-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknew
s.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
Date: Thu, 11 Mar 2010 09:22:24 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 65
Message-ID: <hna9tk$foj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hmrpgm$2sgk$1@news2.ipartners.pl> <hmrqts$13v$1@inews.gazeta.pl>
<hmrrm9$3c3$1@inews.gazeta.pl> <4b917386$1@news.home.net.pl>
<hmrutc$lmo$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b91a968$1@news.home.net.pl>
<hmtbcm$ptp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b92c377$1@news.home.net.pl>
<hmuijh$ram$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: avw65.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268296436 16147 83.27.56.65 (11 Mar 2010 08:33:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 08:33:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2262953
[ ukryj nagłówki ]to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Stłuczki to jednak coś innego - i tu się zgadzam że po prostu są
>> kierowcy którzy posiedli umiejętność ich nie powodowania, a są tacy
>> którzy jej nie posiedli. Ta polaryzacja ma zresztą odzwierciedlenie w
>> zniżkach ubezpieczeniowych.
>> Tyle że stłuczki zazwyczaj dzieją się przy prędkościach spacerowych i
>> nieszczególnie wpływa ograniczenie prędkości na to czy ktoś na parkingu
>> sąsiadowi odrapie samochód, czy może nie.
>
> Przecież to praktycznie to samo, kwestia skali, nic więcej. Jeśli ktoś
> notorycznie powoduje stłuczki to nie ma powodu by sądzić, że z jego jazdą
> nie wiąże się mniej więcej proporcjonalnie większe ryzyko poważnego
> wypadku.
Znam kierowców po prostu koszmarnych - zero opanowania samochodu, obite
wszystkie boki własnego samochodu na parkingach, nieświadomie wymuszają
pierwszeństwo, stłuczek rozmaitych na koncie cała masa.
Natomiast dzięki temu że w mieście góra 40, za miastem 70, a jak się
zamyśli to pewnie jeszcze wolniej cierpią na tym tylko blachy.
Wszystko dzieje się przy niewielkich prędkościach, manerwy są bardzo
powolne i nawet pozostali uczestnicy ruchu zdążą zazwyczaj zareagować i
uniknąć niebezpieczeństwa, nawet jak chodzi o wytoczenie się z
podporządkowanej pod nadjeżdżające samochody.
Z drugiej strony kierowcy o dużo wyższych umiejętnościach - parkowanie
idealne w każdych warunkach, dobrze opanowany samochód, skupienie na
drodze. To w zasadzie wszystko co jest potrzebne żeby uniknąć każdej
stłuczki. Taki kierowca ani nie odrapie auta na parkingu, ani w
zamyśleniu nie wjedzie nikomu w tył pod światłami, ani nie wymusi
nieświadomie pierwszeństwa.
Natomiast jeżeli taki ktoś będzie jeździł odpowiednio szybko, to to już
jakikolwiek (czasem nawet nie jego) błąd może kosztować życie.
> Kierowcy startujący nawet w
> amatorskich zawodach i ich samochody spełniają pewne warunki brzegowe:
> potrafią nieźle panować nad autem, są zdrowi fizycznie, ich auto jest w
> sensownym stanie technicznym. Wtedy różnice są takie jak mówisz. W
> realnym ruchu różnice mogą sięgać 100%, a pewnie i więcej, wystarczy, że
> ktoś, kto rzadko jeździ z większymi prędkościami i nie czuje auta
> przestraszy się niegroźnego poślizgu (albo nawet tego, że wchodzi w
> zakręt jego zdaniem zbyt szybko i może to się tym poślizgiem skończyć),
> zrobi coś głupiego i w konsekwencji walnie w drzewo.
Wydaje mi się że w ruchu miejskim, w prędkościach zbliżonych do
dozwolonych takie dylematy występują bardzo rzadko, albo i wcale.
Dlatego prędkość dozwolona jest tu dużo niższa niż możliwości panowania
nad własnym samochodem nawet najgorszych kierowców. A 50km/h to prędkość
która jeszcze wybaczy praktycznie wszystko - w każdych warunkach można
zablokować cztery koła i w zasadzie najpoważniejsze konsekwencje to
jakiś lekki dzwon.
W mieście problemem jest nagłe pojawienie się innego uczestnika ruchu na
kursie kolizyjnym. I tu na wiele się nie zdaje ani wyrafinowany sprzęt,
ani umiejętności kierowcy.
I właśnie w tej konkurencji sądzę że różnice dawane przez sprzęt i
umiejętności zamkną się w tych 10%.
Bo właśnie w sporcie jeżeli miałbym się rajdówką ścigać z jakimś
stereotypowym "dziadkiem/babcią w rzęchu", to niewykluczone że dałbym
radę pojechać 2x szybciej.
Natomiast żadną siłą nie wyhamuję na tym samym dystansie z prędkości o
2x większej niż ten sam "dziadek/babcia".
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 09:57 Maciej Leszczynski
- 11.03.10 19:05 RadekNet
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=