-
Data: 2010-03-11 09:22:24
Temat: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Stłuczki to jednak coś innego - i tu się zgadzam że po prostu są
>> kierowcy którzy posiedli umiejętność ich nie powodowania, a są tacy
>> którzy jej nie posiedli. Ta polaryzacja ma zresztą odzwierciedlenie w
>> zniżkach ubezpieczeniowych.
>> Tyle że stłuczki zazwyczaj dzieją się przy prędkościach spacerowych i
>> nieszczególnie wpływa ograniczenie prędkości na to czy ktoś na parkingu
>> sąsiadowi odrapie samochód, czy może nie.
>
> Przecież to praktycznie to samo, kwestia skali, nic więcej. Jeśli ktoś
> notorycznie powoduje stłuczki to nie ma powodu by sądzić, że z jego jazdą
> nie wiąże się mniej więcej proporcjonalnie większe ryzyko poważnego
> wypadku.
Znam kierowców po prostu koszmarnych - zero opanowania samochodu, obite
wszystkie boki własnego samochodu na parkingach, nieświadomie wymuszają
pierwszeństwo, stłuczek rozmaitych na koncie cała masa.
Natomiast dzięki temu że w mieście góra 40, za miastem 70, a jak się
zamyśli to pewnie jeszcze wolniej cierpią na tym tylko blachy.
Wszystko dzieje się przy niewielkich prędkościach, manerwy są bardzo
powolne i nawet pozostali uczestnicy ruchu zdążą zazwyczaj zareagować i
uniknąć niebezpieczeństwa, nawet jak chodzi o wytoczenie się z
podporządkowanej pod nadjeżdżające samochody.
Z drugiej strony kierowcy o dużo wyższych umiejętnościach - parkowanie
idealne w każdych warunkach, dobrze opanowany samochód, skupienie na
drodze. To w zasadzie wszystko co jest potrzebne żeby uniknąć każdej
stłuczki. Taki kierowca ani nie odrapie auta na parkingu, ani w
zamyśleniu nie wjedzie nikomu w tył pod światłami, ani nie wymusi
nieświadomie pierwszeństwa.
Natomiast jeżeli taki ktoś będzie jeździł odpowiednio szybko, to to już
jakikolwiek (czasem nawet nie jego) błąd może kosztować życie.
> Kierowcy startujący nawet w
> amatorskich zawodach i ich samochody spełniają pewne warunki brzegowe:
> potrafią nieźle panować nad autem, są zdrowi fizycznie, ich auto jest w
> sensownym stanie technicznym. Wtedy różnice są takie jak mówisz. W
> realnym ruchu różnice mogą sięgać 100%, a pewnie i więcej, wystarczy, że
> ktoś, kto rzadko jeździ z większymi prędkościami i nie czuje auta
> przestraszy się niegroźnego poślizgu (albo nawet tego, że wchodzi w
> zakręt jego zdaniem zbyt szybko i może to się tym poślizgiem skończyć),
> zrobi coś głupiego i w konsekwencji walnie w drzewo.
Wydaje mi się że w ruchu miejskim, w prędkościach zbliżonych do
dozwolonych takie dylematy występują bardzo rzadko, albo i wcale.
Dlatego prędkość dozwolona jest tu dużo niższa niż możliwości panowania
nad własnym samochodem nawet najgorszych kierowców. A 50km/h to prędkość
która jeszcze wybaczy praktycznie wszystko - w każdych warunkach można
zablokować cztery koła i w zasadzie najpoważniejsze konsekwencje to
jakiś lekki dzwon.
W mieście problemem jest nagłe pojawienie się innego uczestnika ruchu na
kursie kolizyjnym. I tu na wiele się nie zdaje ani wyrafinowany sprzęt,
ani umiejętności kierowcy.
I właśnie w tej konkurencji sądzę że różnice dawane przez sprzęt i
umiejętności zamkną się w tych 10%.
Bo właśnie w sporcie jeżeli miałbym się rajdówką ścigać z jakimś
stereotypowym "dziadkiem/babcią w rzęchu", to niewykluczone że dałbym
radę pojechać 2x szybciej.
Natomiast żadną siłą nie wyhamuję na tym samym dystansie z prędkości o
2x większej niż ten sam "dziadek/babcia".
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 09:57 Maciej Leszczynski
- 11.03.10 19:05 RadekNet
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)