  • 11. Data: 2009-06-22 12:15:24
    Temat: Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-22 10:40:
    > Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    >
    > Ja się nie znam i pewnie dlatego nie rozumiem, jak można nawiązać
    > połączenie w protokole TCP/IP z przesłaniem - choćby minimalnej ilości -
    > danych tylko w jedną stronę. Możesz wytłumaczyć jak to robisz?
    czy ja gdzieś napisałem, że to po TCP/IP??
    proponuję poczytać o UDP :]

    Paweł

  • 12. Data: 2009-06-22 12:16:41
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Przemysław Kowalik
    z dnia: 2009-06-22 11:04:

    > Przepraszam za być może głupie pytanie, ale po co używać w ogóle kart BC
    > prepaid skoro w Heyah przy tym samym zasięgu płaci się 2gr/100kB a
    > połączenia głosowe są dużo tańsze (tylko Play o 2 gr drożej)? Czy chodzi
    > o te darmowy hotspoty Ery i/lub pocztę głosową Komfort?
    nie, zaszłość, kiedy Heyah nie miała 2gr (właśnie się przerzucamy) tylko
    problem jest jakby ten sam, to też jest ERA :/

    Paweł

  • 13. Data: 2009-06-22 12:44:04
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał

    > czy ja gdzieś napisałem, że to po TCP/IP??

    W takim razie powiedz jakiego protokołu używasz do *nawiązania* połączenia z
    serwerem dostępowym operatora. Bardzo mnie to ciekawi, naprawdę.

    > proponuję poczytać o UDP :]

    To może jeszcze uściślij Twoje rozumienie pojęcia "transfer danych", proszę.

    Maciek.

  • 14. Data: 2009-06-22 12:57:01
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > nie, zaszłość, kiedy Heyah nie miała 2gr (właśnie się przerzucamy) tylko
    > problem jest jakby ten sam, to też jest ERA :/

    Chcesz powiedzieć, że Heyah też liczy cennik x10???

    Maciek.

  • 15. Data: 2009-06-22 13:13:16
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-22 14:44:
    > W takim razie powiedz jakiego protokołu używasz do *nawiązania*
    > połączenia z serwerem dostępowym operatora. Bardzo mnie to ciekawi,
    > naprawdę.
    jak pisałem wcześniej: poczytaj o protokole UDP i otwórz parę sesji GPRS
    "z palca" to będziesz wiedział jak to działa, bo na razie się czepiasz,
    a nie mamy problemu z otwarciem sesji, to działa u nas od jakichś 2 lat
    bezproblemowo

    > To może jeszcze uściślij Twoje rozumienie pojęcia "transfer danych",
    > proszę.
    czepialstwa ciąg dalszy, ale proszę:

    cyt. (Słownik Języka Polskiego)
    *
    transfer
    2. <<przeniesienie lub przesłanie czegoś z miejsca na miejsce>>

    za słownikiem: transfer danych = przesłanie danych (chodzi tu o
    przesłanie danych pakietami UDP do serwera)

    nie mamy problemu z semantyką tylko z rozliczeniami pakietów z ERĄ
    proponuję wziąć kartę BC, samemu otworzyć sesję (a niech będzie dla
    upartych i takich co nic więcej nie znają po TCP/IP) i zobaczyć czy
    skasują 3gr (po TCP/IP 6gr, jeżeli ERA kasuje za dane IN i OUT osobno,
    bo tego nie jestem pewien) czy 30... a dokładniej 29gr i wyjaśnić
    dlaczego skasowali 10 razy cena cennikowa, a nie czepiać się bez sensu

    jakby co BOK dalej nas olewa

    Paweł

  • 16. Data: 2009-06-22 13:15:30
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-22 14:57:
    > Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    >
    > Chcesz powiedzieć, że Heyah też liczy cennik x10???
    tego jeszcze nie wiem, karta heyah leży na biurku i dziś mam
    przetestować, choć nie wiem dlaczego miałoby być inaczej skoro to jest
    ERA tylko z inną nazwą? chyba, że ten samochód ma być dla prezesa ERY, a
    prezesowi od marki Heyah jeszcze się zmiana na Ferrari nie należy? ;)

    sam jestem ciekaw, więc po testach napiszę wynik

    Paweł

  • 17. Data: 2009-06-22 13:25:13
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > "z palca" to będziesz wiedział jak to działa, bo na razie się czepiasz,

    Daleki jestem od tego. Po prostu chcę Cię przygotować na to, co usłyszysz od
    BOA.

