    From: "Dziadek" <...@...c>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prąd kondensatora
    Date: Fri, 18 Mar 2011 19:54:16 +0100

    > a gdzie ty widziałeś takie informacje na kondensatorach?:O)
    > bo ja nic poza pojemnością i napięciem nie widzę!:O(
    > w fszelkiej maści sklepach z częsciami podobnie, czasem pdfik się trafi
    > ale
    > tam tylko dodatkowo są wymiaty, tolerancja i nic poza tym:O(

    Bo kupując kondensator, to tak naprawdę płacisz za pojemność, napięcie
    wymiary i tolerancję. Serio.
    Jakie potrzeby, taki kondensator. Mnie zwykle wystarcza pojemność, napięcie,
    wymiary, tolerancja i oczywiście typ. Czasem jeszcze ESR, tangens fi,
    charakterystyka częstotliwościowa, czas życia, temperatura pracy, upływność,
    parametry niezawodnościowe, odporność na wibracje, wymagania na proces
    lutowniczy, zachowanie przy przepięciach itd.
    Masz specjalne potrzeby - potrzebujesz specjalny kondensator ,albo robisz to
    na własne ryzyko.

    > ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada
    > jeden wolt na sekundę (elektrolit) a żednych informacji o upływnościach
    > nie
    > widzę:O(

    Może małym druczkiem...
    A tak serio - jak takiej informacji nie ma to nie znaczy, że nie ma
    upływności, tylko że producent (albo sprzedawca) nic w tym zakresie nie
    obiecuje.

    > czy temat jest tak skomplikowany że nikt nie potrafi nic odpowiedzieć, czy

    Prawdopodobnie jest skomplikowany. Może masz szansę zostać naukowcem...

    Dz.