  • 21. Data: 2009-02-25 08:49:11
    Temat: Re: powerlux czy quantuum?
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 24 Lut, 19:41, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

    > Ja wybrałbym Bowensa - mocowanie Bowensa jest "standardem" w chińskich i
    > koreańskich lampach.

    No jest, ale co z tego? :-> Chcesz kolejnych kłopotów podpinając
    chiński osprzęt?

    > A Bowens to ta sama półka jakościowa co Hensel.

    Pracowałem i na jednych, i na drugich i dla mnie Bowens nie umywa się
    do Hensla.

    Czarek

  • 22. Data: 2009-02-25 09:14:00
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    >No jest, ale co z tego? :-> Chcesz kolejnych kłopotów podpinając
    >chiński osprzęt?

    LOL

    http://www.youtube.com/watch?v=JRJ_RwMSvcw

    No i jak się uświni, to go wywalasz, a nie martwisz się.
    Mam trohcę softboxów (właśnie z Quantuuma, kolega ma z AFE), i naprawdę nic
    specjalnego się z nimi nie dzieje.
    Nakładka "spot" (ta z soczewkami), działa, plaster miodu w słoneczku może i
    słabo się trzyma, ale rzuć ceną za słoneczko 70cm Bowensa lub Hensela. Za
    chińskie dałem niecałae 500zł.
    Generalnie, mniej jest kłopotów z chińskimi softboxami niż ze spłatą karty
    kredytowej.

    >Pracowałem i na jednych, i na drugich i dla mnie Bowens nie umywa się
    >do Hensla.

    Na czym polegają różnice?
    Jaki sprzęt porównujesz? Jakie są różnice w cenie? Compacty czy generator?
    No i finalnie - dlaczego nie Bron lub Profoto? A może Elinchrom?

    Marcin

  • 23. Data: 2009-02-25 09:17:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > nooot o teraz zabiles mi klina, wlasnie zamowilem 2 szt R+300 do
    > zastosowan czysto amatorskich w domu, pok ok 20 m2. Cena cakliem niezla bo
    > ok 580 zl/szt. Fajna podzialka mocy 1/32, mocowanie bowens.
    > Opinie jak widze sa rozne bo czytajac w necie sa tacy co nie narzekaja na
    > te lampy...
    >
    > Alternatywa choc o 100 zl na sztuce drozsza sa POwerluxy
    > http://www.funsports.pl/p,pl,319,lampa+studyjna+powe
    rlux++vc200.html

    > jeszcze za te quantuumy nie zaplacilem...

    Też bym chciał wiedzieć, co jest nie tak z tymi lampami...
    Jak pytam, to odzywają się ci sami niezadowoleni...
    Pytałem przed zakupem, kilka miesięcy po.
    Nie jest moim zamiarem bronienie ich produktów. Naprawdę chcę wiedzieć.

  • 24. Data: 2009-02-25 09:24:53
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:go1fri$q06$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:go1fp1$pqu$1@news.onet.pl...

    > Na przyklad coś takiego:
    >
    > http://www.allegro.pl/item557440625_profesjonalna_la
    mpa_studyjna_z_procesorem_300ws_gd.html

    > Pozdrawiam Przemek
    Parę postów wyżej narzekałem na Elfo. Mają jednak zaletę - wszystko co
    potrzebne do naprawy można kupić w pobliskim sklepie z częściami...
    Takiego Chińczyka z telewizorem bałbym się, bo po awarii może być
    nienaprawialny.
    Poza tym lampy często wypadają mi w takich miejscach, że musze do nich
    włazić po drabinie (pomieszczenie ma ca. 2,5m, a ja kurduplem nie jestem),
    nie mówiąc o podglądaniu ekranu... Obsługa odbywa się metodą "macajewa".
    Nie wyobrażam sobie używania takiego ekranika...

  • 25. Data: 2009-02-25 09:27:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a ja jade na Quantuum w terenie, R300+ i nie narzekam, chodzą bardzo
    > dobrze i tak juz 1.5 roku.
    > Raz zapodałem im test prawdy, caly dzien na 5/6 mocy i tez dały rade.

    Na pewno piszesz nieprawdę ;)
    Dzięki za podtrzymanie na duchu tych co mają (wprawdzie ja mam starszą
    wersję, różnice konstrukcyjne są nieznane).

  • 26. Data: 2009-02-25 09:58:41
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Na pewno piszesz nieprawdę ;)
    > Dzięki za podtrzymanie na duchu tych co mają (wprawdzie ja mam starszą
    > wersję, różnice konstrukcyjne są nieznane).

    cale nasze studio jest na tych lampach. Jedno jest pewne
    ten sprzet nie jest do dlugiego i cyklicznego blyskania pod
    duzym obciazeniem, do tego sa lampy ktore kosztuja po
    kilka razy wiecej niema sie co czarowac... Niektorzy chyba
    jednak takich rzeczy nie rozumieja. Chinczyk to chinczyk...
    Do powaznych profii zastosowan nie pchalbym sie w
    zadne chinole bo mam rozum. Do studia pol profi gdzie
    pracuje sie na spokojnie zdaja calkowice egzamin.

    Ktos kiedys u nas zajechal jedna lampe pewnie ostra seria i
    sie przegrzala. Banalna wymiana kondensatora zalatwila sprawe.
    Nowe serie te + z tego co wiem sa zdecydowanie poprawione
    i co najwazniejsze maja zabezpieczenia przed przegrzaniem.
    W krytycznej sytuacji lampa sie wylancza na jakis czas po
    prostu. Do tego trzeba jednak ostrej dlugiej pracy z duza
    czestotliwoscia.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 27. Data: 2009-02-25 11:45:05
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie mówiąc o podglądaniu ekranu... Obsługa odbywa się metodą "macajewa".
    > Nie wyobrażam sobie używania takiego ekranika...

    Tu masz rację, możemy to zapisać na minus tych lamp.

    Pozdrawiam Przemek
    ps. mam nadzieję, że Chińczycy szybko dorobią piloty do tych lamp :))))

  • 28. Data: 2009-02-25 17:10:09
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:go3b03$7nm$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Pozdrawiam Przemek
    > ps. mam nadzieję, że Chińczycy szybko dorobią piloty do tych lamp :))))
    Wówczas to będzie power i lux pełną gębą :)

  • 29. Data: 2009-02-25 20:29:25
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    pisze naprawde prawde, uwazam ze to nie zle lampy w tej półce cenowej

> [...]
    > W krytycznej sytuacji lampa sie wylancza na jakis czas po
    > prostu. Do tego trzeba jednak ostrej dlugiej pracy z duza

    no dokladnie...i w pelni sue zgadzam, ja jednak nie mialem sytuacji ze sie
    wylaczyly
    a uzywane byly naprawde ostro
    Raku

  • 30. Data: 2009-02-26 00:23:38
    Od: m...@o...pl

    A propos Powerluxów - rok temu na cyberfoto przetoczyła się dyskusja
    o tych lampach ( bodajże o modelu 500WS) że nie synchronizuja się z
    cyfrówkami na czasach krótszych niż 1/100. Dotyczyło to głównie canona
    choć zgłaszali to również użytkownicy nikosiów. Dystrybutor początkowo
    coś smędził, że winne temu są niektóre korpusy, albo wyzwalacze
    radiowe. O tym że jest z nimi problem przyznał dopiero po dość
    licznych postach na ten temat i informacjach użytkowników, że kłopoty
    z synchronizacją występują również gdy lampy były wyzwalane za pomocą
    kabla. Obiecał wtedy, że problem zostanie rozwiązany, a kupione
    wczesniej lampy można przesłać i zostaną naprawione ( poprawione).
    Pytanie brzmi - czy ktos z Was kupował w drugiej połowie 2008
    Powerluxy 500 lub silniejsze i zauważył problem z synchronizacją ?

    pzdr matys