> [...]
    > upartych i takich co nic więcej nie znają po TCP/IP) i zobaczyć czy
    > skasują 3gr (po TCP/IP 6gr, jeżeli ERA kasuje za dane IN i OUT osobno, bo

    Czyli jednak czegoś nie jesteś pewien...

    > czy 30... a dokładniej 29gr i wyjaśnić dlaczego skasowali 10 razy cena
    > cennikowa, a nie czepiać się bez sensu

    Powtórzę - ja się nie czepiam. Nie ma takiej drugiej sieci, która by była u
    mnie podpadnięta tak jak Era.

    Zajrzyj do regulaminu usługi BC, sprawdź wszystko dokładnie. Może Era Twoje
    połączenia traktuje w sposób niestandardowy, może jest na to cennik usług
    dodatkowych? Chociaż nie powinno mnie nic dziwić w tej sieci. W sumie, to
    nawet jak wszystko sprawdzisz i zaniesiesz swój komputer z modemem do nich i
    pokażesz o co chodzi, to i tak usłyszysz, że operator nie uznaje programów
    rozliczających innych niż swój własny system.

    Maciek.

  • 18. Data: 2009-06-22 13:42:43
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-22 15:25:
    > Czyli jednak czegoś nie jesteś pewien...
    czepialstwa ciąg dalszy:
    tak, nie jestem pewien czy ERA rozlicza pakiety IN i OUT sumarycznie czy
    oddzielnie, bo do tej pory nie było to nam potrzebne i jeszcze niedawno
    nie było w ogóle tego problemu

    > Zajrzyj do regulaminu usługi BC, sprawdź wszystko dokładnie. Może Era
    > Twoje połączenia traktuje w sposób niestandardowy, może jest na to
    > cennik usług dodatkowych?
    jasne i zmienili nagle niedawno regulamin i napisane jest: komunikacja
    GPRS protokołem TCP/IP 3gr/100B, a protokołem UDP 30gr/100kB ;)

    nic w regulaminie nie ma, cena jest za przesył/transfer(*) danych, jak
    byk stoi 3gr/100kB

    2 lata było dobrze, a nagle cennik jest zależny od protokołu? to ja znam
    jeszcze parę protokołów mogę im podrzucić nowe zmiany do cennika ;)

> [...]
    > komputer z modemem do nich i pokażesz o co chodzi, to i tak usłyszysz,
    > że operator nie uznaje programów rozliczających innych niż swój własny
    tego się właśnie obawiamy, dlatego zapytałem czy ktoś już to przerabiał,
    bo na moje oko "rżną" wszystkich użytkowników BC, tylko Ci jeszcze tego
    nie wiedzą, bo ile osób sprawdza ile danych
    przesłało/przetransferowało(*) i ile zostali obciążeni po każdej sesji?

    (*) niepotrzebne skreślić ;)

    Paweł

  • 19. Data: 2009-06-22 13:45:28
    Od: Silos <c...@g...com>

    wszystko moze sie i zgadza ale wierz mi ze prezes Ery nie potrzebuje
    od Ciebie kasy zeby kupic sobie auto. Stac go na to na pewno :)

  • 20. Data: 2009-06-22 13:56:54
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Silos
    z dnia: 2009-06-22 15:45:
    > wszystko moze sie i zgadza ale wierz mi ze prezes Ery nie potrzebuje
    > od Ciebie kasy zeby kupic sobie auto. Stac go na to na pewno :)
    a stać go z czyjej kasy?? jego pensja nie jest wypłacana z dochodów
    m.in. z kart BC??

    załóżmy taki mały (nie)prawdopodobny ;) scenariusz
    kart prepaid jest ze 2 miliony
    na każdej karcie dziennie znika tylko 30gr

    30gr x 2.000.000 = 600.000 x 30 dni =1.800.000PLN.miesięcznie
    ile wynosi pensja prezesa ERY??
    a może nie pensja tylko ERA miała jakąś opcję walutową do zapłacenia? ;)

    Paweł