    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problemy z tachometrem
    Date: Wed, 23 Mar 2011 18:11:08 +0100

    Am 23.03.2011 17:52, schrieb Desoft:

    > NTG -> pl.misc.poeci :-)
    > Napisz coś bardziej konkretnego. Co można zmierzyć? dlaczego
    > podejrzewasz tacho?
    > Tacho ma napięcie wyjściowe przemienne? jakieś szczotki po drodze?

    No nie napisałem, że ww pomiary są na tacho solo. Znaczy silnik podpięty
    pod zasilacz stabilizowany, kręcę bez sprzężenia zwrotnego do
    nominalnych obrotów i mierzę napięcie na tacho. To normalne tacho DC,
    czyli ze szczotkami. To, że szczotki mogą robić "kuku", albo na pewno
    robią to wiem na 99.9%. Ale patrz wyżej: chodzi o naprawienie by "na
    razie działało". A zmierzyć mogę prawie wszystko, co się da zmierzyć za
    pomocą woltomierza et al, oscyloskopu 100MHz, częstościomierzem i
    podobnymi normalnymi rzeczami (np. suwmiarka ;-)).

    Waldek