  • 11. Data: 2012-09-03 21:59:27
    Temat: Re: [press] "Magna wchodzi na Żerań. Inwestycja za miliard"
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:11oc52050et2e.1l38a7ev4xsgn.dlg@40tude.net...
> [...]
    zi-na-zeran-inwestycja-za-miliard,1838288

    > A tam jakies przetrwaly ?
    > O ile rozumiem syndyk rok temu zwolnil wszystkich.
    >
    > A teraz ... zaloga zawsze moze nowe powolac.

    Ale rekruterzy moga nie zatrudnic osob z historia.

  • 12. Data: 2012-09-03 23:17:13
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Ghost"
    [ciach]

    > Ale rekruterzy moga nie zatrudnic osob z historia.

    No ciekawe. Twoim zdaniem kogo wiec zatrudnia? Magisterkow po
    Zarzadzaniu i Marketingu czy tez jednak fachowcow od frezowania
    i toczenia? Zdaje sie ze nie beda mogli sobie za bardzo wybierac.
    AM

  • 13. Data: 2012-09-03 23:49:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 23:17:13 +0200, Hades napisał(a):

    > No ciekawe. Twoim zdaniem kogo wiec zatrudnia? Magisterkow po
    > Zarzadzaniu i Marketingu czy tez jednak fachowcow od frezowania
    > i toczenia? Zdaje sie ze nie beda mogli sobie za bardzo wybierac.

    Jesli to naprawde ma byc fabryka samochodow, to fachowcow od frezowania czy
    toczenia tam nie trzeba. Tam trzeba fachowcow od szybkiego dokrecania
    srubek.

    Moze troche od obslugi maszyn CNC, troche od programowania ich i robotow,
    troche o ich serwisu ..

    J.

  • 14. Data: 2012-09-04 07:42:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zarzadzaniu i Marketingu czy tez jednak fachowcow od frezowania
    > i toczenia? Zdaje sie ze nie beda mogli sobie za bardzo wybierac.

    Moim zdaniem zatrudnia umiejacych czytac.

  • 15. Data: 2012-09-04 07:43:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > srubek.
    >
    > Moze troche od obslugi maszyn CNC, troche od programowania ich i robotow,

    A w szczegolnosci nie trzeba fachowcow ze zwiazkow zawodowych.

  • 16. Data: 2012-09-04 08:19:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 21:59:27 +0200, Ghost napisał(a):

    > Ale rekruterzy moga nie zatrudnic osob z historia.

    P.S. trzymanie bazy zwiazkowcow ... zabronione u nas w kraju, jak kazdej
    innej bazy danych osobowych, chyba ze za zgoda osoby. Wiec moga sie opierac
    na wlasnej pamieci ... albo nie zatrudnic nikogo z bylego FSO.

    >A w szczegolnosci nie trzeba fachowcow ze zwiazkow zawodowych.

    Historie poczytac, dziela Marksa, Lenina - zwazki same moga przyjsc :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-09-04 08:39:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-04, o godz. 08:19:54
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kazdej innej bazy danych osobowych, chyba ze za zgoda osoby. Wiec
    > moga sie opierac na wlasnej pamieci ... albo nie zatrudnic nikogo z

    Wystarczy pytanie w ankiecie kwalifikacyjnej i zastrzeżenie ogólne że
    podanie nieprawdziwych danych powoduje niezaakceptowanie kandydata.

    Tyle że to nic nie daje bo związki zawodowe trzeba w zakładzie
    założyć a nie wprowadzić. Tzn. zebrać 10 chętnych, opracować statu i
    zarejestrować w KRS-ie. Albo zebrać 10 osób i założyć
    komórkę związku istniejącego. Pracodawca nie może tego zablokować choć
    wielu próbuje. Natomiast pracodawca nie musi związkom zawodowym dawać
    jakichś szczególnych patologicznych uprawnień - takich jakie mają
    związki w państwowych firmach państwowych.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2012-09-04 08:57:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 08:39:03 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Wystarczy pytanie w ankiecie kwalifikacyjnej i zastrzeżenie ogólne że
    > podanie nieprawdziwych danych powoduje niezaakceptowanie kandydata.

    A jak sklamie to co ?
    A swoja droga - czy takie pytanie jest dopuszczalne ?

> [...]
    > jakichś szczególnych patologicznych uprawnień - takich jakie mają
    > związki w państwowych firmach państwowych.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_shop

    obecnie zwykle nielegalne ... ale jakos robotnicy doprowadzili do tego w
    niektorych prywatnych zakladach..

    J.

  • 19. Data: 2012-09-04 09:18:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-04, o godz. 08:57:16
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A jak sklamie to co ?
    > A swoja droga - czy takie pytanie jest dopuszczalne ?

    W ankiecie osobowej jak najbardziej. Po czym zamieszcza się klauzulę że
    prawdziwość danych potwierdza się podpisem a podanie nieprawdziwych
    danych może być podstawą rozwiązania stosunku pracy. Przy czym dotuczy
    to dowolnych danych w ankiecie. Inna sprawa że nie mam nic przeciwko
    zatrudnianiu związkowców i istnieniu związków zawodowych. Przeciwny
    jestem patologicznej roli jaką pełnią one w wielu przedsiębiorstwach.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2012-09-04 10:00:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Wystarczy pytanie w ankiecie kwalifikacyjnej i zastrzeżenie ogólne że
    > podanie nieprawdziwych danych powoduje niezaakceptowanie kandydata.

    A nie spowoduje to reakcji sądu pracy, w razie pozwu powołującego
    się na art.3 ustawy o związakch?

    > Natomiast pracodawca nie musi związkom zawodowym dawać
    > jakichś szczególnych patologicznych uprawnień - takich jakie mają
    > związki w państwowych firmach państwowych.

    Jakie uprawnienia masz na myśli?

    "Zwišzki zawodowe sprawujš kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy" (art.23)
    "Pracodawca jest obowišzany udzielić na żšdanie zwišzku [...]
    w szczególnoœci informacji dotyczšcych warunków pracy i zasad
    wynagradzania" (art.28)
    "Prawo do zwolnienia z obowišzku œwiadczenia pracy na okres kadencji
    w zarzšdzie zakładowej organizacji zwišzkowej przysługuje [...]" (art.31)
    "Pracodawca bez zgody zarzšdu zakładowej organizacji zwišzkowej nie może:
    1) wypowiedzieć ani rozwišzać stosunku pracy z imiennie wskazanym [...]"
    "Pracodawca, na warunkach okreœlonych w umowie, jest obowišzany udostępnić
    zakładowej organizacji zwišzkowej pomieszczenia i urzšdzenia techniczne"

    http://idn.org.pl/sonnszz/zwiazki_zaw.htm

    pzdr, Gotfryd