadac kolorom rzeczywistym jakie wystepuja przy swietle dziennym , neutralnym ,
    standardowym , czy jak je nazwac.

    I teraz od fotografa zalezy ktory rodzaj oprofilowania i kiedy bedzie stosowal.

    przyklad.
    Wystawa malarska w muzeum . okna zasloniete - oswietlenie sztuczne np halogenowe 3500
    K .

    Jesli zastosuje profil A , wowczas przy PRAWIDLOWYM BALANSIE BIELI ( nalezy wykonac
    niezaleznie od profilu , nastawic w programie te 3500 K ) kolory zostana tak pokazane
    na zdjeciu jak w rzeczywistosci widza je ogladajacy , czyli w tym swietle tam
    panujacym. Balans bieli uwzgednia roznice pomiedzy subiektywnym postrzeganiem barw
    a "postrzeganiem" przez matryce.

    Jesli zastosowac profil B ( wczesniej zdjecie tablicy wzorcowej w warunkach muzeum)
    to przy PRAWIDLOWYM BALANSIE BIELI ( tez 3500 K), kolory zostana tak pokazane na
    zdjeciu, jakby je widzieli ogladajacy w swietle dziennym.

    Do fotografa zalezy wybor odpowiedniego profilu. Kazdy wybor moze byc uzasadniony ,
    waznym jest zebysmy wiedzieli co robimy.


    W studio stosuje sie profil B.
    Wystarczy raz zrobic profil , czyli fotografie tablicy wzorcowej BEZ MODELA , w
    okreslonym swietle , jaki sie tam uzywa , i ten profil stosowac automatem dla
    fotografi z tego studia. bedzie on uwzglednial wlasnosci aparatu i charakterystyke
    swiatla. Czyli teoretycznie koloory na zdjeciu zdjecia beda tak wygladac jakby
    fotografowano w swietle dziennym.



    Nie ma potrzeby stosowania dla kazdej sceny a priori oddzielnego profilu.
    To mialoby sens , gdybys zawsze chcail sprowadzic kolory do takich jakie wystepuja w
    swietle dziennym 5500 k.
    A jesi chcesz swiadomie pokazac twarz w swietle zachodzacego slonca , tak jak ona w
    tym swietle wyglada ? - woczas stosujesz profil A - "standardowy".

    I jeszcze ogolna uwaga , niezaleznie od profilu nalezy przeprowadzic balans bieli .
    Profil nie balansuje kolorystycznie obrazu - w idealnym wypadku gwarantuje ze dla
    prawidlowgo balansu interpretacja kolorow bedzie taka ze zostana one przedstawione
    jak na tablicy wzorcowej.





    >
    > itp. Profil koryguje kolorystyk� RAWa podczas wywo�ywania do przestrzeni
    >
    > aRGB, czy je�li kto� woli mniej kolor�w - sRGB.
    >
    >

    to sobie policz :
    tutaj zdjecie argb:
    http://spherapan.vot.pl/argb.JPG

    ma 148679 kolorow

    i to samo w srgb ma 186671 kolorow :
    http://spherapan.vot.pl/srgb.JPG



    w sumie zdjecie jest niskokoloryczne - przewaznie bywa ok 300 - 400 k kolorow.

    Zdjecie obrobione na profilu A, ktory teoretycznie pozwala na wierniejsze oddanie
    kolorow nocnych, nie powinny one wygladac jak w dzien przy profilu B - choc w
    rzeczywistosci niuanse sa bez znaczenia.


    i na koniec wynik koncowy w ktorym zawiera sie to zdjecie:

    http://spherapan.vot.pl/220/220.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: