eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press] Mandat 5000 zł ?Re: [press] Mandat 5000 zł ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknew
    s.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
    Date: Thu, 11 Mar 2010 09:22:24 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 65
    Message-ID: <hna9tk$foj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hmrpgm$2sgk$1@news2.ipartners.pl> <hmrqts$13v$1@inews.gazeta.pl>
    <hmrrm9$3c3$1@inews.gazeta.pl> <4b917386$1@news.home.net.pl>
    <hmrutc$lmo$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b91a968$1@news.home.net.pl>
    <hmtbcm$ptp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b92c377$1@news.home.net.pl>
    <hmuijh$ram$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: avw65.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268296436 16147 83.27.56.65 (11 Mar 2010 08:33:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 08:33:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2262953
    [ ukryj nagłówki ]

    to pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Stłuczki to jednak coś innego - i tu się zgadzam że po prostu są
    >> kierowcy którzy posiedli umiejętność ich nie powodowania, a są tacy
    >> którzy jej nie posiedli. Ta polaryzacja ma zresztą odzwierciedlenie w
    >> zniżkach ubezpieczeniowych.
    >> Tyle że stłuczki zazwyczaj dzieją się przy prędkościach spacerowych i
    >> nieszczególnie wpływa ograniczenie prędkości na to czy ktoś na parkingu
    >> sąsiadowi odrapie samochód, czy może nie.
    >
    > Przecież to praktycznie to samo, kwestia skali, nic więcej. Jeśli ktoś
    > notorycznie powoduje stłuczki to nie ma powodu by sądzić, że z jego jazdą
    > nie wiąże się mniej więcej proporcjonalnie większe ryzyko poważnego
    > wypadku.

    Znam kierowców po prostu koszmarnych - zero opanowania samochodu, obite
    wszystkie boki własnego samochodu na parkingach, nieświadomie wymuszają
    pierwszeństwo, stłuczek rozmaitych na koncie cała masa.
    Natomiast dzięki temu że w mieście góra 40, za miastem 70, a jak się
    zamyśli to pewnie jeszcze wolniej cierpią na tym tylko blachy.
    Wszystko dzieje się przy niewielkich prędkościach, manerwy są bardzo
    powolne i nawet pozostali uczestnicy ruchu zdążą zazwyczaj zareagować i
    uniknąć niebezpieczeństwa, nawet jak chodzi o wytoczenie się z
    podporządkowanej pod nadjeżdżające samochody.

    Z drugiej strony kierowcy o dużo wyższych umiejętnościach - parkowanie
    idealne w każdych warunkach, dobrze opanowany samochód, skupienie na
    drodze. To w zasadzie wszystko co jest potrzebne żeby uniknąć każdej
    stłuczki. Taki kierowca ani nie odrapie auta na parkingu, ani w
    zamyśleniu nie wjedzie nikomu w tył pod światłami, ani nie wymusi
    nieświadomie pierwszeństwa.
    Natomiast jeżeli taki ktoś będzie jeździł odpowiednio szybko, to to już
    jakikolwiek (czasem nawet nie jego) błąd może kosztować życie.


    > Kierowcy startujący nawet w
    > amatorskich zawodach i ich samochody spełniają pewne warunki brzegowe:
    > potrafią nieźle panować nad autem, są zdrowi fizycznie, ich auto jest w
    > sensownym stanie technicznym. Wtedy różnice są takie jak mówisz. W
    > realnym ruchu różnice mogą sięgać 100%, a pewnie i więcej, wystarczy, że
    > ktoś, kto rzadko jeździ z większymi prędkościami i nie czuje auta
    > przestraszy się niegroźnego poślizgu (albo nawet tego, że wchodzi w
    > zakręt jego zdaniem zbyt szybko i może to się tym poślizgiem skończyć),
    > zrobi coś głupiego i w konsekwencji walnie w drzewo.

    Wydaje mi się że w ruchu miejskim, w prędkościach zbliżonych do
    dozwolonych takie dylematy występują bardzo rzadko, albo i wcale.
    Dlatego prędkość dozwolona jest tu dużo niższa niż możliwości panowania
    nad własnym samochodem nawet najgorszych kierowców. A 50km/h to prędkość
    która jeszcze wybaczy praktycznie wszystko - w każdych warunkach można
    zablokować cztery koła i w zasadzie najpoważniejsze konsekwencje to
    jakiś lekki dzwon.

    W mieście problemem jest nagłe pojawienie się innego uczestnika ruchu na
    kursie kolizyjnym. I tu na wiele się nie zdaje ani wyrafinowany sprzęt,
    ani umiejętności kierowcy.
    I właśnie w tej konkurencji sądzę że różnice dawane przez sprzęt i
    umiejętności zamkną się w tych 10%.

    Bo właśnie w sporcie jeżeli miałbym się rajdówką ścigać z jakimś
    stereotypowym "dziadkiem/babcią w rzęchu", to niewykluczone że dałbym
    radę pojechać 2x szybciej.
    Natomiast żadną siłą nie wyhamuję na tym samym dystansie z prędkości o
    2x większej niż ten sam "dziadek/babcia".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: