  • Data: 2011-03-23 17:34:22
    Temat: Re: problemy z tachometrem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 23.03.2011 18:26, schrieb PeJot:

    > A da się wyjąć przynajmniej szczotki ? Sądząc z opisu "trawa" na wyjściu
    > może być związana z wieszaniem się szczotek w oprawach. Wyjąć,
    > przeczyścić oprawy z pyłu szczotkowego, w ostateczności przeszlifować
    > wymiary poprzeczne. Dobrze by było oczyścić okolice komutatora.

    Ten tachometr ma wymiary małego CDka (fi 8cm?), grubość jakieś 2cm.
    Wiem, jak go ściągnąć z wału (jeszcze jest na silniku), ale jak go
    rozebrać niestety nie mam pojęcia. Danych katalogowych tachometru
    niestety nie mam w komplecie, ale podejrzewam, że ma 30 lub 50 sekcyjny
    komutator. Bydlę kosztuje nowe jakieś 1000EUR, możemy wysłać do naprawy
    (ok 300EUR), ale najpierw biurokracja (patrz mój pierwszy post).
    Ciekawi mnie też to dlaczego, jeżeli to naprawdę szczotki świnią, te
    impulsy pojawiają się tak rzadko. Konkretnie pojawiają się mniej więcej
    co drugi obrót, co przed przełożeniem przekładnią pasową wychodzi na co
    100 obrót wału silnika. Mniej więcej, regularne to nie jest.

    Waldek